Strona 1 z 4

[D2 00 ] Jaki to silnik i skrzynia?

: 24 sie 2013, 21:10
autor: berarek
Witam kupilem Audi A8/S8 byly wlasciciel twierdzil ze to S8 z wygladu tez wyglada na S8 chromowane lusterka klamki z tylu na klapie znaczek S8 ale zegary sa jak w zwyklym A8 na kierownicy nie ma znaczka S a na silniku brakuje czerwonej obramowki 4.2 V8 cena byla atrakcyjna wiec tak czy siak kupilem to auto jednak skrzynia jest walnieta i chcialbym kupic inną ale musze wiedziec czy to jest A8 czy S8 bo silnik i skrzynia przeciez się roznia.Sprawdzalem tez kolo kola zapasowego i ze wlepki wynika ze ma 228kw a oznaczenie jest AQF w dowodzie tez jest tylko A8 i 228kw jak moge poznac jaki to silnik i skrzynia?pomozcie załaczam zdjecie tej wlepki pozdrawiam i licze na wasza pomoc Obrazek

: 24 sie 2013, 21:25
autor: FOSS
Patrząc po wlepce to bez wątpienia zwykłe A8 4.2V8 z silnikiem AQF
228kW = 310KM

: 24 sie 2013, 21:45
autor: berarek
ok tylko dlaczego jak wpisuje naprzyklad w autodna wpisujac vin wyskakuje mi s8 ? jak moge odroznic po wygladzie silnika np ?i przedewszystkim dojsc jaka skrzynia tam siedzi bo musze kupic druga i nie chce kupic innej

: 24 sie 2013, 21:53
autor: Simone331
berarek pisze: jak moge odroznic po wygladzie silnika np ?i
Pomiędzy głowicami, a bardziej pod tą lewą masz wybity symbol silnika. Ciężko go dopatrzyć, ale jest widoczny.
berarek pisze:jaka skrzynia tam siedzi bo musze kupic druga i nie chce kupic innej
Położyć się pod auto i odczytać oznaczenie jakie jest na zielonej tabliczce znamionowej. Znajduje się ona obok wyjścia półosi na lewe koło.

A tak szczerze nie lepiej remontować tą co masz?

: 24 sie 2013, 22:18
autor: berarek
mozecie mi podac w przyblizeniu jaki jest koszt kapitalnego remontu skrzyni ?objawy sa takie na zimnym jest w miare ok zmienia biegi czasem szarpnie ale jezdzi po jakis 10 minutach wlacza sie awaryjny i strasznie sie slizga samochod rusza z miejsca ale bardzo powolnie jak juz sie rozpedze do 70 to reaguje lepiej na gaz ale i tak bez rewelacji stary wlasciciel zapewnial mnie ze jest olej i filtry do wymiany ale czy waszym zdaniem to cos da? dzis tez zaczelo mi strasznie telepac cos z przodu auta nie wiem czy to ma jakis zwiazek ze skrzynia zrobilo sie to podczas jazdy dzieki z gory za pomoc

: 24 sie 2013, 22:25
autor: Gość
W przybliżeniu remont skrzyni w D2 sie zawiera miedzy 3tyś a 7,5tyś zł

: 24 sie 2013, 22:38
autor: FOSS
berarek pisze:ok tylko dlaczego jak wpisuje naprzyklad w autodna wpisujac vin wyskakuje mi s8 ?
Jakieś tam "autodna" nie jest wyznacznikiem tego co kryje VIN konkretnego auta.
W necie znajdziesz wiele dekoderów numerów VIN ale żaden nie powie ci pełnej prawdy... podobnie jak w ubezpieczalniach gdzie wyceniając Audi A8/S8 nie mają wielu opcji wyposażenia, wszystkich silników i skrzyń biegów i trzeba dopisywać to "z palca".

Na "autodna" moje byłe S8 to A8 a bez cienia wątpliwości to było S8 :-P
Co więcej na tej stronce moje byłe A8 D2 co do którego też nie mam cienia wątpliwości jest już S8 :-P
Słowem... o kant tyłka potłuc takie dekodery VIN a płacenie za wyniki ich wyszukiwania to głupota.

