Strona 1 z 2
[D3 04 4.0TDI
] wymiana oleju, filtry itd
: 15 lip 2011, 01:36
autor: gardeliusz
Witam,
Panowie powiedzcie mi ile kosztuje wymiana filtrów, oleju itd przed zima.
Dodam ze ASO mnie nie interesuje :-D
: 15 lip 2011, 08:51
autor: cerbera
Pare groszy pewnie z 3tys
: 15 lip 2011, 17:25
autor: mazur6662
filtr oleju 60zł, olej 5w30 LL ok. 450zł, "zwykły" 5w30ok 400zł, filtr powietrza MANN 2x150zł, kabinowy węglowy 200zł, filtr paliwa pomiędzy 250-300zł

nie lej castrola na zimę bo silnik będzie Ci klapał jak w traktorze, to szajs a nie olej

: 16 lip 2011, 00:48
autor: gardeliusz
dzieki, tragedii nie ma :mrgreen:
ps. mazur zajrzałbyś do tego tematu
http://www.a8team.pl/topics13/4871.htm i porownal z praca swojego ;-)
: 12 sty 2014, 12:02
autor: Krzysztof85
witam chciałem odswierzyć temat oleju do 4.0tdi/4.2tdi
mianowicie sprawdzając w katalogu motula wyskakują 4 rodzaje oleju + 3 rodzaju
dla serwisu long live i moje pytanie który jest najbardziej odpowiedni jeśli chodzi o poprawność pracy hydrauliki i rozrządu oczywiście w wysokich temperaturach (czasami jak silnik jest mocno rozgrzany to slychac jedno hydro w prawej głowicy)
drugie pytanie jakie dopuszczenie fabryczne ma 4.0 tdi 502 00 505 00 czy 504 00
507 00 czy może jakieś inne???
: 12 sty 2014, 12:36
autor: labas
Oleje do 4.0TDI
VW 505 00, VW 505 01, VW 507 00
: 12 sty 2014, 13:01
autor: Krzysztof85
acha kolego czyli w sumie każdy dobry a jaką klase lepkośći powinien mieć dla lepszej pracy hydrauliki 5w30 czy 5w40?
jeszcze jedno oleje firmy millers czy ktoś miał z tym styczność bo cena konkretna a jakość powiedzmy w porównaniu do motula ciekawe jaka?
: 12 sty 2014, 21:21
autor: ralf
Krzysztof85 pisze:acha kolego czyli w sumie każdy dobry a jaką klase lepkośći powinien mieć dla lepszej pracy hydrauliki 5w30 czy 5w40?
jeszcze jedno oleje firmy millers czy ktoś miał z tym styczność bo cena konkretna a jakość powiedzmy w porównaniu do motula ciekawe jaka?
Ja jezdze na XADO 5w 50 radziecka technologia kosmiczna

Poczytaj
: 08 wrz 2014, 12:52
autor: Dworek
Krzysztof85, w lipcu br. wymieniłem olej w 5.2 FSI na Millers XP Longlife5W30 5862 - wszystko jest OK, nie wiem jak jest z jego jakością na poziomie cząsteczkowym ;-) Ale nie narzekam na kulturę pracy silnika po wymianie.
: 12 wrz 2014, 12:56
autor: Gość
Dworek, Piszesz że
Dworek pisze: na Millers XP Longlife5W30 5862
Co ile km zmieniasz tego LL??
: 12 wrz 2014, 12:58
autor: Dworek
Ledwo go wymieniłem, ale jak bym miał zmieniać, to pewnie standardowo po 10tys. Sugerujesz coś? :-)
: 12 wrz 2014, 13:16
autor: Gość
Dworek pisze: Sugerujesz coś? :-)
Dobra odpowiedź. Interwał rzeczywisty wymian oleju w S8 D3 to max 10tyś

Pozwala to mniejszyć ryzyko powaznych awari silnika powodowanych poczesci przez tzw LL.
: 12 wrz 2014, 13:36
autor: Dworek
Wiem wiem, już się naczytałem o "zaletach" LongLife ;-) W sumie, taki silnik czy inny, taki olej czy inny - 10 tysi to wystarczający przebieg do zmiany oleju.
: 12 wrz 2014, 21:38
autor: pebo
Te wymiany LL zaczynają trącać taką samą sytuacją jak niewymienialność oleju w ASB.
: 12 wrz 2014, 21:47
autor: Dworek
Tia, jak pytałem w ASO o wymianę oleju w skrzyni, to mi powiedział gosteczek, że na 4 auta w których wymieniali, 3 zepsuli, z czego jedno właściciel zabierał na lawecie. I już nie wymieniają - po wymianie skrzynia zaczyna wariować, nie ma możliwości jej kalibracji i tyle. I nie wiem, czy oni nie słyszeli o dynamicznej wymianie oleju, czy też robili tym sposobem a jednak nie działa, czy o co kaman.