Strona 1 z 1

[D3 03 4.0TDI ] Kopci przy przyspieszaniu.

: 09 lip 2020, 10:48
autor: drago_o
Witam,

Auto dymi przy przyspieszaniu. Widoczne zwłaszcza na zimnym i pierwszych biegach bo obroty dochodzą do 3 tys. Tak do 2 tys nie widać dymienia. Potem jak już raz mu dobrze dam w palnik to za drugim razem ruszając praktycznie dymu brak. Wtryski wymienione, delikatna poprawa ale nadal znacząco kopci. Co dalej? Przepływki na dniach będę logował i zobaczę co pokazują. Jakieś sugestie co mogę sprawdzić dodatkowo? Turbo jak zdiagnozować? Ze 2 miesiące temu zdejmowałem rury IC i nie było w nich śladu oleju. W blokach pomiarowych obie równo i dość ładnie wstają z tego co pamiętam to tak jak kiedyś gdy już parę razy je sprawdzałem. Dodatkowo niedawno pojawiły się wibracje na postoju. Znikaja po delikatnym odpuszczeniu hamulca. Po rozgrzaniu do 90st również przy mocnym bucie lekko sa odczuwalne. Ale mam błąd jednej poduszki i nie jestem pewny czy mają związek z dymieniem.

pozdro.

: 11 lip 2020, 15:33
autor: Beretti
sprawdź szczelność wszystkich podciśnień , w razie czego wymień na silikony .

Pozdrawiam

: 22 lip 2020, 19:46
autor: Glac
Miałem podobne objawy kiedyś przy zacinających się EGRach. Też dymił, też były wibracje na postoju.

: 22 lip 2020, 20:35
autor: drago_o
Glac pisze:Miałem podobne objawy kiedyś przy zacinających się EGRach. Też dymił, też były wibracje na postoju.
Ostatnio czyszczone były ze dwa lata temu. Ale ciągle mam wrażenie, że z podciśnieniami jest coś nie tak, może to w nich problem bo one sterują EGR'ami.

Dzisiaj miałem dwie turbiny defective ale błędy załapane dokłądnie dla obu w jednym momencie więc uważam, że to przypadek. Skasowałem. Nie wracają.

Zatankowałem nowe paliwo. Ostatnio mało jeździłem i wszystko działo się w obrębie jednego baku.

Filtry powietrza mają koło roku ale były mocno zawalone, zamówiłem nowe a te tymczasowo przedmuchałem.

Ogólnie moje spostrzeżenia przy okazji to. Dymi tylko raz jak da się mu w palnik. Później już nie. I nie ma to znaczenia jaki czas po odpaleniu. Mogę odpalić i jechać spokojnie do 2tys obrotów i nie kopci nic a tam w palnik i dosłownie nic za mna nie widać jak na amerykańskich filmikach. A potem już nic nie kopci. ZERO, nawet nie słabiej... ZERO. Auto jedzie dobrze ale przy obciążeniu w okolicy 3tys obrotów pojawiają się lekkie wibracje i dalej jedzie ostro pomimo nich.

: 22 lip 2020, 20:42
autor: Glac
u mnie czyszczenie EGRów nic nie dało. Dalej były objawy objawy i kopcenie. Dopiero programowe ich zamknięcie i wykodowanie przywróciło pełną sprawność.

: 22 lip 2020, 20:46
autor: drago_o
Glac pisze:u mnie czyszczenie EGRów nic nie dało. Dalej były objawy objawy i kopcenie. Dopiero programowe ich zamknięcie i wykodowanie przywróciło pełną sprawność.
Spróbuje się jakoś go nich dobrać co proste nie będzie i sprawdzić podciśnienia. W sumie pod obciążeniem gdyby się nie zamykały to czarne spaliny dostawały by się ponownie do komory spalania i może by i kopcił na czarno. Sprawdzę. Dzięki za podrzucenie pomysłu :)

: 22 lip 2020, 21:22
autor: Glac
Powodzenia :)

: 23 lip 2020, 11:52
autor: drago_o
Ogólnie. Wczoraj skasowane błędy, przedmuchalem filtry i zalana świeże paliwo. Dzisiaj rano turbiny wróciły obie przy pierwszym gazie.ponownie odpaliłem. Ogień obie turbiny działają, zero dymka.

: 27 cze 2024, 23:07
autor: Tomeczek
I jak wiadomo co było przyczyną? Mam podobny problem. Przy przyspieszaniu czarna chmura. Wtryski i turbiny wydają się ok po sprawdzeniu vcds

: 28 cze 2024, 06:36
autor: drago_o
U mnie nieszczelność dolotu przed turbinami. Przepływki widziały głupoty po ciągnęło lewe powietrze i sterowniki turbin pokazywały błędy. Po odłączeniu przepływek jak pracował z MAP'a nie było żadnego błędu. Możesz sprawdzić.