Jak chcesz mieć 100% pewności co do numeru VIN to odczytaj go ze ściany grodziowej, porónaj z tym co masz w papierach i jeżeli będą zgodne to pojedź do ASO i tam powiedzą ci prawdę co kupiłeś i jak wyjechało z fabryki.



Znaczek S8 na klapie tylnej możesz sobie dokleić na Skodę Favorit ale to wciąż będzie Favorit a nie S8.




Wg. wlepki masz A8 D2 4.2V8 z silnikiem AQF (kod silnika wyraźnie podany) o mocy 228kW czyli 310KM
Auto z roku modelowego 2001 ale rok produkcji może być 2000 (ASO powie prawdę)

Do tych silników były montowane wyłącznie skrzynie automatyczne 5-biegowe 5HP24 - twoja z oznaczeniem kodowym EUS FBE



Z wlepki można wyczytać jeszcze kilka elementów wyposażenia:
- Tiptronic
- electronic stability program (ESP)
- sport suspension/shock absorption
- driver's and front passenger airbag with front passenger airbag deactivation
- without separate power seats rear
- outer rear view mirrors: powered, heated, electrically foldable, automatically dimming, with memory function
- park distance control, front and rear
To tak z pamięci i nie wszystko jest czytelne - pełna lista to pewnie ze 3 strony A4 ale to tylko w ASO.
berarek pisze: jak moge odroznic po wygladzie silnika np ?
Jak dobrze kojarzę np. po kolektorze dolotowym i cięgnach przy gruszkach podciśnienia - silnik AQF (A8 D2) ma chyba jedno krótkie i jedno długie cięgno gdy tymczasem silnik AVP (S8 D2) ma oba cięgna krótkie (praktycznie na grubość kciuka).
Poza tym jakichś wyraźnych różnic raczej brak a przynajmniej nic nie przychodzi mi do głowy tak na zawołanie.
berarek pisze:... i przedewszystkim dojsc jaka skrzynia tam siedzi bo musze kupic druga i nie chce kupic innej
Skrzynię opisałem powyżej.

: 24 sie 2013, 22:44
autor: kmicic-lt
Ach te okazje :D Ja mialem podobny temat - okazja jak nic. Nie mialem za bardzo wiedzy w tym temacie i nie chcialo mi sie czekac na pewien instruktaz od kolegi z forum z Gdanska. Pojechalem kupilem i wrocilem do trojmiasta. Co sie okazalo silnik byl od A8 299KM chwilke pojezdzil - no ale klękł po miesiacu i trzeba bylo zmienic na oryginal czyli AHC od e-Ski. Pojezdzilem chwilke- czyli z jakies 4 miechy i padla skrzynia i tutaj byl pewien zonk, ktos kiedys dlubal w skrzynie ale zrobil to nieumiejetnie i byla straszna lipa. Powiem Ci, zebys sie lepiej nastawil cenowo na ta gorna granice, bo rozne rzeczy moga sie przydazyc przy remoncie - tak jak u mnie. Ja za calosc remontu zaplacilem 5,5 tys i wiem ze teraz jest ok (mysle ze zrobie nan niej jakies 200 tys km). Nie rob skrzyni u jakis paprakow bo potem sa same problemy, znajdz jakis zaufany i rekomendowany warsztat, lepiej dac troszke wiecej grosza a na pewno to sie w pewien sposob wroci.

