Strona 1 z 2

[D3 06 4.2TDI ] Bierze wodę i dymi na biało

: 28 sie 2012, 17:06
autor: Adriano
Witam wszystkich forumowiczów. Otóż mam problem ze swoim A8, 4.2 TDI DPF ROK 2006. Auto bierze wodę, i robi się spore ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym. Moje podejrzenie to albo pęknięta głownica bądź uszczelka. Czy miał ktoś może podobną przygode? Silnik po wyściu temp na okolo 50 stopni i wiecej zaczyna bardzo dymic na biało. dym wyglada jak para wodna, unosi się do góry, tak jak by silnik spalał wode.
Proszę o pomoc , pozdrawiam.

: 28 sie 2012, 17:13
autor: labas
Jak z rana odpalisz to może być para, po nagrzaniu nie ma prawa nic kopcić ani dymić.
Wygląda na uszczelkę, byłby to ewenement przy tym silniku.
A tak prywatnie to skąd jesteś?

: 28 sie 2012, 17:24
autor: Adriano
Problem się pojawia obojętnie od pory dnia, możliwe że i wtryski są nie najlepsze ale to nie rozwiązuje problemu z ubywaniem wody. Pozdrawiam z Łapsz.

: 28 sie 2012, 19:44
autor: sylwekr
Największe prawdopodobieństwo to uszczelka pod głowicą.

: 28 sie 2012, 20:07
autor: badyl
a nie przegrzewa ci się fura ? czy trzyma temperaturę 90 stopni ?

: 28 sie 2012, 22:47
autor: Adriano
Utrzymuje 90 stopni.

: 11 wrz 2012, 13:56
autor: totalnylaik
Udało się zdiagnozować problem z tym silnikiem

: 11 wrz 2012, 20:29
autor: Adriano
Jest w trakcie naprawy, pękła lewa głowica. Problem w tym że trzeba silnik wyciągać i robią się spore koszty. Mam własnie Dylemat czy nie lepiej kupić używaną głowice niż moją naprawiać, bo wiadomo że po spawaniu trzeba będzie planować a później nie wiadomo jak z uszczelka. Trzeba będzie pewnie dorabiać, sam nie wiem. Co doradzacie?

: 11 wrz 2012, 20:33
autor: Gość
A czemu to una pękła?? No ja bym juz wymienił czapke niż ja spawał.

: 11 wrz 2012, 21:00
autor: badyl
dokładnie ja też bym wymieniał , żadne tam spawanie - nie w aucie tej klasy , można sobie pozwolić na takie coś ale w 1.6 d w golfie 2 ;-)

: 11 wrz 2012, 21:30
autor: bunga bunga
Jak to głowica pękła? Jak może pęknąć głowica w tej klasie silniku? To co ty z nim robiłeś?

8-)

: 13 wrz 2012, 18:23
autor: Adriano
Głowica pękła na każdym cylindrze, nie mam pojęcia co było przyczyną. W serwisie Audi powiedziano mi że przyczyną tego typu pęknięć , co nie jest rzadkie , jest to iż na autostradzie się mocno w piec ładuje i zjeżdża na stacje(przykładowo mowie) wtedy olej jest bardzo nagrzany. Gdy auto od razu gasimy(nikt nie czeka nim auto ostygnie na co potrzeba kilka dobrych minut). Przez to że olej jest nagrzany powoduje rozszczelnienia w głowicach z ALU.Temp krytyczna to 158 stopni. Tak mi wytłumaczono problem. Koszty są spore, bo samo wyciągnięcie silnika to koszt ponad 2k, uszczelki rolka i pasek (do jednej głowicy) 1100 plus oczywiście głowica. Ciekawe jest jeszcze to że 99% tego typu usterek pęka lewa głowica.

: 13 wrz 2012, 18:54
autor: Gość
Lewa tzn ta od strony pasażera?? Wydaje mi się że w nich jest gorszy bilans smarowania i w D2 tez sie tam dzieją jakies nieporządane rzeczy ale nie aż tak jak u Ciebie. Moja polityka przejeta jeszcze z turbodiesli jest taka że zawsze daje silnikowi odsapnąc im mocniejsza jazda tym dłuzej. Na logike biorąc to jest wręcz konieczne i nie ważne jaki to silnik. Smiech mnie bierze jak widze autko z systemem start&stop bo to juz kompletna porazka a nie oszczędności i ekologia.

: 13 wrz 2012, 19:09
autor: labas
Apophis pisze:Lewa tzn ta od strony pasażera?? .
Lewa od strony kierowcy.

: 13 wrz 2012, 19:12
autor: Gość
labas pisze: Lewa od strony kierowcy.
Skoro tak to co innego w D2 ta druga czapka słabsza jakaś.