Strona 1 z 1

[D4 11 3.0TDI ] Uszczelka wału korbowego od strony czołowe

: 23 mar 2018, 10:56
autor: maromko
Nagle wystąpił u mnie problem z ubywaniem dużej ilości oleju z silnika, około 1 litr na tydzień (jazda w koło komina) usterka ta wystąpiła po zerwaniu paska wielorowkowego, jakaś jego część podejrzewam wkręciła się za koło pasowe wału korbowego czego nie zauważyłem i uszkodziła uszczelkę wału "wchodząc" pomiędzy uszczelkę a wał.
Wyciek widoczny jest pod kołem pasowym dokładnie na wysokości środka koła.
Zdjęcia z dzisiaj rana - wczoraj umylem silnik aby zlokalizować wyciek.

Moje pytanie czy opisany scenariusz jest możliwy i czy wymiana uszczelki rozwiąże problem?
Wymieć również koło pasowe?
Czy dalsza jazda jest możliwa?

Obrazek

: 23 mar 2018, 15:22
autor: Karizmo
Tak możesz jeździć jak braknie oleju sam się pierwszy dowiesz.
Pytanie tak debilne że szkoda gadać, jak ktoś ma szklaną kule to ci odpowie.
Ja tam bym naprawił i miał z głowy to nie parch 20 letni żeby żydzić na każdym kroku.

: 23 mar 2018, 15:30
autor: maromko
Po to jest czujnik aby poinformować że brakuje oleju i wtedy dolewam.
Bardziej pytając czy mogę jeździć chodziło mi o dojazd do warsztatu.
Jak nie wiesz to nie śmierć, pytałem o to czy scenariusz przedstawiony przeze mnie jest prawdopodobny.
Mimo wszystko dzięki za "kreatywna" odpowiedz

: 23 mar 2018, 21:43
autor: Karizmo
maromko pisze:Bardziej pytając czy mogę jeździć chodziło mi o dojazd do warsztatu.
Skoro
maromko pisze:około 1 litr na tydzień (jazda w koło komina)
To po co pytać się kretyńsko dalej ?

: 23 mar 2018, 23:55
autor: maromko
Dzięki kolego Karizmo za profesjonalna opinię - po to jest to forum aby pytać, może jest to Tobie nie na rękę ale musisz się z tym pogodzić przyjacielu.

Może komuś się przyda.

Mechanik potwierdził że powodem wycieku jest uszkodzona uszczelka wału, jutro jestem umówiony na jej wymianę.

Uszczelka sama w sobie droga nie jest w UK £20, wymiana wygląda na prostą, możliwe że będzie potrzebny ściągacz do koła pasowego - dopytam jutro.

: 24 mar 2018, 19:33
autor: Karizmo
No pytać, tylko to tak jak byś był chory na zapalenie płuc i się pytał czy możesz lody jeść i w stawie przy -20 się wykąpać.

: 25 mar 2018, 14:37
autor: danishow
maromko, te czujniki poziomu oleju to se można między książki wsadzić. Jak dają o sobie znać to często jest już za późno ...nie muszę chyba pisać jakie sa skutki zbyt niskiego stanu oleju <hihi>

: 18 kwie 2018, 20:51
autor: maromko
Wymienili uszczelkę wału - za pierwszym razem nie poszło i olej dalej się sączył za to przy drugim podejściu wszystko poszło jak należy i jest ok (obeszło się bez demontażu przodu)

Zastanawiającym byla przyczyna spadającego paska. Otwórz pierwszy pasek spadł i jego część wkręciła się pod uszczelkę ( to już pisałem) - ale założyłem drugi który zaraz przed odstawieniem do warsztatu też spadł. Okazało się że koło pasowe było do wymiany, było "luźne" i wpadało w poprzeczną wibracje.

: 19 kwie 2018, 06:29
autor: drago_o
Zależy jak bardzo luźne. Ja ostatnio wymieniałem też koło pasowe bo przy użyciu dość sporej siły mogłem je odginać.