Strona 1 z 1

[inne] [D2 99 ] Pytanko o silniku ARL 1.9TDI

: 28 mar 2017, 20:59
autor: badeqq
Witam, może ktoś ogarnia ARL bo dzisiaj jestem jego właścicielem i mam taki problem. Autko jest słabe z tego co mówił mi poprzedni właściciel wymienił gruchę od turbo bo włączał się tryb awaryjny i zawór N75 bo tak stwierdzili jego mechanik. Po wymianie było okej ale dalej słaby a mianowicie nie ciągnie od dołu dopiero koło 2600obr ale i tak słabo na 3,4 i 5 jakby troche lepiej. To jest niby 150KM więc powinien się z miejsca zbierać jak poryty a on jakby miał ze 100 kucyków. Podłączyłem kompa i były błędy typu czujnik doładowania i inne pierdoły które wykasowałem bez problemów i nie wróciły. Turbo pokazuje nawet 1.5 bar więc chyba jest ok a z tego co mi wiadomo to nawet za dużo. Miał ktoś taki problem i wie ktoś może jak najlepiej podejść do tego i od czego zacząć.?

[ Dodano: 2017-03-28, 20:59 ]
Dodam że silnik pracuje równiutko i cichutko. <faktycznie>

: 28 mar 2017, 21:18
autor: danishow
Sprawdź szczelność całego dolotu.

: 29 mar 2017, 07:40
autor: uzlik
Zobacz jak rusza się sztanga gruszka-turbina. Jeśli ciężko chodzi to zmienna geometria na turbinie nie pracuje jak powinna i turbina do czyszczenia.

: 02 kwie 2017, 16:28
autor: badeqq
Narazie wszystko wskazuje na zapchany katalizator sprawdze to w tygodniu i sie odezwe.

: 02 kwie 2017, 19:32
autor: uzlik
Jeżeli kat zapchany, to wyciąć wkład katalityczny, bo będzie dostawał przeładowania na turbinie. Efekt taki, że samochód rozpędza się do pewnego momentu i nagle spadek mocy. Jakby z 50 koni ubyło.

: 05 kwie 2017, 15:12
autor: badeqq
Zaślepie EGR bo dziwne jest to że auto jest słabe jak na 150km. Sprawdziłem szczelność doładowania i jest ok widać na łączeniach troszkę oliwy ale nie ma jakiś głośnych syków i przedmuchów. Auto nie kopci nic a nic. Poprzedni właściciel wymieniał gruche i zawór N75 zobacze co z podciśnieniami. Auto ciągnie ale to nie to na 1 biegu od 2600obr na 2 od 2500obr a 3,4,5,6 kolo 2000obr czuc jak zaczyna .Narazie nie mam czasu szukac. W niedziele wpadnie moj koleszka który ogarnia mapki i zobacze co komp mu powie może mapka coś da HMM . Dzwonolem do gościa co robi turbo i powiedział mi żeby nie ruszac turbiny, najpierw sprawdzić egr (może sie nie domyka jak trzeba) a następnie wszystkie podciśnienia.

: 16 maja 2017, 10:22
autor: carbonek
99% to wina EGR

Miałem takie same objawy w 1.9 TDi AVF.

Po programie na 160km auto jechało jak dzikie. Po miesiącu jakby połowe mocy straciło. Zaslepiony EGR (mocno się pocił swoją drogą) i nowe życie.

Przeglądnij też dolot. Najczęściej połączenie IC.

pozdr.