Strona 1 z 3
[D3 06 4.2TDI
] DPF
: 02 wrz 2012, 20:04
autor: WiZ
Witam!
Ciekawi mnie czy ktos z Was przerabial temat filtra czasteczek stalych?
Od niedawna glownie poruszam sie po miscie, nie robiac zbyt wiele kilometrow.
W piatek wyskoczyl blad filtra czasteczek. W ksiazce serwisowej wyczytalem,ze
filtr przepala sie sam itp. Akurat w weekend mialem do zrobienia trase 350 km w jedna i 350 km w droga strone, wiec w czasie jazdy postaralem sie kilka razy postepowac zgodnie ze wskazowkami znalezionymi w ksiazce serwisowej w celu przepalenia filtra.
Po przyjechaniu na miejsce i ponownym odpaleniu auta blad na chwile zniknal, ale pojawil sie ponownie. Rozmawialem ze swoim mechanikiem. Stwierdzil, ze po ewentualnej wymiania, ktora nie nalezy do tanich, prawdopodobnie problem powroci, gdyz robie zbyt male przebiegi a filtr potrzebuje temperatury. Zaproponowal wyrzucenie filtra z tlumika i przeprogramowanie sterownika.
Co o tym myslicie?
Moze ktos z Was sie w to bawil?
Jakies sugestie?
Pozdro
: 02 wrz 2012, 21:02
autor: mdamian
WiZ pisze:Zaproponowal wyrzucenie filtra z tlumika i przeprogramowanie sterownika.
Moim skromnym zdaniem to bardzo dobry pomysł .
: 02 wrz 2012, 21:33
autor: pioter
A autko było podłączane pod komputer żeby sprawdzić błędy? A jeżeli chodzi o przeprogramowanie sterownika to chyba olo_gsm takie coś robi to spróbuj uderzyć do niego .
: 02 wrz 2012, 23:11
autor: Suchy1987
Chodź nie mam sam DPF-u ale miałem z tym styczność to radził bym usunąć bo wymiana jest nie tania potrafi sięgnąć nawet 10000zł w niektórych autach to jak ktoś robi mało km po trasie to zapcha go ponownie szybko a po usunięciu znika problem na zawsze tylko mała sugestia aby zrobiła to osoba która dobrze ogarnia elektronikę w Autach
: 03 wrz 2012, 09:48
autor: PABLO200
Należy przeprowadzić serwisowe wypalanie filtra i wszystko będzie ok.
: 03 wrz 2012, 10:51
autor: arczic
Jestem na etapie przerabiania problemu. Procedura dopalenia można zrobic samemu. Skrzynia w polozeniu S, predkosc ok 60-70 km/h, auto powinno jechac na 3 biegu na obrotach ok 2200. W momencie uruchomienia procedury zostaniesz poinformowany - na wyswietlaczu. U mnie procedura uruchomila sie po ok 8 minutach jazdy.
Druga opcja jest udanie sie do ASO i wykonanie dopalania serwisowego. Pojawiala się też nowa trzecia opcja, czyszczenie jakims specjalnym srodkiem ( nie posiadam jeszcze szczegolowych informacji).
Co do wycinania DPF, rozwazalem ta opcje ale zrezygnowalem. Nie chce, zeby unosila sie za mna czarna chmura w momencie przyspieszania. Zima pewnie nie byloby tragedii ale latem na pewno zaslona dymna gwarantowana.
Sumując, odrzucam opcje wycinki i w niedlugim czasie przeprowadze czyszczenie nowym specyfikiem.
: 03 wrz 2012, 19:24
autor: wolek
arczic pisze:Pojawiala się też nowa trzecia opcja, czyszczenie jakims specjalnym srodkiem ( nie posiadam jeszcze szczegolowych informacji).
kolego ten specyfik pochodzi z firmy TUNAP i osobiście używam go do czyszczenia filtrów w naszym serwisie KIA. ma wysoką skuteczność ale bywają przypadki że i on nie daje rady gdy np. padnie turbo i olej zaleje filtr i pozakleja kanały. Ponadto nie ma sposobu na całkowite wyczyszczenie filtra (poza wymianą) bo zawsze pozostaje masa spalonych popiołów które z czasem zatykają filtr dlatego ważne jest stosowanie oleji nisko popiołowych (C3) co znacznie wydłuża sprawność filtra. Aplikacja takiego środka odbywa się poprzez czujnik temp. lub rurkę różnicy ciśnienia przed filtrem. później uruchamia się procedurę serwisowego dopalania a na koniec wprowadza nastawy podstawowe do sterownika ucząc go filtra i jego parametrów na nowo jak gdyby był fizycznie wymieniony.
