Strona 1 z 12

[D3 06 4.2TDI ] Opinie na temat silnika i eksploatacji

: 27 cze 2011, 17:52
autor: GrzegorzN.
Witam
chciałbym wszystkich prosić o opinie na temat silnika w A8 tego 4,2 TDI D3 z 2006
oraz jakby się ktoś orientował jakie są koszty eksploatacji
Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi
Pozdrawiam

: 27 cze 2011, 18:18
autor: labas
Silnik dobry, nie do zajechania, ale trzeba dbać.
Koszty utrzymania? - powiem tak, jeśli zarabiasz 3 tyś to zapomnij o tym aucie.

: 27 cze 2011, 18:24
autor: mazur6662
rozrząd jest dość kosztowny, trzeba pilnować wymian oleju, jednym słowem dbać lepiej niż o własną żonę :)

: 27 cze 2011, 18:28
autor: labas
Rozrządu się nie wymienia, tylko kontrola przy przeglądach.

: 27 cze 2011, 19:23
autor: GrzegorzN.
z tego co slyszalem to jest tam łańcuszek rozrządu ...a ogólne koszty typu olej klocki tarcze jak to wygląda orientujecie się??

: 27 cze 2011, 19:42
autor: labas
1.Przegląd z materiałem - 2000 zł
2. Opony letnie - 4500 zł
3. Opony zimowe - 4000 zł
4. Tarcze, klocki-przód - 2300 zł
5. Tarcze, klocki-tył - 1250 zł

: 27 cze 2011, 20:35
autor: mdamian
labas pisze:2. Opony letnie - 4500 zł
3. Opony zimowe - 4000 zł
zależy jaki masz rozmiar kół , ja mam 16 i do mojego to około 500 zł opona , czyli 4 wychodzi 2000zł .

: 28 cze 2011, 09:12
autor: PABLO200
Fantastyczna sprawa ten motor.
Lekki wirus i 360 PS
Gigantyczny moment obrotowy 750
Spalanie serii 326 PS

9,4
13,3
7,2

: 28 cze 2011, 10:06
autor: mazur6662
też mi tak mówili że łańcuszka rozrządu się nie wymienia :P a jednak się wymienia, jak pęknie :/ i kontrola nie pomoże

: 28 cze 2011, 16:17
autor: JIMM
labas pisze: jeśli zarabiasz 3 tyś to zapomnij o tym aucie
:shock: :D
ale stwierdzenie :shock: gość kupuje przykładowo A8 za 70 -120tys............a tu wymóg :!: musisz zarabiać powyżej 3 tys :D

[ Dodano: 2011-06-28, 16:18 ]
mdamian pisze:ja mam 16 i do mojego
do D3 16 cali nie podchodzi.

: 28 cze 2011, 17:12
autor: Gabriel
mdamian pisze:
labas pisze: ja mam 16
jeju ja mam 18 i wydają mi się troskę małe te felgi, ale 16 to chyba wygląda to jak w quadzie albo wózku widłowym :-D

: 28 cze 2011, 18:00
autor: mdamian
mazur6662 pisze:łańcuszka rozrządu się nie wymienia
jak nie , wymienia , ponieważ łańcuszek potrafi się rozciągnąć i przeskoczyć , albo właśnie zerwać .

: 28 cze 2011, 18:14
autor: labas
zanjac pisze: ale stwierdzenie :shock: gość kupuje przykładowo A8 za 70 -120tys............a tu wymóg :!: musisz zarabiać powyżej 3 tys :D

.
Prawdziwe stwierdzenie.

Roczne koszty przy przebiegu 30tyś:
1. Dwa przeglądy z olejami, filtrami x 2000zł = 4000 zł
2. Opony Pirelli "19" 4500 zł
3. Klocki przód co 15tyś, czyli 2 x 1000zł = 2000 zł
4. Tarcze przód, tył - zuzycie 30% x 1400zł = 420 zł
5. Ubezpieczenie OC/AC 60% zniżek 4400 zł
6. Paliwo 10l/100km x 30 tyś x 5zł/l = 15000 zł
7.Wycieraczki dwie wymiany x 120 zł = 240 zł

Suma 30560 zł

Taki jest koszt przejechania 30 tyś. km na rok.

Nie liczę opon i felg zimowych oraz drobnych pierdół, a może wyskoczyć jeszcze jakieś łożysko, może płyn chłodniczy.
Za 70 tyś to można sobie kupić C6 w tym roczniku.

: 30 cze 2011, 22:54
autor: chrisvtr
labas pisze:4. Tarcze, klocki-przód - 2300 zł
5. Tarcze, klocki-tył - 1250 zł
labas pisze:3. Klocki przód co 15tyś, czyli 2 x 1000zł = 2000 zł
jak ty zes to wyliczyl , bo ja za wymiane klockow z tarczami zaplacilem okolo 500-550 zl plus 150zl wymiana , a juz pojecia nie mam jak mozna klocki zajechac po 15tys.km , ja swoim zrobilem 40 tysi juz i klocki z przodu te co byly jeszcze sa i pewnie zrobie na nich jeszcze z 30tys.km , no chyba ze jezdzisz wyczynowo po torze ;-)

: 01 lip 2011, 06:58
autor: labas
chrisvtr pisze: jak ty zes to wyliczyl , bo ja za wymiane klockow z tarczami zaplacilem okolo 500-550 zl plus 150zl wymiana , a juz pojecia nie mam jak mozna klocki zajechac po 15tys
Podawałem ceny za fabryczne tarcze i klocki.

Przy ostrej jeździe można zjechać klocki nawet poniżej 15 tyś.