[D4 15 3.0TDI ] Problem z doładowaniem
: 20 paź 2021, 23:21
Witam,
Od dłuższego czasu w swojej A8 3.0 TDi CTBD 2017r mam problem z przyspieszeniem. Pierwszy raz odczułem to po pojechaniu z autem do ASO na naprawę gwarancyjną przy okazji której zostało wgrane oprogramowanie miało za zadanie zmniejszać ilość tlenków azotu w spalinach. Po wgraniu tego oprogramowania auto dużo gorzej zaczęło jeździć. Skusiłem się na chipa w celu poprawienia osiągów, faktycznie poprawiły się jednak samochód mimo tego dalej jest kiepski w zakresie obrotów silnika pomiędzy 1500-2000. W trakcie przyspieszania sterownik wymaga ciśnienia doładowania 1,6 bar a uzyskuje jedynie 1,0 bar. Po wejściu powyżej 2000 obr/min auto pięknie przyspiesza i uzyskuje wymagane 1.6 bar. Co zostało zauważone podczas chip tuningu? Stosunkowo duże przeciwciśnienie mogące świadczyć o przytkanym już filtrze DPF (przebieg 104.000 km). Jeżeli tak to co mogło być przyczyną przytkania i czego akurat stało się to po wgraniu oprogramowania przez ASO. Dodam tylko że nie wywala żadnych błędów wszystko jest ok. Spotkał się ktoś z czymś podobnym? Jakieś porady gdzie szukać problemu z doładowaniem w zakresie 1500-2000?
Pozdrawiam
Od dłuższego czasu w swojej A8 3.0 TDi CTBD 2017r mam problem z przyspieszeniem. Pierwszy raz odczułem to po pojechaniu z autem do ASO na naprawę gwarancyjną przy okazji której zostało wgrane oprogramowanie miało za zadanie zmniejszać ilość tlenków azotu w spalinach. Po wgraniu tego oprogramowania auto dużo gorzej zaczęło jeździć. Skusiłem się na chipa w celu poprawienia osiągów, faktycznie poprawiły się jednak samochód mimo tego dalej jest kiepski w zakresie obrotów silnika pomiędzy 1500-2000. W trakcie przyspieszania sterownik wymaga ciśnienia doładowania 1,6 bar a uzyskuje jedynie 1,0 bar. Po wejściu powyżej 2000 obr/min auto pięknie przyspiesza i uzyskuje wymagane 1.6 bar. Co zostało zauważone podczas chip tuningu? Stosunkowo duże przeciwciśnienie mogące świadczyć o przytkanym już filtrze DPF (przebieg 104.000 km). Jeżeli tak to co mogło być przyczyną przytkania i czego akurat stało się to po wgraniu oprogramowania przez ASO. Dodam tylko że nie wywala żadnych błędów wszystko jest ok. Spotkał się ktoś z czymś podobnym? Jakieś porady gdzie szukać problemu z doładowaniem w zakresie 1500-2000?
Pozdrawiam