Strona 1 z 1

[D3 06 4.2TDI ] Podejrzenia skrzyni biegów i nie tylko....

: 31 gru 2020, 22:36
autor: Marian69
Witam.

Od jakiegoś czasu borykam się ze sporym jak dla mnie problemem.

Podczas spokojnej jazdy jest wszystko super. Skrzynia zawsze zmienia płynnie biegi, nie faluje na obrotach, wszystko lux idealnie. Problem występuje - gdy kopniemy na więcej niż 3/4 gazu. Problem w tej postaci, iż przy górnym zakresie obrotów - albo pojedynczo rzuci całą " budą ", albo szarpnie - zaświeci się kontrola trakcji (ciągle, nie migając) i autko po prostu od razu gaśnie - vcds pokazuje czujnik obrotów silnika jako niezrozumiały sygnał. Dodam, iż autko zawsze pali bardzo dobrze, czasami po nocnym postoju jest jedno bardzo lekkie "czknięcie" rozrusznika podczas odpalania.... Sprawa numer 2 - to błąd ciśnienia regulacji paliwa (migająca kontrolka świec i tryb awaryjny), choć tutaj obstawiam albo powiązanie z czujnikiem położenia wały, albo regulator na listwie.

zaznaczam, iż problem występuje tylko powyżej 3000obrotów, poniżej jest wszystko git...



Miał ktoś z was kiedyś podobny problem?

: 01 sty 2021, 02:08
autor: tomi14101
Sprawdź kolego pompkę paliwa czy czasem nie dokonuje żywota. Dość typowy objaw gdy przy wyższych obrotach nie domaga.

: 01 sty 2021, 10:31
autor: Marian69
WItam. Nad pompką też rozmyślałem. Mam pod ręką q7 4.2tdi, również BVN i tak będę bawił się w przekładki do celu :) pompka żadnych niepokojących objawów nie wydaje, lecz też sądziłem, iż przy pełnym kopycie po prostu nie domaga. Sprawdzę również ten temat w tygodniu i dam znać :)

: 01 sty 2021, 17:54
autor: danishow
tomi14101 pisze:Sprawdź kolego pompkę paliwa czy czasem nie dokonuje żywota. Dość typowy objaw gdy przy wyższych obrotach nie domaga.
...albo po prostu zapchany filtr paliwa, wymienia się je co 90kkm, osobiście radzę robić to co 60kkm <cicho>

: 01 sty 2021, 19:27
autor: Marian69
zapomniałem dodać, filtr został od razu wymieniony, lecz problem nie tutaj leży. Choć uwaga bardzo słuszna, bo dużo osób o nim zapomina :)

: 01 sty 2021, 23:38
autor: danishow
Od tak po prostu bym pompy nie wymieniał, wystarczy za pomocą VCDS czy też innego urządzenia diagnostycznego wejść w parametry silnika i sprawdzić podczas jazdy żądane i osiągane ciśnienie na listwie wtryskowej.
W następnej kolejności do sprawdzenia jest czujnik i regulator ciśnienia na listwie wtryskowej.

: 02 sty 2021, 16:33
autor: Marian69
wiem, że błąd z ciśnieniem występował czasami ( nie zawsze ) gdy obroty były na poziomie 3500 i ciśnienie 1750bar ( nie sprawdzałem jeszcze wtedy ile było zadanego, to wartości w kodzie błędu). Dzisiaj mam zamiar przełożyć listwę wraz z regulatorem, gdyż tak mi będzie szybciej, a drugą mam pod ręką. Czujnik już wymieniałem, jest dobry, bo to nic nie dało. Wymienię listwę, jak nie pomoże to dogłębna diagnostyka na trasie. I pytanie właśnie, czy pompa daje za małe ciśnienie (czyli np. regulator na pompie), czy pompa dostaje za mało paliwa (pompka w zbiorniku). Wymienialiście już kiedyś regulator na pompie? Dużo z tym zachodu?

[ Dodano: 2021-01-02, 16:33 ]
Listwa podmieniona, niestety bez zmian...

: 03 sty 2021, 18:43
autor: danishow
Marian69 pisze:Wymienialiście już kiedyś regulator na pompie? Dużo z tym zachodu?
Nie słyszałem jeszcze o przypadku by ów regulator padł

: 03 sty 2021, 20:36
autor: Marian69
mi się obiło o uszy. Dzisiaj badałem dostęp - jakieś 10-15 minut roboty, dlatego po Niedzieli zabiorę się za niego. Jeśli mam drugie auto obok sprawne, to można podmieniać do skutku :D dam znać w Poniedziałek - Wtorek. Pomału pomysły mi się kończą...

: 03 sty 2021, 23:03
autor: danishow
Marian69 pisze:Pomału pomysły mi się kończą...
Diagnostyka się kłania, VCDS na siedzenie pasażera i jazda aż znajdziesz babola

: 19 sie 2021, 22:24
autor: Marian69
Długo mnie tutaj nie było. Przyczyna znaleziona i wyeliminowana. Zamontowane złe koło zamachowe, powodowało zły sygnał dla czujnika położenia wału. Jakiś gamoń włożył koło od touarega 3.0tdi i taki oto finał historii :)