Witam
Zdjąłem osłonę plastikową z silnika żeby mu się przyjrzeć,
I okazało się że mam wyciek.
Są takie dwie szyny przy każdej z głowic które są przesunięte względem siebie
jedna (od pasażera)cofnięta, druga b(od kierowcy) wysunięta.
Każda napędza jakieś mechanizmy do każdego z cylindrów.
Okazuje się że przy najbardziej wysuniętym (od pasażera) mam wyciek
Można to jakoś skręcić, tam po prostu jest śrubka , chyba poluzowana,
i dlatego cieknie.
: 10 mar 2013, 16:36
autor: wolek
to sie nazywa kolektor ssący i jest niestety piętą achillesową tego silnika, zrób zdjęcie by określić stopień uszkodzenia.
: 10 mar 2013, 18:53
autor: marioz
Pobieżnie nie wygląda tak żle, jest tam taka śrubka
która wygląda na poluzowaną.
Po drugiej stronie jest suchutko.
: 10 mar 2013, 19:06
autor: wolek
więc tak:
pomarańczowa strzałka to magistrala cięgien klap kolektora ssącego
czerwona strzałka to cięgno samej klapy
jeśli jest tam wyciek oznacza nieszczelność spowodowaną mechanicznym uszkodzeniem kolektora (zużycie) i konieczna jest jego wymiana lub regeneracja. regeneracja polega na dorobieniu nowego tulejowania klap. Jutro wyśle ci zdjęcia kolektora od środka i wytłumacze na czym polega jego uszkodzenie i wytłumacze dlaczego nie można tego bagatelizować.
: 10 mar 2013, 19:46
autor: marioz
A ja myślałem że wystarczy dokręcić :-(
: 11 mar 2013, 23:03
autor: marioz
Czy każdy taki wyciek dyskwalifikuje kolektor ssący, czy jest może
jakaś metoda weryfikacji usterki?
: 12 mar 2013, 21:49
autor: wolek
sorki ze dopiero teraz ale nie miałem czasu ostatnio...
wklejam ci zdjęcia które obrazują problem kolektorów. Są to zdjęcia mojego kolektora który ma tę samą przypadłość co twój:
klapy razem
kanały kolektora bez klap (po ich demontażu)
wyrobiona klapa która ma luz, wyłamanie osi i jak u ciebie puszcza ciśnienie na zewnątrz kolektora.
i na deser sprawna klapa bez luzu.
problem polega na materiale który nie wytrzymuje przebiegów i sie wyciera (tulejowanie), powstaje luz wywala błędy i w ekstremalnych przypadkach dochodzi do wyłamania przepustnicy(klapy) i zassania jej wgłąb głowicy...(spustoszenie)
: 12 mar 2013, 23:09
autor: marioz
Rozumiem że zdejmujemy i weryfikujemy stan po oględzinach od środka
A tak na marginesie czemu jeszcze nikt nie wpadł na to jak to
taniej naprawić niż cholerne 4 tpln jakie mi zaproponowali w ASO
I co myślisz na temat używek, wiem że loteria ale za ćwiartkę ceny
Z innej beki jak z tym chociaż przez chwilę jeżdzić ?
Delikatnie?
: 13 mar 2013, 16:00
autor: wolek
używki są takie jak twoja bo wszystkie prawe padają...
tanio naprawić może kumaty tokarz co pracuje z teflonem i miedzią.
cena nowego fakt powala
jeździćz tym? hmm jak pisałeś loteria.
: 25 mar 2013, 22:14
autor: arni61
Witam
Mam pytanie do Pana "wolek". Może zna Pan budowę kolektora ssącego z Audi a 8 3.3 TDI ?
Czy też na podobnej zasadzie są tam takie klapki jakie pokazał Pan na zdjęciu ?.
Mam na forum postawione pytanie dziwnych odgłosów z kolektora ssącego ale nikt na nie nie odpowiedział. Auto już po naprawie. Głośny odgłos zasysanego powietrza jakby do jednego cylindra zniknął (ale po nagrzaniu się auta jest to samo, tylko bardzo przytłumione. Oczywiście na wolnych obrotach. Może te silniki tak mają ?) Auto mam po regeneracji głowic. Mechanik zdiagnozował że to właśnie było przyczyną. Chciałbym zaznaczyć że z naprawy jestem bardzo zadowolony. Auto ma lepsze osiągi jak wcześniej.
: 26 mar 2013, 21:51
autor: wolek
z tego co widze w dokumentacji to 3.3 nie jest tak zawiły w swojej budowie, poszujak nieszczelności przy zawoże EGR, podaje ci linki z budową i osprzętem silnika 3.3 CR12
: 28 mar 2013, 22:02
autor: arni61
Dzięki Panie "wolek" za bardzo przydatne linki . Bardzo mi Pan nimi pomógł. Może ma Pan jeszcze coś na temat sposobu wymiany przepływek w tym aucie ( a8 3.3 tdi) ? Czy konieczne jest ściąganie tego kolektora ssącego aby się do nich dostać ?
Pozdrawiam
Dzięki. Będę próbował to wymienić bez ściągania całego kolektora.Może wystarczy tylko ta część pomiędzy filtrem a tymi przepływkami. Miejsca tam jest jak na "lekarstwo". Najgorzej chyba z tymi gumowymi kolankami pójdzie. Ponoć mechanicy męczą się z tym parę godz. ????
: 15 maja 2013, 23:48
autor: monsterq
wołek, znasz jakiś warsztat sprawdzony który regeneruje klapy w rozsądnych pieniądzach?