Strona 1 z 1

[D3 03 4.0TDI ] Termostat

: 17 kwie 2011, 22:16
autor: wolek
Witam,
Panowie jak wygląda sprawa termostatu w 4.0 tdi? jest on mechaniczny czy sterowany elektronicznie? Jeśli elektronicznie to w którym bloku pomiarowym sprawdzić jego status? błędów nie pokazuje ale silnik okropnie długo się grzeje potrzebuje około 10-12 km do osiągnięcia temperatury pracy, co może wskazywać na jego stałe otwarcie :(
dodatkowo jeśli jest to możliwe niech ktoś mi poda numer części (numer Audi)
Pozdrawiam Michał

: 18 kwie 2011, 15:14
autor: daro72
Numer części termostatu to:
Obrazek
Jak on jest sterowany trudno mi powiedzieć ale myślę, że jest to zwykły termostat.
Obrazek

: 18 kwie 2011, 15:50
autor: mazur6662
ja mam nowy termostat i po 10 km osiąga mi 90 C także nie wiem czy faktycznie masz problem z termostatem. może dopiero teraz zwróciłeś na to uwage :P

: 18 kwie 2011, 19:20
autor: wolek
daro72 pisze:Numer części termostatu to:

Jak on jest sterowany trudno mi powiedzieć ale myślę, że jest to zwykły termostat.
Dzieki bardzo.
mazur6662 pisze:ja mam nowy termostat i po 10 km osiąga mi 90 C także nie wiem czy faktycznie masz problem z termostatem. może dopiero teraz zwróciłeś na to uwage :P
jest tak odkąd mam autko ale zimą jest to uciążliwe... więc pomyślałem że może warto by to sprawdzić.

: 19 kwie 2011, 10:08
autor: mazur6662
po 3 minutkach od włączenia silnika w kabinie zimą robi się ciepło, a zazwyczaj odpalam autko kilka minut wcześniej żeby zagęszczony olej się rozgrzał i dotarł do wszystkich elementów silnika, może poszukaj problemu w dogrzewaniu silnika? które powinno się załączać poniżej -5 C, może tam tkwi jakiś kwiatek

: 20 kwie 2011, 14:46
autor: wolek
mam pełne webasto i z nim nie mam problemów załącza się bez problemów. zarówno z pilota/czy klimatronica oraz samoczynnie przy zimnych porankach... błędów webasta brak.
a denerwóje mnie to bo dupsko odparza mi się od grzanych foteli a silnik dalej zimny.

: 21 kwie 2011, 22:30
autor: menib
wejdz w bloki pomiarowe silnika blok 01 pozycja 4 masz temperature silnika , rozgrzej go do 90 na postoju troche mozesz potrzymac na gazie 3 tys. i jak bedziem mial 88-90 ruszaj , potrz na temp w komputerze nie na zegarach i jedzi kolo 60-70 na 5 przelozeniu tak z 4 - 5 km, jak temp spadnie ponizej 85 to uwalony termostat , Bardzo latwo sie go wymienia , jest od dolu , wystarczy zdjac tylko oslone i odkrecic jeden waz turbo , termostat jest razem z obudowa i zaworkiem przez ktory moze w tej chwili przelatywac ci plyn, oczywiscie kupic nalezy oryginal gdyz nie jest drogi , kolo 120zl, pozdro, Jacek

: 06 sty 2015, 17:22
autor: niski
menib, kolego a gdzie można znalezc termostat za 120zł ??? bo od dłuższego czasu rozglądam sie po różnych sklepach moto i nikt mi nie powiedział takiej ceny... :(