Strona 1 z 1
[D3 ALL
] A8 D3 3.0TDI
: 10 lut 2013, 11:53
autor: 123mielony
Czy ktoś się orientuje od którego roku silnik 3.0 TDI został poprawiony?
: 10 lut 2013, 13:14
autor: 123mielony
Bo ja gdzieś czytałem że po 2006r. już jest ten silnik poprawiony ale to nic pewnego same pogłoski.
: 10 lut 2013, 15:39
autor: olimpus104
W audi A6 3.0TDI Silniki miały sie tak,ale czy te same były montowane do A8 :?:
Zaczeta produkcja CDYA 10/2008 zakończona 8/2011. Można powiedzieć, że po vinie 2009r.
Od 6/2006 zaczęto też montować poprawione silniki ASB z poprawionymi wtryskami i lepszymi napinaczami.
_Znalazłem też taką wypowiedz ;od 2007r (czyli wersje 233km) nie mają juz problemu z rozrządami, wtryskami itp. Te silniki można spokojnie brać (wersje poźniejsze czyli 240km ponoć są nie do zabicia)________________
: 11 lut 2013, 01:53
autor: FOSS
Jedną z chronicznych chorób 3.0TDI są klapy w kolektorze dolotowym - nawet w tych poprawionych wersjach potrafią się popsuć :-?
: 11 lut 2013, 09:42
autor: aro51
W a8 bodaj wersji 225KM nie było, a o tą sie rozchodzi.
Wersja 233KM jest juz poprawiona i gdyby ewentualnie wersja 225 w jakims poczatkowym roczniku wystepowala to lepiej ja omijac, aczkolwiek tylu ludzi jezdzi i jakos tak strasznie nie jest. :-P
Łańcuchy siadają przy licznikowych 200tys w Polsce wtryskiwacze również, ale auta w niemczech miały juz po 400 lekko.
: 12 lut 2013, 20:41
autor: ralf
Kolego fajny silnik ale trzeba o niego dbać, czyli jeżdzić w mairę normalnie ....jak będziesz katował to lubi się przypomnieć....kalpy kolektorów to jedno jeszcze przepłtwomierz i egr a tak to bajka..... Jak ktoś wcześniej dbał to nie ma żadnych większych problemów.
: 12 lut 2013, 21:26
autor: Para
to ciekawe co piszecie ,bo właśnie sprzedałem 3.3 i zamierzam kupić 3.0 ale jest ich mało w porównaniu do tych 4.0 których rubryki ogłoszeń są pełne nie wiem tylko czy warto pchać się w 4.0 v8 ??
: 12 lut 2013, 21:34
autor: pawel1380
233KM znośnie od 239KM juz OK.Szczególnie w temacie rozrząd,wtryski.
Inne bolaczki jak klapy kolektorów przeplywomierz zostaly ale idzie to juz ogarnac tanszym kosztem niz kiedys.(dotyczy klap)
: 12 lut 2013, 23:12
autor: ralf
Para pisze:to ciekawe co piszecie ,bo właśnie sprzedałem 3.3 i zamierzam kupić 3.0 ale jest ich mało w porównaniu do tych 4.0 których rubryki ogłoszeń są pełne nie wiem tylko czy warto pchać się w 4.0 v8 ??
Ten silnik to szrot...nie wypał.... To już lepiej kup benzynę ....lub 4.2 tdi to dobry motorek. Jeżdżę 3.0 tdi i jest naprawdę ok tylko jak pisałem wyżej trochę marudzi ale jestem zadowolony jak na 40 tys przejechane to jest rewelka.
: 13 lut 2013, 07:21
autor: aro51
Wejdz na niemieckie ogloszenia i zobacz uszkodzone a8 d3 kilka rozbitych, a reszta 4.0 tdi motorschaden.
: 13 lut 2013, 09:24
autor: wolek
w d3 3.0 tdi to silnik o oznaczeniu ASB i wystepuje we wszystkich prefl a 4.0 to ASE. po FL 4.0 zastąpiono 4.2 tdi
: 13 lut 2013, 10:18
autor: Para
myśle że najlepsza by była d3 3.0 z 2003r 232km na nowszy model mnie nie stać ,chciałbym nim troche pojeżdzić bo jak miałem 3.3 to tylko pod nią leżałem