: 24 sie 2013, 22:54
autor: berarek
mieszkam w holandii i tu trudno o jakis dobry warsztat a w holenderskim zamiast 5tys zl moze byc 5tys euro chyba ze ktos poleci mi dobry warsztat w nl ? jutro zrobie zdjecie silnika i moze ktos rozpozna czy to 360km czy 310 jeszcze mam jedno pytanie jak wciskam przycisk check kolo zegarów to wyswietla mi po kolei jakies kontrolki na wyswietlaczu cos z olejem temperatura itp itd i nie wiem czy dobrze to rozumiem ale chyba sprawdza sie tym czy nie ma bledow tak? na sam koniec pokazuje OK wiec chyba wszystko wporzadku? jak zle rozumuje to wyprowadzcie mnie z bledu pozdrawiam

: 25 sie 2013, 10:24
autor: Gość
berarek, Ten CHECK to taki mały test płynów,żarówek,klocków a nie nie błedów na kompie. W NL na pewno zapłacisz i jak wiem z doświadczenia kilku userów to nie zrobili im zbyt poprawnie. Najbliżej masz podwrocławski Biestrzyków i tamtejszą firme.

: 25 sie 2013, 12:25
autor: berarek
no tak tylko wiesz to jest 1000km transport auta do polski i pozniej spowrotem droga do holandii to koszt minumum 500E a to lepiej dolozyc do dobrego mechanika tutaj na miejscu

: 25 sie 2013, 12:34
autor: Gość
O ile masz tam dobrego a nie jedynie drogiego mechanika. Tu jest własnie ten ból. Nie dawno jakis klubowicz miał awarie i z Belgii lub Holandii sie jakos dotoczył do Biestrzykowa temat załatwił w dwa dni,ale oni tez maja w ofercie transport do swojej firmy.

: 25 sie 2013, 12:56
autor: berarek
no tak ale ja sie raczej nie dotocze poniewaz jak samochod jest zimny chodzi ok zmienia biegi czuc czasem szarpniecia przy zmianie ale bardzo delikatne nie jest to poprostu płynne ale po paru minutach zaczyna sie slizgac ruszyc jest bardzo ciezko wlacza sie tryb awaryjny wczoraj przejechalem 30 km tym autem i po paru kilometrach zaczelo mi cos walic z przodu wydaje mi sie ze w lewym kole mozliwe ze cos sie urwalo? dudnilo i ustepowalo tak jakby mialo sie zaraz kolo urwac czy to moze byc powiazane ze skrzynia? stary wlasciciel zapewnial mnie ostro ze do wymiany sa filtry i olej w skrzyni i ma byc ok niby tak mu powiedzieli w serwisie po przejechaniu 30 km rosła temperatura ale to raczej normalne silnik mocno dostaje w dupe przy tym slizganiu 4-5 tys obrotow a jedzie jak rower mozna sie rozpedzic do 100 tak od 70 do 100 przyspiesza nawet fajnie juz sie raczej tak nei slizga ale ruszyc jest bardzo ciezko moze to faktycznie olej i filtry ?poradzcie cos

: 25 sie 2013, 13:07
autor: Gość
Zapchany filter może powodować efekt uslizgu a nawet zanik napedu. Miałem już taką przygode z oplem omegą gdzie filter po wyczyszczeniu spowodował że skrzynia odzyła(tam jest siatkowy juz niedostępny) Ale nic poza tym sie dziac nie powinno. Jak masz tryb awaryjny to masz zapisane błedy w sterowniku-możesz je jeszcze zczytac i może cos sie tam pojawi ciekawego.
A tak ogólnie to uważam że bez ingerencji kumatego speca sie nie obejdzie i troche pieniązków wydasz ale czy za 1500euro CI tam zrobią remont to szczerze watpie jak mnie w A8 spiewali 500 za wymiane klocków wraz z klockami....
Wydaje mi sie że taka powazna naprawa wyjdzie taniej albo tak samo z transportem do PL gdzie jednak masz dużo pewniejszych specjalistów.

: 25 sie 2013, 14:45
autor: berarek
Witam porobilem zdjecia silnika na wlepce na lewej głowicy widnieje wlepka jest slabej jakosci ale dostrzegam tam symbol AQF czyli to oznacza że mam silnik z A8 310km tak ? załaczam te zdjecia sami zobaczcie moze cos wiecej wypatrzycie niz ja dodam jeszcze ze mam czerwone zaciski hamulcow