Strona 1 z 1

[D2 01 4.2PB ] Sterownik hydrauliczny skrzyni TIP

: 18 sie 2013, 17:09
autor: krzychu22.p1i
Witam, przepatrzyłem forum i nie znalazłem takiej informacji. W chwili obecnej nie mam dostępu do etki/aesis aby porównać te sterowniki.

Do sedna :-P Mam skrzynię jak w podpisie o oznaczeniu "FBE" (z lewarkiem PRND432) i czy sterownik hydrauliczny (ten w skrzyni) jest taki sam jak w skrzyniach o innych oznaczeniach? Czy warto kupić używany ten sterownik czy spróbować z regeneracją swojego? Będę wymieniał olej i filtr w ASB i chciałem przy okazji podmienić ten sterownik bo podobno on może powodować delikatne szarpnięcia R-N-D jak i późniejsze wybieranie biegu 4,5 albo spróbować wyczyścić swój na myjce ultradźwiękowej.

: 18 sie 2013, 18:37
autor: Gość
Jesli chodzi CI o tę palete elektrozaworów to je się czyści i zwykle one działają ale jesli są wyjątkowo zasyfione to juz im woda z Wisły nie pomoże. Jednak ja miałem straszny syf i jakos czyszczenie pomogło choc ideału to nie ma.

: 18 sie 2013, 22:39
autor: Gabriel
Owszem czyści się, ale też regeneruje. Wymieniają tam jakieś sprężynki, kuleczki i co tam jeszcze jest.
Miałem robioną taką regenerację u siebie jak miałem automat jeszcze.

: 19 sie 2013, 07:30
autor: tomi5
Tez mialem regenerowana ten sterownik, jakies elektrozawory w nim siedziały, Koszt regeneracji 1800zł
Przed regeneracja strasznie walilo przy R-N-D

Co do szarpnięcia z 4,5 winien był konwerter(szprzęgło hydrokinetyczne) PO wymianie na uzywkę przeszły bolączki:
szarpania z 4 na 5
falowania obrotów w przedziale 80km/h
i nawet trzesienie buda w przedziale 80-100km

: 20 sie 2013, 21:19
autor: emre
krzychu22.p1i, też jestem zainteresowany rozwiązaniem tego problemu i szukam informacji ponieważ mam mocniejsze wbijanie "R".

Wiesz czy trudno jest się do tego dostać?

: 21 sie 2013, 07:12
autor: tomi5
Sterownik masz od razu po demontażu miski olejowej w skrzyni.

: 22 sie 2013, 15:58
autor: krzychu22.p1i
Ogólnie to 3-4 na 10 przypadków mocniej mi przyszarpie na R-N-D a tak to jest gładko. Jednak jak będę miskę zwalał to i sterownik bym wytargał i go wyczyścił. Mam w planach 2 wymiany statyczne w odstępach 500km. Na razie się zastanawiam czy:
1: przy pierwszej wymianie wytargać sterownik i wymienić olej, filtr, uszczelkę, oring a przy drugiej wymienić już tylko sam olej.
2: przy pierwszej wymianie wymienić sam olej a przy drugiej już full czyli, wyczyścić sterownik, wymienić filtr, uszczelkę i oring.

: 22 sie 2013, 17:16
autor: Pepeka
Krzysiek, zanim wyprujesz z niej flaki ,sprawdź poduszki zawieszenia WSZYSTKIE .
Sprawdź zarówno przód jak i tył .

: 22 sie 2013, 20:08
autor: Gabriel
krzychu22.p1i pisze:Jednak jak będę miskę zwalał to i sterownik bym wytargał i go wyczyścił.
A jak to chcesz czyścić. Bo to się czyści ale w ultradzwiękach.

: 22 sie 2013, 21:34
autor: Gość
krzychu22.p1i, FIlter wymień przy pierwszej wymianie bo wlewanie świeżego oleju przy starym filtrze mija się z celem.

: 22 sie 2013, 22:14
autor: krzychu22.p1i
Gabriel pisze:A jak to chcesz czyścić. Bo to się czyści ale w ultradzwiękach.
Tak wyczyściłbym go w myjce ultradźwiękowej, zgodnie z z tym co pisałem w 1 moim poście. :mrgreen:

Pepeka, zawieszenie, i wszystkie poduszki mam ok (oprócz jednej od silnika co jest z kabelkiem).

Apophis, tak też myślałem i tak zrobię.