Strona 1 z 1
[D4 10 3.0TDI
] Zmiana rozrządu - prośba o pomoc
: 22 sie 2019, 11:30
autor: tomaug
Witam wszystkich
Mam do was prośba o poradę w sprawie. Posiadam Audi A8 D4 po lifcie z 2014 roku 3.0TDI 150 tyś km przebiegu. Kupiłem je pół roku temu. Ostatnio jak byłem u mechanika w serwisie autoryzowanym ale nie Audi ten stwierdził że zwraca mi uwagę że gdy silnik jest zimny po uruchomieniu go słychać przez sekundę/dwie sekundy metalowy dźwięk a później ustaje. Twierdzi że słychać rozrząd, i proponuje zastanowić się nad wymianą rozrządu. Jak zadzwoniłem do innego mechanika który naprawia Audi powiedział że najprawdopodobniej do wymiany są same napinacze a rozrząd niekoniecznie. Że oczywiście trzeba to sprawdzić, ale rozrząd raczej jest do wymiany przy 250-300tyś km a nie przy 150tyś. Jak spytałem w tym pierwszym serwisie Audi czy może nie wystarczy wymienić same napinacze usłyszałem odpowiedź że oni samych napinaczy nie wymieniają że trzeba wymienić przy rozrządzie full rzeczy.
W związku z tym mam prośbę o poradę jakie są wasze doświadczenia i czym się sugerować. Serwis stwierdził że koszt całości to kilkanaście tysięcy zł, drugi mechanik powiedział że napinacze około 2-3 tyś a jak z rozrządem to około 6 tyś zł. Pomóżcie plissss. Może ktoś z Was miał już podobne zagwostki.
: 22 sie 2019, 15:59
autor: Jacek82
Cześć
Rób całość czyli cały rozrząd.Dużo z tym roboty i nie ma sensu oszczędzać.
Wymień od razu uszczelniacz na wale korbowym bo to bolączka 3.0 tdi
: 22 sie 2019, 16:03
autor: tomaug
Ale sądziesz że ta cena 6 tyś jest realna czy to raczej te 15-20 tyś ?
Ile może kosztować ten uszczelniacz na wale korbowym ?
: 22 sie 2019, 16:18
autor: Beretti
koszt uszczelniacza to pewnie około 100 zł ale żeby go wymienić to pewnie trzeba motorem ze skrzynką w dół wyjechać , jak kolega @Jacek82 napisał rób cały rozrząd i całą resztę pewnie na 200 tyś km będziesz miał spokój ,
Napisz do FOSS-a to pewnie Ci to ogarnie w normalnych pieniądzach .
: 22 sie 2019, 16:22
autor: tomaug
Ok, super, dziękuję za info. A skąd namiary na tego FOSS-a wziąć ?
Sorry może za głupie pytanie, ale kim jest ten FOSS ? czy ma jakieś duże doświadczenie i jest solidny i zna się na Audi A8 D4 ?
: 22 sie 2019, 21:09
autor: Dżordż
Szukaj gościa z cygarem w ustach.
: 22 sie 2019, 23:44
autor: Jacek82
tomaug pisze:Ale sądziesz że ta cena 6 tyś jest realna czy to raczej te 15-20 tyś ?
Ile może kosztować ten uszczelniacz na wale korbowym ?
6 tyś brutto robocizna sama
: 22 sie 2019, 23:45
autor: Karizmo
Robiłem to dokładnie u siebie, cena 6 tys to realna . Mie wyniosło tyle co części i około 2000 zł - 2500 zł o ile pamiętam i to po sowitym rabacie (od razu cały serwis zrobiłem). Co do rozrządu to pewnie ma racje ja u siebie właśnie takie oznaki miałem ale przy większym przelocie.
Padają napinacze ale wymienia się oczywiście całość !
: 23 sie 2019, 12:59
autor: tomaug
Super, bardzo dziękuję za odpowiedź. Już się wywyeidziałem robocizna i części około 8-9 tyś. Jeszcze ten mechanik mówił że jeśli zbliża się termin wymiany oleju a akurat u mnie tak jest to może po wymianie ucichnie i nie trzeba będzie w tej chwili robić rozrząd, ale to jest do sprawdzenia. NIc pewnego, czysta hipoteza.
: 26 sie 2019, 00:37
autor: Karizmo
A w smoki wierzysz ? To nie hałasuje bo olej stary, tylko napinacz nie trzyma oleju, po paru godzinach opada. Lepiej od razu bież się za rozrząd bo szkoda oleju marnować.
: 28 sie 2019, 14:10
autor: tomaug
Panowie, mam takie swoje przemyślenia. W związku z tym że samochód posiada system start/stop i jeżdżąc często w korkach samochód często się wyłącza i włącza to może wymiana rozrządu już przy 150tyś jest spowodowana że samochód wielokrotnie częściej niż w przypadku samochodu bez takiego systemu musi się uruchamiać, a jak wiadomo największe przeciążenia/obciążenia występują przy takich rozruchach. Co sądzicie na ten temat ?
: 29 sie 2019, 13:32
autor: Jacek82
Największy fajans to materiały z jakiego jest wykonany rozrząd ale system S/S też pomaga w destrukcji.
Śmieszne jest to,że technologia idzie do przodu i to pada a w takim w123 lub w124 złotówa robił milion przebiegu i zapominał o wymianie rozrządu.... nie wymieniając oleju
: 03 wrz 2019, 16:06
autor: pepi
dlatego jest tak że poszli po rozum do głowy i to specjalnie tak zrobili a ty łosiu płać
a na poważnie to już w tym roku chyba miało być już być poprawione
: 22 lis 2019, 10:34
autor: hitch5
U mnie napinacz był wymieniany na gwarancji przy przebiegu 100 tys km. Przy 150 tys głowica silnika - koszt 30 tys, Audi wzięlo 12 na siebie więc fv na 18 tys. Samochód mam od nowości od 2012, start stopu nigdy nie używam. Aktualnie auto jeździ tylko w trasy i ma przejechana 180 tys - od dłużczego czasu odpukać nic się nie dzieje.
: 22 lis 2019, 14:51
autor: pepi
no mnie bawią takie teksty
teraz zrobiłem tuarega czy akoś tak to się pisze wypadło gniazdo zaworowe i wytłukło tłok jak by to było na pierwszym lub 3 cylindrze to by motoru nie wyrywał bo tylko tu jest dostęp do korb .
Głowica 300 zł odałem do zrobienia sprawdzenia 480 zł kosztowało zregenerowanie jej tłok 100 zł
rozrząd 2400 uszczelniacze ze 150 plus robota
ale gdzie tu 30 tys to ja nie wiem jak