Strona 1 z 2

[D3 ALL ] Ciekawostka na temat silników ON by AUDI

: 26 lis 2012, 11:15
autor: mdamian
Panowie i panie , zakupiłem dzisiaj egzemplarz tygodnika Auto Świat , jest tam opisywane A8 D3 3.0TDI 233km , jest on opisywany jako jeden z lepszych silników ON (wystarczające osiągi(jak dla kogo) i stosunkowo niskie spalanie) z pośród 3.0TDI , 4.0TDI i 4.2TDI .
I komu tu wierzyć , dziennikarzom motoryzacyjnym , czy użytkownikom i ich postom :shock: :?: :?:

: 26 lis 2012, 11:51
autor: Gość
Nikt mi nie powie że 3.0 Tdi V6 z koncernu VAG jest jakąs super jednostką. Jest to zwyczajny silnik dla niewymagających który w dodatku posiada wadliwe rozwiązania w rozrządzie które to sprawiają kłopoty. Na tyle znam się na mechanice by to wiedzieć jak tez i to że najlepszym dieslem z ww trójki jest 4,2 Tdi. 8-)
Jakis tam dziennikarz może sobie sprawdzić to co jest aktualnie w czasie testu i poddac to wyłacznie swojej subiektywnej opini.

: 26 lis 2012, 12:18
autor: labas
mdamian pisze:I komu tu wierzyć , dziennikarzom motoryzacyjnym , czy użytkownikom i ich postom
Jak to komu, mnie :mrgreen:
Apophis pisze: najlepszym dieslem z ww trójki jest 4,2 Tdi.
Słusznie prawicie :mrgreen:

: 26 lis 2012, 12:28
autor: bunga bunga
O 3.0 TDI od kilku lat budowana jest w mediach opinia niezawodnego i niezniszczalnego. To najzwyklejszy PR koncernu dla budowania wizerunku.

Mówiąc prościej "każda pliszka swój ogonek chwali".

A Auto Świat to taki Fakt lub Superekspres motoryzacji.

Nie można dać się zwariować.

8-)

: 26 lis 2012, 12:37
autor: mdamian
Panowie ja to wszystko wiem , ponieważ obserwuję forum i widzę z jakimi kłopotami borykają się koledzy i koleżanki z forum ze swoimi autkami .
Co do 3.0TDI , jest dość dużo postów związanych z mechaniką silnika , niż w 4.0 czy 4.2 TDI .
To o czymś świadczy i tu moje zdziwienie , ponieważ uważałem Auto Świat za pismo , które pisze dużo przydatnych rzeczy . Może i o spalaniu ( że mało pali średnio 9L/100km ) to może i prawda , no i może w porównaniu do 4.0 czy 4.2 TDI jest tańsze w naprawach , ale co do wystarczających osiągów , hmm , chyba nie jeździli V8 .

: 26 lis 2012, 14:24
autor: Gość
mdamian pisze:ale co do wystarczających osiągów , hmm , chyba nie jeździli V8 .
Tak jak wspominalem to subiektywna opinia dziennikarza-nie powinnosie na nią zwracać uwagi.

: 09 gru 2012, 21:24
autor: cerbera
Każdy ON i tak bedzie droższy w servisie niż pb. To co na paliwie zaoszczedzisz włozysz w servis......już sie przekonałem 3 razy i wystarczy :evil:

: 09 gru 2012, 22:19
autor: labas
cerbera pisze:Każdy ON i tak bedzie droższy w servisie niż pb. To co na paliwie zaoszczedzisz włozysz w servis......już sie przekonałem 3 razy i wystarczy :evil:
No, nie do końca tak jest, mój klekot pali z 5litrów mniej na setkę od benzyny, przejechałem 250 tyś i wychodzi mi że zaoszczędziłem na nowy silnik.
Do tej pory w silniku nic się nie popsuło.

: 09 gru 2012, 23:54
autor: cerbera
labas pisze:
cerbera pisze:Każdy ON i tak bedzie droższy w servisie niż pb. To co na paliwie zaoszczedzisz włozysz w servis......już sie przekonałem 3 razy i wystarczy :evil:
No, nie do końca tak jest, mój klekot pali z 5litrów mniej na setkę od benzyny, przejechałem 250 tyś i wychodzi mi że zaoszczędziłem na nowy silnik.
Do tej pory w silniku nic się nie popsuło.
I tego ci życze kolejne 250kk ja mialem inne doswiadczenia z subaru,terracanem i mb.Ale bylo to silniki o mniejszej pojemnosci.

: 10 gru 2012, 10:20
autor: mdamian
labas pisze: mój klekot pali z 5litrów mniej na setkę od benzyny, przejechałem 250 tyś i wychodzi mi że zaoszczędziłem na nowy silnik.
Ale mówisz o PB , a biorąc pod uwagę PB+LPG to i tak przepłacasz . :mrgreen:

: 10 gru 2012, 18:05
autor: Maciex
Jeździłem A6 z silnikiem 3.0tdi. Miał przebieg 423000km i jeździł, dysponował pełną mocą - S8 zostawiała go w tyle, ale sądzę że nie każda A8 4.2 dałaby radę. Dodatkowo moc jest dostępna szybciej, a jazda jest równie przyjemna co V8 benzynowym.
Spalanie - przy podobnej, spokojnej jeździe A6 spaliło 7litrów ON, S8 = 15L LPG.

: 10 gru 2012, 18:15
autor: mdamian
Maciex pisze:spokojnej jeździe A6 spaliło 7litrów ON, S8 = 15L LPG.
A6 3.0TDI spalanie 7L/ON x 5.40gr = 37,8zł/100km
A8 4.2PB+LPG spalanie 15L/LPG x 2.60gr = 39zł/100km

Jak widać dużej różnicy w spalaniu nie masz ;-)

: 10 gru 2012, 19:39
autor: gierobiala
mdamian pisze:
Maciex pisze:spokojnej jeździe A6 spaliło 7litrów ON, S8 = 15L LPG.
A6 3.0TDI spalanie 7L/ON x 5.40gr = 37,8zł/100km
A8 4.2PB+LPG spalanie 15L/LPG x 2.60gr = 39zł/100km

Jak widać dużej różnicy w spalaniu nie masz ;-)
Zależy kto po ile ma ropę. Przy cenie 4.50gr różnica jest już bardziej zauważalna.

: 10 gru 2012, 19:40
autor: mdamian
gierobiala pisze:Zależy kto po ile ma ropę. Przy cenie 4.50gr różnica jest już bardziej zauważalna.
Zawsze można od ruskich paliwo po 2.50 kupić , chodzi o normalne ceny .

: 10 gru 2012, 19:52
autor: gierobiala
mdamian pisze:
gierobiala pisze:Zależy kto po ile ma ropę. Przy cenie 4.50gr różnica jest już bardziej zauważalna.
Zawsze można od ruskich paliwo po 2.50 kupić , chodzi o normalne ceny .
Kiedyś juz pisałem jak można mieć paliwo z dystrybutora w takiej cenie a po 2.5 od ruskich nie kupisz nawet jak sam sobie przywieziesz.