Strona 1 z 1

[D3 03 4.0TDI ] Brak wspomagania

: 30 gru 2010, 23:15
autor: adamaudi
Witam auto jest mojego przyjaciela. wczoraj wysiadło wspomaganie, stan płynu ok. gdzie szukać pompy wspomagania? może ma elektryczne wspomaganie? Auto to Audi A8 D3 '03. 4.0TDI. z góry dziekuje za pomoc pozdrawiam.

: 05 sty 2011, 09:19
autor: mrmojoho
Witam, mam prośbę, potrzebuje sprawdzić w takim samym aucie poziom płynu do wspomagania, kompletnie nie wiem gdzie jest umiejscowiony zbiornik.
Czy kolega może posiada wiedzę na ten temat?

: 05 sty 2011, 14:32
autor: kolonkos88
Jeśli chodzi o wspomaganie mogą występować luzy na maglownicy, płyn może delikatnie uciekać dlatego go brakuje. jest to dość częsty problem, a spowodowane to jest rodzajem płynu do wspomagania.
mówiąc krótko, czerwony jest taki problematyczny, jest on znacznie rzadszy od zielonego i nie zapeania takiego smarowania . Wiem coś o tym bo sam to przerabiałem w innym samochodzie.
Poinformował mnie o tym chłopak zajmujący się wyłącznie takimi naprawami w łodzi.

A jeśli chodzi o miejsce to możliwe że w prawym nadkolu

: 05 sty 2011, 16:30
autor: mrmojoho
Powiem szczerze ze juz mam dość tego autka, stoi u mnie na podnośniku, i szukam i szukam i znalezc nie moge tego zbiorniczka. Jezeli chodzi o to nadkole to w jakim sensie?
Bo tutaj to tak naprawde nie ma co rozebrac, chyba ze pod blotnikiem ukryte, ale zanim zaczne to wszystko demontowac wolałbym byc pewnym.
A czy koledzy moze wiedza jak spuścić stary plyn z maglownicy?
Jak na moje oko to jest nie wykonalne, maglownica jest zaraz za silnikiem i chyba zeby sie do niej dostac ( do korków) to musiałbym silnik wyciagac.

: 05 sty 2011, 19:38
autor: kolonkos88
Wiesz co w poprzednim moim samochodzie w nadkol, czyli odkręciłem z prawej strony z nadkola śróby mocujące nadkole do zderzaka i w prawym dolnym rogu był. Czyli jak odsłonsz delikatnie nadkole to odrazu go widziałem.
Jeśli chodzi o wymiane płynu też myślałem że silnik trzeba wyjąć ale ten serwisant ma inny sposób i wyjął ją w 10 minut od dołu.

A jakiś sposób na wymiane mówił że z pompy wspomagania jakiś przewód wyjąć i który pompuje ten płyn i do miski go spuścić przy zapalonym aucie, jednocześnie dolewając nowego.
Nie próbowałem tego robić, bo po zrobieniu zabiegu z malownicą czyli delikatny szlif plus coś tam zrobił i już nic nie uciekało. Wszystko super ale zalał mi go czerwonym płynem.
więcej nie pomogę bo się nie orientuję, napisałem co wiem.

: 05 sty 2011, 20:53
autor: mrmojoho
Wielkie dzięki, może jutro -pomimo święta się za to wezmę. O owocach pracy zapewne napisze:).
Jeszcze raz dzieki!

: 06 sty 2011, 11:12
autor: wolek
pisz pisz kolego bo i u mnie wspoma sie odezwała ;[ od 2 dni bardzo głośno pracuje właśnie jak by było mało płynu...

: 06 sty 2011, 13:56
autor: tobi
Może to trochę rozjaśni.
Niestety trzeba było poszatkować bo nie chciało się załączyć ze względu na wielkość.

: 07 sty 2011, 20:52
autor: adamaudi
Zbiorniczek płyny wspomagania w D3 jest pod lewą lampą po stronie pasażera wystarczy rozebrać filt powietrza i mamy do niego dojście. Pompa wspomagania jest z tyłu na rozrządzie.
Znajomy wybrał sie z tą usterka do ASO, jak już będzie miał zrobione dam znać co mu dolegało. Pozdrawiam

: 10 sty 2011, 15:54
autor: mrmojoho
Kolego nie bardzo po stronie pasażera, nie wprowadzaj w błąd.
Wcześnej kolega też napisał ze jest w prawym nadkolu i ... i nadarmo tamtą część auta rozbierałem, ale docenić trzeba że chciał pomóc.
Zbiornik ten mieści się pod lewą lampą ( patrząc z perspektywy kierowcy).
Najlepiej to zdjąć filtr powietrza wraz z obudową. Ale dolna część obudowy nei jest łatwa do demontażu ponieważ jedna ze śrub zakrywa część aluminiowa od klimatyzacji.
Mój sprawdzony sposób:
1) zdjąć lewe koło
2) zdjąć błotnik lewego koła ( jak większość ludzi błędnie nazywa to nadkolem)
3) usunąć górną obudowę lewego filtra powietrza wraz z filtrem

Po tych czynnościach mamy dostęp utrudniony ale jest, do zbiorniczka.
Korek ja osobiście odkręciłem kluczem plaskim 27, ponieważ nie ma siły aby ręką coś tam zdziałać. I śmiało można za pomocą wężyka dolać płyn.
Jego poziom widać od strony koła, tzn po zdjęciu blotnika wskażnik MIN i MAX.
U mnie maglownica zgrzytała, okazało się że zbiornik pusty jak pieprz, dolałem płynu pokręciłem kołami w prawo i lewo kilkakrotnie dolałem jeszcze płynmu i jak narazie jest GIT.

: 10 sty 2011, 20:07
autor: adamaudi
Ups :/ przepraszam mój błąd to wszystko z pośpiechu. chciałem napisać po stronie kierowcy ale wyszło jak wyszło. A8 znajomego jak narazie stoi na serwisie nie mogą dojść co jest grane z tym wspomaganiem.


A może ktoś sie orientuje jak jest z wyjęciem maglownicy w D2' 99 4.2 ? Ciężka sprawa? tak sie ostatnio zastanawiałem jak bym musiał u siebie wyciągać ile to roboty?.Przerabiał już ktoś ten temat?

: 11 sty 2011, 09:22
autor: mrmojoho
A co u niego sie dzieje?
Mam kumpla dobrego mechanika on sam jezdzi a8 tyle ze 3.7 podpytam go, moze cos bedzie wiedzial o wyjeciu maglownicy.

: 11 sty 2011, 22:44
autor: adamaudi
Brak wspomagania. Olej w układzie jest, pompa nie wydaje żadnych dziwnych dzwięków a wspomagania nie ma. Ciężko sie kręci kierownicą na postoju.

: 12 sty 2011, 00:58
autor: mrmojoho
Bardziej przyjrzałbym się samej pompie.

: 12 sty 2011, 21:25
autor: adamaudi
Tak tylko żeby zobaczyć pompe trzeba wyjąć silnik :/ . jak do tej pory auto stoi w ASO i jeszcze nic nie wiadomo.