Strona 1 z 1

[D4 13 3.0TDI ] Filtr paliwa i filtr kabinowy

: 29 wrz 2017, 13:58
autor: genmaxiu
Witam

Zrobilem wlasnie serwis samochodu, ale wciaz ciekawy jestem gdzie w D4 znajduje sie filtr kabinowy i jak sie do niego dostac. To samo dotyczy filtra paliwa, w D3 byl pod maska, w tym nie widze nigdzie takowego pod maska, nie chce go wymieniac a dowiedziec sie gdzie on sie chowa.

Nie znalazlem w necie zadnych informacji odnosnie tych dwoch , czy ktos z Was moze mi pomoc?

Pozdrawiam

: 30 wrz 2017, 03:39
autor: greg26
genmaxiu pisze: gdzie w D4 znajduje sie filtr kabinowy i jak sie do niego dostac
http://www.filtron.pl/katalog/instrukcje/1318ak.pdf

: 30 wrz 2017, 11:39
autor: uzlik
Paliwowy powinien być przy zbiorniku paliwa. Chyba z lewej strony.

[ Dodano: 2017-09-30, 11:39 ]
E...! Z prawej. <faktycznie>

: 02 paź 2017, 16:18
autor: genmaxiu
greg26 pisze:
genmaxiu pisze: gdzie w D4 znajduje sie filtr kabinowy i jak sie do niego dostac
http://www.filtron.pl/katalog/instrukcje/1318ak.pdf
Dzieki, nie spodziewalem sie, ze w tym miejscu bedzie. Zapamietam:)
uzlik pisze:Paliwowy powinien być przy zbiorniku paliwa. Chyba z lewej strony.

[ Dodano: 2017-09-30, 11:39 ]
E...! Z prawej.
To tez sprawdze, ale pewnie pozniej, jak przy okazji jakis najazd sie trafi. Dzieki.

: 02 paź 2017, 21:40
autor: uzlik
Ja kiedyś u siebie wymieniałem paliwowy na parkingu. Blokada zawiechy, lewarek, coś miękkiego pod schaby i prawy tył do góry.

[ Dodano: 2017-10-02, 21:40 ]
Michale, może tak będzie lepiej:
http://pl.realoem.me/Audi/RDW/A8Q/2013/ ... 201/201025

: 30 gru 2017, 00:25
autor: masa3000
Filtr paliwowy tak jak koledze wspomnieli pod autkiem z lewej strony. Filtr kabinowy - wystarczy się położyć w miejscu na nogi pasażera i pod schowkiem masz czarną klapeczkę, wyjmij ją zaświeć do środka i znajdziesz czarną klapkę z zatrzaskiem. Gdy ją otworzysz masz już super dostęp do filtra kabinowego. Ogólnie ok 10 - 20 min roboty :)

Pytanie mam odnośnie filtra paliwowego - czy podczas wymiany filtra wcześniej podłączacie kompa i "zalewacie" filtr ?
W poprzednim aucie a było to A6 C6 po lifcie nic takiego nie robiłem, instalowałem normalnie filtr bez zalewania, tutaj mam obawy............
Jakiekolwiek sugestie ?

: 30 gru 2017, 08:24
autor: pioter
masa3000 pisze:Filtr paliwowy tak jak koledze wspomnieli pod autkiem z lewej strony.
Chyba jednak z prawej : http://www.oemepc.com/audi/part_single/ ... 908/lang/o

: 02 sty 2018, 00:25
autor: masa3000
Zgadza się :) identycznie jak w A6 C7.


..." Pytanie mam odnośnie filtra paliwowego - czy podczas wymiany filtra wcześniej podłączacie kompa i "zalewacie" filtr ?
W poprzednim aucie a było to A6 C6 po lifcie nic takiego nie robiłem, instalowałem normalnie filtr bez zalewania, tutaj mam obawy............
Jakiekolwiek sugestie ? ............"

: 02 sty 2018, 13:13
autor: danishow
masa3000 pisze:czy podczas wymiany filtra wcześniej podłączacie kompa i "zalewacie" filtr ?
Koniecznie ! ...inaczej pompa moze pracowac na sucho a wiadomo co to oznacza <cicho>

: 04 sty 2018, 18:20
autor: ralf
danishow pisze:
masa3000 pisze:czy podczas wymiany filtra wcześniej podłączacie kompa i "zalewacie" filtr ?
Koniecznie ! ...inaczej pompa moze pracowac na sucho a wiadomo co to oznacza <cicho>
Masakra . To zaklęcia z opla kadeta ! Boże widzisz i nie...... ehh

: 04 sty 2018, 18:29
autor: masa3000
No to dalej jestem skonsternowany - miałem A6 C6 , 2011 rocznik CR. Podczas wymiany filtra paliwowego nigdy nie był zalewany i nie było żadnych problemów. Mało tego filtr był przy silniku czyli znacznie wyżej.

Tutaj w A8 D4 jest na dole więc nie powinno być problemu............
Jeden "fachowiec" z ASO mówił że nie potrzeba zalewać ..........

To jak Panowie ?

: 04 sty 2018, 18:57
autor: danishow
masa3000 pisze:Jeden "fachowiec" z ASO mówił że nie potrzeba zalewać
A to tam już mają fachoffców ?! <hmm>

: 04 sty 2018, 20:20
autor: marekp750
Jeżeli nie zalejesz to może się uszkodzić pompa wysokiego ciśnienia.

Procedura napełniania systemu:

Proceed as follows to fill fuel system with fuel:
&#8211; Connect a &#8594; Vehicle diagnostic tester.
&#8211; Switch on ignition.
&#8211; Select &#8222;Engine electronics&#8220; in vehicle self-diagnosis.
&#8211; Then select &#8222;Basic setting&#8220;.
&#8211; Select &#8222;Checking fuel system pressurisation pump&#8220; from the list.
&#8211; Press &#8222;Start&#8220; key: The fuel pump will start running.
&#8211; The fuel pump must run for approx. 1 minute to ensure that the fuel system is filled sufficiently with fuel.
&#8211; Start engine after filling fuel system.
&#8211; Run engine at moderate speed for several minutes and then switch off.
&#8211; Check fuel system for leaks.
&#8211; Erase event memory.