Strona 1 z 1

[D3 06 4.2TDI ] Blad silnika

: 22 kwie 2013, 20:52
autor: WiZ
Witam!

Jakis czas temu pojawil sie blad silnika.
Podbielismy kompa i pokazalo na slavie blad P106C
W necie znalazlem taki opis bledu:
004204 - Throttle Valve 2
P106C - 001 - Stuck or difficult to move - Intermittent

Moj mechanik mowi,ze nie domyka klapa.
Teraz kilka pytan :-D
1. Slave - ktora to czesc silnika?
2. Nie wiem na ile profesjonalnie to wytlumacze,ale.....
ktora klapa? On twierdzi,ze sa dwie klapy z przodu silnika (blizej chlodnicy)
i dwie klapki bardziej z tylu silnika (blizej szyby).
3. Czy czyszczenie wchodzi w gre? Czy tylko wymiana?

Dodam,ze jezdze juz tak od dluzszego czasu i nie wplywa to na prace
silnika itp. Chcialbym ogarnac ten temat po prostu. Nie daje mi spokoju
ten zolty lampion na desce. :-/

Pozdro

: 22 kwie 2013, 21:15
autor: wolek
1) slave odnosi się do drugiego sterownika silnika (wspomagającego) są dwa master i slave.
2) chodzi o klapy w kolektorze ssącym i podobnie jak w 4.0 i w 4.2 lubią sie spsuć. kolektor na stół bo mogą być szkody bo u ciebie jest inna budowa ssącego niż w pre-fl (4.0tdi ase) i lubi sie rozlecieć.
3) weryfikacja na stole.

: 22 kwie 2013, 21:31
autor: WiZ
1. Ktora strona jest master a ktora slave?
Stojac na wprost silnika prawa? lewa?

: 24 kwie 2013, 21:47
autor: wolek
eee ten podział nie odnosi się do stron a do główny i podrzędny.

: 24 kwie 2013, 21:51
autor: wolek
najłatwiej sprawdz który sie zacina masz dwa zawory (przepustnice) lewą i prawą u wejścia do kolektora. po włączeniu zapłonu powinna się zamkąć i otwożyć (taki samo test) jadna nie będzie pracować z tego co mówi sterownik.

to masz foto owych przepustnic
Obrazek

: 24 kwie 2013, 23:21
autor: FOSS
wolek pisze:eee ten podział nie odnosi się do stron a do główny i podrzędny.
Rozwinę myśl co by kolega zrozumiał...
master i slave odnosi się do sterowników (komputerów sterujących) silnika a nie jego bloków/stron.