D3 06r.3.0 TDi... jaki olej 0W30 czy 5W30?
: 27 wrz 2025, 00:14
Cześć i heja
Chciałbym przerobić temat rzeka a mianowicie olej do silnika... z 1.9 TDi przerobiłem
Teraz przyszedł czas na 3.0 TDi w tym przypadku BNG 211KM bez dpf (ale be różnicy). Wiem że norma 504.00/507.00 i biorę pod uwagę 507.00.
Obecnie auto użytkowane na 0W30, wedle zapewnień poprzedniego właściciela auto niempobiera oleju (I by się zgadzało bo zawsze oddawał auto na serwis, tam zalewali olej i jeździł bez zapasowej bańki, i nigdy nie dolewał a od ostatniej wymiany minęło 12tys km i stan jest na niecały max). Silnik pracuje ładnie, czysto, odpala prawidłowo rozrząd cichy, po zapłonie cisza, nic nawet na chwile nie zadzwoni.
I teraz: pozostać przy obecnej klasyfikacji 0W30? Czy może przejść na 5W30 lub 0W40?
Wiele dobrych opini chodzi o 0w30 że doskonale chroni od rozruchu, tylko w wysokich temperaturach pracy trochę traci swoją lepkość. Zaś 5W30 jest deczko gestrzy ale podobno utrzymuje swą lepkość w wyższych temperaturach. A 0W40 ma jeszcze lepsze parametry na rozgrzanym... ale tu już dedukuję i nie mam 100% pewności.
Pozdrawiam i liczę na jakieś sugestie
Chciałbym przerobić temat rzeka a mianowicie olej do silnika... z 1.9 TDi przerobiłem


Teraz przyszedł czas na 3.0 TDi w tym przypadku BNG 211KM bez dpf (ale be różnicy). Wiem że norma 504.00/507.00 i biorę pod uwagę 507.00.
Obecnie auto użytkowane na 0W30, wedle zapewnień poprzedniego właściciela auto niempobiera oleju (I by się zgadzało bo zawsze oddawał auto na serwis, tam zalewali olej i jeździł bez zapasowej bańki, i nigdy nie dolewał a od ostatniej wymiany minęło 12tys km i stan jest na niecały max). Silnik pracuje ładnie, czysto, odpala prawidłowo rozrząd cichy, po zapłonie cisza, nic nawet na chwile nie zadzwoni.
I teraz: pozostać przy obecnej klasyfikacji 0W30? Czy może przejść na 5W30 lub 0W40?
Wiele dobrych opini chodzi o 0w30 że doskonale chroni od rozruchu, tylko w wysokich temperaturach pracy trochę traci swoją lepkość. Zaś 5W30 jest deczko gestrzy ale podobno utrzymuje swą lepkość w wyższych temperaturach. A 0W40 ma jeszcze lepsze parametry na rozgrzanym... ale tu już dedukuję i nie mam 100% pewności.
Pozdrawiam i liczę na jakieś sugestie
