Strona 1 z 1

[D3 04 4.0TDI ] Fuel pressure regulator - lower limit exce

: 02 maja 2020, 12:02
autor: drago_o
Witam,

Ciśnienie na wolnych 320bar.
Przy gazowaniu do 2tys lekko wkręca powyżej 700bar.
Przy odpuszczeniu gazu na sekundę spada poniżej 300 i wraca na 320bar
Przy odpuszczaniu gazu w okolicy 2tys obrotów wywala błąd z tematu postu: fuell pressure regulator - lower limit exceded

Korekty wtrysków na postoju:

Kod: Zaznacz cały

0.99, -0.56, 0.00, 0.38, -0.52, -1.46, -094, 2.12
Korekty przy łagodnym rozpędzaniu się do 50km/h:

Kod: Zaznacz cały

0.14, -0.56, 0.28, -0.28, 0.00, -0.05, 0.09, 0.00
Korekty przy dynamicznym rozpędzaniu do 100km/h:

Kod: Zaznacz cały

-0.38, 0.71, 0.33, 0.52, 0.19, -0.38, 0.09, 0.24
Ciśnienie paliwa przy dynamicznym rozpędzaniu się do 100km/h rośnie od 300 do 1400 bar.
Ciśnienie paliwa przy odpuszczeniu gazu z 2200 obrotów do 1800 spada dość równo z 900bar do około 460.(sytuacja w jakiej wczoraj występował błąd kilka razy w trasie).

Ktoś jest w stanie pomóc?

Wczorajszy temat okazał się niepotrzebny, miałem overboost kilka razy losowo w ostatnim roku i myślałem że to już to. Myliłem się :)

: 02 maja 2020, 13:40
autor: marekp750
Musisz czytać dane z bloków o ciśnieniu jakie chce ECU a jakie jest rzeczywiste.

Czyli dwie wartości do logów: oczekiwane ciśnienie przez ECU i rzeczywiste ciśnienie.

: 02 maja 2020, 15:47
autor: drago_o
Wydaje mi sie, że są tam takie dane. Tylko otworzę laptop :)

https://m.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/2538345

Dwa zdjęcia. Jedno pokazuje log jak przyspieszam a drugie jak odpuszczam gaz. Wartości przy przyspieszaniu raczej podobne ale przy odpuszczaniu pokazuje się odchylenia. Nie wiem czy duże bo nie potrafię tego ocenić.

: 02 maja 2020, 18:29
autor: marekp750
Wrzuć logi:

https://log.tunezilla.com/

będzie to łatwiej obejrzeć

: 02 maja 2020, 19:46
autor: drago_o
Wtryski przy rozpędzaniu się od 0-50 delikatnie i 50-100 dynamicznie:
https://log.tunezilla.com/spreadsheet/405277

Rozpędzanie się dynamicznie 0-100:
https://log.tunezilla.com/spreadsheet/405278

Odpuszczanie gazu z 2200 obrotów(wtedy najczęściej wyskakuje błąd):
https://log.tunezilla.com/spreadsheet/405276

Dzisiaj zauważyłem podczas tego ostatniego loga, że po puszczeniu gazu na chwię wzrosły obrot o 100... Ten wzros bezpośrednio przed orzpocząciem opadania miał miejsce po puszczeniu gazu.

: 02 maja 2020, 20:13
autor: marekp750
Widać, podczas hamowania silnikiem różnica między tym co chce ECU a rzeczywistym ciśnieniem
wynosi często ponad 100 BAR... system nie upuszcza ciśnienia z listw...

Nie jestem fachowcem od "dizli" ale systemy FSI działają podobnie tylko na
mniejszych ciśnieniach.

System jak "butujesz" ładuje spore ciśnienie w listwy paliwowe. Jest ono
konsumowane przez otwieranie wtryskiwaczy oraz przez regulator ciśnienia na listwie.

Zawsze jakiś lag jest po puszczeniu gazu i zanim upuści regulator ciśnienia z listwy.

Jak system za długo czeka na spadek ciśnienia do wartości którą oczekuje to wywala błąd.

Co może działać nie tak:

1. regulator ciśnienia na listwie
2. czujnik ciśnienia paliwa
3. coś czego jeszcze nie rozpoznaliśmy... :)

: 02 maja 2020, 20:56
autor: drago_o
Regulator i czujnik kosztują stosunkowo nie dużo. Myślę, że zostana szybko wymienione po majowym.

A czy możesz coś powiedzieć o tym podskoczeniu obrotów po odpuszczeniu gazu? Zdziwiło mnie to bo nie zauważyłem tego wczesniej.

[ Dodano: 2020-05-02, 20:56 ]
cofam swoje słowa... kosztują majątek :D

Czy czujnik - leżak magazynowy, może nawet kilkunastoletni - byłby oki? Da się go kupić za 1/4 ceny, która z jakiegoś powodu jest wystrzelona w kosmos...

: 03 maja 2020, 11:30
autor: Jacek82
Kiedy wymieniałeś filtr paliwa?
Jak dasz mu w sandał to łapie błęda?

: 08 maja 2020, 21:18
autor: drago_o
Jak dam w sandał to idzie jak złoto. Błąd pojawia się jak odpuszczę i zacznie schodzić z obrotów. Filtr paliwa w sumie może mieć koło 2 lat.

[ Dodano: 2020-05-08, 21:18 ]
Wymieniony regulator ciśnienia i...:
1. Obroty po puszczeniu gazu natychmiast spadają każdorazowo bez dziwnych podbić do góry.
2. Wygląda na to, że na razie błąd nie wraca.