[D4 10 4.2TDI ] Hybrydowe turbiny od Profi Turbo w 4.2 TDI
: 16 lut 2021, 19:09
Moje przedliftowe D4 4.2 TDI obecnie jeździ na programie na 404 km/ 950 nm. W niedługim czasie czeka mnie naprawa jednej z turbin (druga była wymieniana ze 2 lata temu). Znając cenę nowej turbiny i zwykłej regeneracji kuszą mnie turbiny od Profi Turbo z Wrocławia. Rozmawiałem z nimi dzisiaj. Sprzedali dziesiątki takich zestawów, większość za granicę, ale też co najmniej 10 w PL. Czy jest tu użytkownik takich turbin?
Wielu z Was pewnie będzie zainteresowana możliwymi modyfikacjami, dlatego opiszę co udało mi się dotychczas dowiedzieć. Bardzo też liczę na wszelkie uwagi, szczególnie w zakresie awaryjności.
Na mój stan wiedzy największym ograniczeniem może być skrzynia biegów. Wiele skrzyń nie miała serwisów olejowych w skrzyni i obu dyfrach, dlatego często padają przy 200-250K. Ja mam 220K, skrzynia właśnie będzie regenerowana, padły w niej łożyska. Specjaliści od naprawy skrzyń mówią, że padające łożyska zastępuje się lepszymi niż w serii, od SKF, których nie było 10 lat temu. Poza tym wymienić chcą: sprzęgło hydro, komplet uszczelek, 6 tarczek przednich, coś w pompie, filtry, i usprawnić chłodzenie. Na tak zrobioną skrzynię mam dostać rok gwarancji, również w sytuacji gdy auto będzie mocno zmodyfikowane.
Z kolei restrykcjami dla większej moc, o ile wiem, są turbiny i inercoolery. Profi Turbo oferuje kilka opcji zmodyfikowanych hybrydowych turbo, od około 5000 za dwie z większymi wirnikami po 7000 za większe i nowocześniejsze wirniki, większą str. zimną i inne mody. Do tego większy IC, 1 zamiast 2, z rurami za ok 2000 zł, plus nowy program, powinno wyjść 480-500 koni
Niewiele na tym forum można znaleźć info o modyfikacjach D4, więc jestem bardzo ciekaw Waszych opinii.
Dodam, że sprytny i zdeterminowany ze mnie tuningowiec, który coś tam już zmienił w D4 Np chętnie podzielę się stosunkowo tanim sposobem na 6 tłoczkowe hamulce Akebono z S8 D5 i 400 mm tarcze z S8 D4, które pasują prawie pnp do D4. W hamowaniu jest przepaść względem serii
Wielu z Was pewnie będzie zainteresowana możliwymi modyfikacjami, dlatego opiszę co udało mi się dotychczas dowiedzieć. Bardzo też liczę na wszelkie uwagi, szczególnie w zakresie awaryjności.
Na mój stan wiedzy największym ograniczeniem może być skrzynia biegów. Wiele skrzyń nie miała serwisów olejowych w skrzyni i obu dyfrach, dlatego często padają przy 200-250K. Ja mam 220K, skrzynia właśnie będzie regenerowana, padły w niej łożyska. Specjaliści od naprawy skrzyń mówią, że padające łożyska zastępuje się lepszymi niż w serii, od SKF, których nie było 10 lat temu. Poza tym wymienić chcą: sprzęgło hydro, komplet uszczelek, 6 tarczek przednich, coś w pompie, filtry, i usprawnić chłodzenie. Na tak zrobioną skrzynię mam dostać rok gwarancji, również w sytuacji gdy auto będzie mocno zmodyfikowane.
Z kolei restrykcjami dla większej moc, o ile wiem, są turbiny i inercoolery. Profi Turbo oferuje kilka opcji zmodyfikowanych hybrydowych turbo, od około 5000 za dwie z większymi wirnikami po 7000 za większe i nowocześniejsze wirniki, większą str. zimną i inne mody. Do tego większy IC, 1 zamiast 2, z rurami za ok 2000 zł, plus nowy program, powinno wyjść 480-500 koni
Niewiele na tym forum można znaleźć info o modyfikacjach D4, więc jestem bardzo ciekaw Waszych opinii.
Dodam, że sprytny i zdeterminowany ze mnie tuningowiec, który coś tam już zmienił w D4 Np chętnie podzielę się stosunkowo tanim sposobem na 6 tłoczkowe hamulce Akebono z S8 D5 i 400 mm tarcze z S8 D4, które pasują prawie pnp do D4. W hamowaniu jest przepaść względem serii