[D3 06 4.2TDI ] Jeden DPF zapełnia się 2 razy szybciej niż
: 31 mar 2023, 18:25
Witam.
Miałem w aucie przez ponad rok 2 ECU master i nie mogłem dokonać odczytów bloków pomiarowych dotyczących DPF. Po wymianie jednego mastera na slave mogę wreszcie odczytać, ale odczyty nie wypadają za dobrze. W jednym DPF-ie 0,2 litra popiołu i zapełnia się dwukrotnie szybciej sadzą od drugiego.
Dodam, że 2,5 roku temu oba filtry zostały poddane profesjonalnej regeneracji i były po tym sprawdzone przez mechanika (ja nie miałem jeszcze wtedy sprzętu do diagnostyki, ale audi wymusiło swoje).Przebieg auta to 195tys.
Źle też wypadają wtryskiwacze, wg mnie przynajmniej 2, a jeden z nich to chyba szrot….?
Czy zła praca wtryskiwaczy mogłaby powodować zapełnianie się filtra popiołem?
Jeżeli nie, to co mogłoby mieć wpływ na zapełnianie się jednego filtra szybciej?
Chyba że ten, który zapełnia się szybciej, zapełnia się normalnie, a ten drugi nie?
Odczyty z bloków pomiarowych, które zrobiłem kilka dni temu:
102: 110 stC 87 stC 0 mbar -7 mbar
103: 81 stC 75 stC 0 mbar -7 mbar
105: 0,20 l 18,5 g 18,5 g 900 km
106: 0,00 l 9,5 g 9,5 g 900 km
Odczyty aktualne:
102: 133 stC 123 stC 0 mbar -7 mbar
103: 122 stC 116 stC 0 mbar -14 mbar
105: 0,20 l 8,5 g 8,5 g ------
106: 0,00 l 4,5 g 4,5 g 10 km
013: 0,14 -0,75 -0,30 0,47
014: 0,99 0,71 0,38 -1,60
072: -0,4 0,0 0,0
073: 0,0 0,0 -2,0
074: 2.0 4.0 2.0
075: 22,0 30,0 0,0
076 0,0 6,0 6,0
077 0,0 10,0 0,0
078 0,0 4,0 0,0
079 0,0 0,0 -2,0
A to 4,5g po 10km to pewnie przerwane dopalanie….?
Miałem w aucie przez ponad rok 2 ECU master i nie mogłem dokonać odczytów bloków pomiarowych dotyczących DPF. Po wymianie jednego mastera na slave mogę wreszcie odczytać, ale odczyty nie wypadają za dobrze. W jednym DPF-ie 0,2 litra popiołu i zapełnia się dwukrotnie szybciej sadzą od drugiego.
Dodam, że 2,5 roku temu oba filtry zostały poddane profesjonalnej regeneracji i były po tym sprawdzone przez mechanika (ja nie miałem jeszcze wtedy sprzętu do diagnostyki, ale audi wymusiło swoje).Przebieg auta to 195tys.
Źle też wypadają wtryskiwacze, wg mnie przynajmniej 2, a jeden z nich to chyba szrot….?
Czy zła praca wtryskiwaczy mogłaby powodować zapełnianie się filtra popiołem?
Jeżeli nie, to co mogłoby mieć wpływ na zapełnianie się jednego filtra szybciej?
Chyba że ten, który zapełnia się szybciej, zapełnia się normalnie, a ten drugi nie?
Odczyty z bloków pomiarowych, które zrobiłem kilka dni temu:
102: 110 stC 87 stC 0 mbar -7 mbar
103: 81 stC 75 stC 0 mbar -7 mbar
105: 0,20 l 18,5 g 18,5 g 900 km
106: 0,00 l 9,5 g 9,5 g 900 km
Odczyty aktualne:
102: 133 stC 123 stC 0 mbar -7 mbar
103: 122 stC 116 stC 0 mbar -14 mbar
105: 0,20 l 8,5 g 8,5 g ------
106: 0,00 l 4,5 g 4,5 g 10 km
013: 0,14 -0,75 -0,30 0,47
014: 0,99 0,71 0,38 -1,60
072: -0,4 0,0 0,0
073: 0,0 0,0 -2,0
074: 2.0 4.0 2.0
075: 22,0 30,0 0,0
076 0,0 6,0 6,0
077 0,0 10,0 0,0
078 0,0 4,0 0,0
079 0,0 0,0 -2,0
A to 4,5g po 10km to pewnie przerwane dopalanie….?