Strona 1 z 1

[D3 04 3.0TDI ] Przepustnica, nastawnik klap, sterownik

: 02 maja 2012, 22:07
autor: COZZI
Witam drodzy koledzy - ponawiam temat, moze znam juz wiecej fachowszych wyrazow- jak w temacie silnik 3.0 tdi, mam utrate mocy- moge jedynie muskac pedal gazu aby auto jechalo, zbyt szybko lub zbyt gwaltownie wcisne pedal gazu - zapala sie i mryga pomaranczowa sprezyna, ta od grzania swiec zarowych- oznacza to tryb awaryjny, zgasze auto , odpale od nowa i znow muskajac jade....

Kolega opisal tu na forum, ze przyczyna jest uszkodzony sterowni turbiny - przegladajac allegro jest tego sporo do sprzedania (czesc uzywana z demontarzu ) - pod nazwa przepustnica, nastawnik klap - Drodzy koledzy czy to wszystko to tosamo, czy warto kupic taka czesc uzywana- dodam ze z obserwacji wraz z numerem jest data- czy to produkcji ... - rozbierznosc cenowa od 250 zl do 1250 zl- jak to przy wymianie zkonfigurowac z turbina- z tego co wiem musi to byc jakos dopasowane,bardzo prosze o podpowiedzi, moze opis podobnych przypadkow (czy to nagminne) DZIEKUJE SERDECZNIE- Pozdrawiam


Obrazek


.

: 11 maja 2012, 17:34
autor: tobi
No dobrze a co stoi w logach bo powodów zapalenia i migania kontrolki może być kilka.
Jakoś to było diagnozowane ?
Sam ten sterownik da się wymienić ale trzeba zrobić nastawy.
Gdzieś jest to dokładnie opisane na forum A4. Co do gratów z allegro to jak dla mnie loteria. Nowa turbina z gwarancją to koszt 3600 PLN brutto więc ponad 1000PLN za sam sterownik to przesada...
Ja osobiście przerabiałem temat turbiny kilka lat temu.

: 17 maja 2012, 19:28
autor: wolek
kolego sterownik klap a sterownik turbiny to dwie inne sprawy
sterownik turbo płynnie steruje kątem VGT (zmiennej geometrii) i został on zastąpiony układem podciśnieniowym z tradycyjną gruszką, a sterownik klap odnosi sie do kolektora ssącego któe to regulują długością kanału dolotowego w następujący sposób:
1)otwary-niskie obroty(krótki obieg)
2)zamknięty-środkowy zakres obrotowy(długi obieg)
3)otwarty-wysokie obroty(krótki obieg)
PODŁĄCZ VAS,VCDS.... i zczytaj błędy a będzie wszystko jasne :) wyjdzie taniej niż kupowanie w ciemno


Pozdrawiam Michał

: 22 maja 2012, 22:45
autor: COZZI
Wlasnie od trgo musze zaczac, pytalem na poczatek rozpoznawczo, przyznam szczerze loobie wiedziec w czym rzecz a nie bezgranicznie ufac mechanikom- nie aby kogos urazic , poprostu tak mam- dzieki jeszcze raz serdecznie-podziele sie tematem niebawem

: 09 kwie 2016, 00:37
autor: unknownuser
Podepnę się, żeby nie mnożyć tematów, ten sam problem mam, czyli nastawnik turbiny przestaje działać jak auto się nagrzeje (miga kontrolka świec, VCDS pokazuje brak adaptacji nastawnika) - wiem, że najlepiej wymienić, ale wiem też, że ludzie naprawiają.

Skoro nastawnik zimny działa, a temperatura mu przeszkadza to chciałem go rozkręcić i zobaczyć co go boli, posprawdzać obwody itp. i tutaj dwa pytania:
1. Czy mogę spokojnie rozkręcić obudowę nastawnica (nie chcesz żeby coś się rozsypało)
2. Czy macie jakieś wskazówki na co zwrócić uwagę i co tam jest winne usterce.

: 26 kwie 2020, 11:50
autor: Adrian
Siema wszystkim, napisze tutaj, żeby nie zakładać nowego tematu. Otóż borykam się z problemem nastawnika. Ogólnie wywala mi błąd z uszkodzeniem uruchomieniem modułu sterowania turbosprężarki. Objawy to od czasu do czasu braku mocy, zapalenie się świec żarowych i tryb awaryjny. Ponowne odpalenie samochodu naprawia sprawę i auto ma normalne kopyto, kupiłem nowy nastawnik i błąd w vcds jest ten sam, wiem, że trzeba go zaadaptować, ale nie umiem znaleźć informacji jak to zrobić. Bardzo proszę o pomoc <placze> <placze>