berarek pisze:ok tylko dlaczego jak wpisuje naprzyklad w autodna wpisujac vin wyskakuje mi s8 ?
Jakieś tam "autodna" nie jest wyznacznikiem tego co kryje VIN konkretnego auta.
W necie znajdziesz wiele dekoderów numerów VIN ale żaden nie powie ci pełnej prawdy... podobnie jak w ubezpieczalniach gdzie wyceniając Audi A8/S8 nie mają wielu opcji wyposażenia, wszystkich silników i skrzyń biegów i trzeba dopisywać to "z palca".
Na "autodna" moje byłe S8 to A8 a bez cienia wątpliwości to było S8 :-P
Co więcej na tej stronce moje byłe A8 D2 co do którego też nie mam cienia wątpliwości jest już S8 :-P
Słowem... o kant tyłka potłuc takie dekodery VIN a płacenie za wyniki ich wyszukiwania to głupota.
Jak chcesz mieć 100% pewności co do numeru VIN to odczytaj go ze ściany grodziowej, porónaj z tym co masz w papierach i jeżeli będą zgodne to pojedź do ASO i tam powiedzą ci prawdę co kupiłeś i jak wyjechało z fabryki.
Znaczek S8 na klapie tylnej możesz sobie dokleić na Skodę Favorit ale to wciąż będzie Favorit a nie S8.
Wg. wlepki masz A8 D2 4.2V8 z silnikiem AQF (kod silnika wyraźnie podany) o mocy 228kW czyli 310KM
Auto z roku modelowego 2001 ale rok produkcji może być 2000 (ASO powie prawdę)
Do tych silników były montowane wyłącznie skrzynie automatyczne 5-biegowe 5HP24 - twoja z oznaczeniem kodowym EUS FBE
Z wlepki można wyczytać jeszcze kilka elementów wyposażenia:
- Tiptronic
- electronic stability program (ESP)
- sport suspension/shock absorption
- driver's and front passenger airbag with front passenger airbag deactivation
- without separate power seats rear
- outer rear view mirrors: powered, heated, electrically foldable, automatically dimming, with memory function
- park distance control, front and rear
To tak z pamięci i nie wszystko jest czytelne - pełna lista to pewnie ze 3 strony A4 ale to tylko w ASO.
berarek pisze: jak moge odroznic po wygladzie silnika np ?
Jak dobrze kojarzę np. po kolektorze dolotowym i cięgnach przy gruszkach podciśnienia - silnik AQF (A8 D2) ma chyba jedno krótkie i jedno długie cięgno gdy tymczasem silnik AVP (S8 D2) ma oba cięgna krótkie (praktycznie na grubość kciuka).
Poza tym jakichś wyraźnych różnic raczej brak a przynajmniej nic nie przychodzi mi do głowy tak na zawołanie.
berarek pisze:... i przedewszystkim dojsc jaka skrzynia tam siedzi bo musze kupic druga i nie chce kupic innej
Skrzynię opisałem powyżej.