TUNAP
Pozdrawiam Michał
Re: [D3 06 4.2TDI] DPF
: 04 wrz 2012, 11:41
autor: arczic
WiZ pisze:
Po przyjechaniu na miejsce i ponownym odpaleniu auta blad na chwile zniknal, ale pojawil sie ponownie. Rozmawialem ze swoim mechanikiem. Stwierdzil, ze po ewentualnej wymiania, ktora nie nalezy do tanich, prawdopodobnie problem powroci, gdyz robie zbyt male przebiegi a filtr potrzebuje temperatury. Zaproponowal wyrzucenie filtra z tlumika i przeprogramowanie sterownika.
Tak się jeszcze zastanawiam czy sprawdziłes poziom zabrudzenia-zapełnienia filtrów?
Idąc dalej, z tego co się orientuje to 4,2 tdi nie wychodziły bez dpf wiec przeprogramowanie nie bedzie takie latwe po ewentualnym wyrzuceniu DPFów.
U mnie wysiadl czujnik, filtry w bardzo dobrym stanie.
: 04 wrz 2012, 19:37
autor: WiZ
W jaki sposob moge sprawdzic poziom zabrudzenia?
Z przeprogramowaniem nie bedzie problemu, jesli ktos wie co robi.
Jak doszedles,ze wysiadl czujnik?
Co do dymienia, nie masz racji. Rozmawialem z paroma osobami, ktore twierdza
jesli fura nie jest zajechana i przeprogramowanie jest zrobione poprawnie, nic nie bedzie kopcic. Z reszta juz niebawem sie przekonamy.
: 05 wrz 2012, 00:09
autor: zydu
nie wiem czy w 4.2 jest podobnie, ale u siostry w golfie zapchał się ten filtr, mechanik wyciął go, zalał jakimś płynem na noc, wspawał i jest ok.
Nawet jak zdecydujesz się na wycięcie, to nie zaszkodzi sprawdzić czy i w Twoim wypadku taka operacja nie pomoże .
: 05 wrz 2012, 10:50
autor: arczic
WiZ pisze:W jaki sposob moge sprawdzic poziom zabrudzenia?
Z przeprogramowaniem nie bedzie problemu, jesli ktos wie co robi.
Jak doszedles,ze wysiadl czujnik?
Co do dymienia, nie masz racji. Rozmawialem z paroma osobami, ktore twierdza
jesli fura nie jest zajechana i przeprogramowanie jest zrobione poprawnie, nic nie bedzie kopcic. Z reszta juz niebawem sie przekonamy.
Poziom zabrudzenia jak i czujniki mozna sprawdzic podczas diagnostyki komputerowej.
Co do dymienia bez dpf mam takie a nie inne doswiadczenia. Ale jesli Tobie mowia, ze nie bedzie kopcic to ok, tego Ci zycze :-).
: 13 wrz 2012, 18:06
autor: Adriano
Ja bym wycinał, miałem kiedyś taki problem w a6 3.0 TDI, kilka razy w serwisie "zbijali mase" ale po przejechaniu około 1000km problem powracał az wkoncu zaproponowali mi bym w wyciął oczywiscie nie w serwisie, oni tego nie zrobią. Tak więc masz dwa wyjścia jeśli nie chcesz co chwilke na serwis jechać. Albo wycinka albo nowy filtr DPF. Tego drugiego koszty są ogromne. Pozdrawiam
: 21 wrz 2012, 17:17
autor: WiZ
Temat zalatwiony......i po klopocie.
DPF wyciety.........Nowe mapy wgrane.
Bardzo zadowolony :mrgreen:
Fura smiga az milo..........Nic nie kopci :-P
Polecam wszystkim!
: 21 wrz 2012, 18:12
autor: badyl
pochwal się jeszcze ile ciebie to wyniosło
: 21 wrz 2012, 19:04
autor: pioter
Ile i gdzie robiłeś ?