Strona 1 z 1

[D3 03 4.0TDI ] Swap na 4,2TDI

: 20 gru 2010, 21:26
autor: Skarpel92
Witam. Posiadam Audi A8 D3 2003 rok z silnikiem 4.0 TDi.Mam pytanie czy włożę do tej budy silnik od modelu nowszego czyli 4.2 TDi. Jest to możliwe ?. Jak to wyglada? Czy robił ktoś już tak ?
Pozdrawiam Damian

: 21 gru 2010, 00:07
autor: casanovak
Wszystko sie da ;-) ...Pytanie tylko po co i dlaczego tak drogo ;-) ...komputer, silnik, ew skrzynia....po co??? Bardzo duze koszty..
Jesli tak bardzo zalezy co na 4,2tdi to sprzedaj to co masz dorzuc troche i kup 4,2tdi:) Podejrzewam ze wyjdzie duzzzzoooo taniej:) Pozdrawiam i zycze wesolych swiat ;-)

: 21 lip 2011, 12:39
autor: dljm
nie zgodzę się z przedmówcą, swap silnika 4.0 na 4.2 wychodzi niewiele drożej niż wymiana rozrządu w 4.0
ja osobiście właśnie się spotkałem w tym problemem i już na mnie czeka 4.2 z małym przebiegiem

: 18 sie 2011, 19:07
autor: denton
Moglbys kolego cos blizej na temat tego swapa napisac tzn jakies szczegoly co do kosztow i gdzie to robisz?

: 18 sie 2011, 22:24
autor: wolek
no w sumie to nie wiem czy tak taniej... skrzynia jest inna(inne oznaczenie) i może nie wytrzymać więkrzej mocy bo moment jest taki sam, w układzie wydechowym dochodzą filtry cząstek stałych, osprzęt jest podobny i raczej podejdzie (turbinki te same, alternator...)ale nowy sterownik silnika (a nawet dwa) to już generuje naprawde spore koszta...
jest do zrobienia ale za mniej więcej 1/2 ceny auta... :(

: 19 sie 2011, 12:43
autor: denton
Przyznam ze szukalem w necie cos na ten temat ale nie znalazlem zadnych konkretow.Moze ktos ma jakies doswiadczenia lub informacje?

: 21 cze 2014, 13:36
autor: lukasz_158
Witam wszystkich. Sorki że odkopuje ten temat ale chciałbym wiedzieć czy jeśli zmienię silnik z 4.0 tdi na 4.2 tdi to czy skrzynia wytrzyma, mam zamiar także wirusa wkleić wiec będzie lekko ponad 380 koni.

: 21 cze 2014, 14:43
autor: ernesto
[center]lukasz_158,

Zapraszam do działu przywitań[/center]



<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Zanim dołączysz do klubu A8, p
[center]
http://www.a8team.pl/topics2/22.htm
13. Przed napisaniem pierwszego posta przedstaw się nam, swoje auto i przywitaj w odpowiednim dziale. [/center]


Pozdrawiam ernesto.

patryk

: 09 lip 2014, 23:04
autor: Patryk1990
Lby sobie pozmieniajcie nie silniki
A8 nie do zrobienia
wsadzaj 4.0 orginal
napraw tylko roRzad
i w droge
nigdzie nie znajdziecie schematow sterownikow
A druga sprawa po zmianie rozrzadu bedzie taki jak w 4.2
poliftowy
4.0 4.2 wszystko inne nie tylko silnik
Skrzynie
dyfer
polowa dolotu bo 4.0 turbo z przodu
4.2 z tylu
i najgorsze to kable

: 28 lip 2014, 04:22
autor: MaciejMW
Cześć swap z 4.0 na 4.2 jest możliwy ale tak jak pisze Patryk-

silnik
sterownik
skrzynia
chyba poduszki silnika
wał
most
półośki
wiązka

Roboty dużo, koszta dosyć wysokie- sam silnik to około 10tyś pln. Reszta gratów i robocizna- kolejne 10-12tyś. Temat do ogarnięcia bez problemów ale trzeba mieć komplet wszystkich części, żeby rzeźby nie było.

: 28 lip 2014, 06:05
autor: ernesto
Teraz nasuwa się pytanie czy jest sens pakować 25 tyś ?
Nie lepiej sprzedać i kupić auto takie jakiego go fabryka stworzyła ? I zaoszczędzić sobie pytań ( Panie a czemu tak to jest zrobione, a czy aby to nie składak po jakimś dzwonie jest itp )

: 28 lip 2014, 07:10
autor: MaciejMW
ja jeżdżę składakiem i dobrze mi z tym :D jest dorezany do granic możliwości, a to wszystko dlatego, że mam 100% pewności, że buda nie bita no i dostęp do części mam więc dla mnie to nie problem