Strona 1 z 1

[D2 ALL ] Uszczelniacz wału korbowego - wymiana

: 10 sie 2013, 14:07
autor: Ara$
Czy przy wymianie uszczelniacza wału korbowego między skrzynia a silnikiem trzeba spuszczać i wymieniać olej w skrzyni?

: 10 sie 2013, 15:10
autor: Gabriel
Nie trzeba. Ściągasz skrzynię razem z konwerterem i po sprawie.
Jedynie z przewodów, które biegną na chłodnicę oleju coś pocieknie, jak je rozłączysz, ale tego nie ma dużo.

A druga sprawa, to sprawdz czy nie cieknie gdzieś z góry (odmy, uszczelka pokrywy zaworów, uszczelka głowicy) efekt będzie identyczny jak na zdjęciu, które gdzieś tam wrzuciłeś. A roboty jest dużo.

: 10 sie 2013, 15:54
autor: Ara$
Gabriel pisze:Nie trzeba. Ściągasz skrzynię razem z konwerterem i po sprawie.
Jedynie z przewodów, które biegną na chłodnicę oleju coś pocieknie, jak je rozłączysz, ale tego nie ma dużo.

A druga sprawa, to sprawdz czy nie cieknie gdzieś z góry (odmy, uszczelka pokrywy zaworów, uszczelka głowicy) efekt będzie identyczny jak na zdjęciu, które gdzieś tam wrzuciłeś. A roboty jest dużo.


dzieki Kolego, co do źródła wycieku z tego zdjęcia to odmy raczej nie bo dzisiaj oglądałem, pod pokrywa mi sie delikatnie poci - będe robił na dniach ale to chyba nie taka ilość zeby sie na dole pojawiło. Nie wiem jeszcze jak ta uzczelka pod głowica, ostatnio silnik złapał mi kilka razy temp powyzej ok 110 stopni takze mogłoby byc to albo uszczelniacze wału bądz konwertera

: 11 sie 2013, 19:57
autor: marcin1122333
wydaje mi się ze przy uzupełnionym plynie chłodniczym przy 110 stopniach nie powinno nic się stać z uszczelka pod glowica no chyba ze taka tem utrzymywana była duzej

: 11 sie 2013, 22:16
autor: Gabriel
Ara$ pisze: pod pokrywa mi sie delikatnie poci - będe robił na dniach
Myślę ze od tego powinieneś zacząć. Ja miałem podobnie i zrzucałem skrzynię. Po zrzuceniu okazało się że zimer trzyma, a leci właśnie z pod delki zaworów. Też mi się wydawało ze delikatnie się poci tylko. Dobrze było widać jak skrzynię się ściągnęło :-P
Po za tym stara zasada, uszczelniamy od góry, bo w dół spływa. Skrzynie jak trzeba będzie to zrzucisz.

: 12 sie 2013, 21:13
autor: Ara$
Gabriel pisze: Po zrzuceniu okazało się że zimer trzyma, a leci właśnie z pod delki zaworów.
mam nadzieje że u mnie tez to jest przyczyną

: 06 lis 2015, 14:21
autor: Gunner
Witam

Odgrzeję temat bo mam podobny problem. Leci mi olej i to leci go dużo... dobrze, że zauważyłem. Leci na łączenie skrzyni z silnikiem no i skapuje dokładnie na środek tej plastikowej osłony silnika. Czy to na pewno uszczelniacz wału ? Czy może zaślepka wałka od strony pasażera ? Bo drugą niedawno wymieniałem więc ją wykluczam. Spod dekli też nie leci bo wymienione uszczelki.
Jestem umówiony z tym już na poniedziałek bo nieciekawie to wygląda ale chciałem się zorientować wcześniej czy ktoś miał podobny problem?
Na pewno to olej silnikowy bo sporo ubyło nawet na bagnecie <blee>

: 01 sty 2016, 18:44
autor: krzychu22.p1i
Czy można kupić uszczelniacz wału osobno, nie wraz z obudową? Mowa o tym w 1 poście (pomiędzy silnikiem a skrzynią). ?

: 01 sty 2016, 18:47
autor: michalwruszak
Tak - oczywiście :)

: 01 sty 2016, 18:48
autor: krzychu22.p1i
Nie mowa o CORTECO CO20033872 - 85x105x12 ?

: 01 sty 2016, 18:51
autor: michalwruszak
Tak , miedzy innymi Corteco robi takie uszczelniacze . Polecam każdemu zmienić ten uszczelniacz w przy zrzucaniu skrzyni biegów - nie kosztuje dużo a uchroni w poźniejszym czasie przed demontażem skrzyni

: 01 sty 2016, 18:55
autor: krzychu22.p1i
Sku***el w katalogu jest razem z kołnierzem. Sama uszczelka spoko cena ale kpl tragedia. Jako osobno ten simmering nie występuje w etce.. Z D3 ma podobne wymiary, jest jedynie cieńszy bo ma 8-8,8mm a potrzeba 12mm.

: 01 sty 2016, 18:57
autor: michalwruszak
w ASO cena ponad 1tys zł z obudową oczywiście - której nie ma potrzeby zmieniać oczywiscie :)

: 01 sty 2016, 19:02
autor: krzychu22.p1i
Dobrze, że nie ma tam patentu z nysy :D <fujarka>