Strona 1 z 2

[D2 95 4.2PB/LPG ] Stukanie podczas zawracania

: 04 paź 2013, 16:32
autor: pumba22
koledzy mieliscie keidys u was w a8 ze jak zawracaliscie lub ostro skrecaliscie-jadac powoli i byl taki huk z tylu jakby kolo jedno nei chcialo sie krecic??

: 04 paź 2013, 16:37
autor: Gość
pumba22, Popraw temat bo trzeba wpisać tagi z listy.
A co do twojego problemu to może byc tylny dyfer walnięty. Miałem niedawno podobnie lecz były tylko stuki słyszalne.

: 04 paź 2013, 17:47
autor: pumba22
aaa nie cos z czujnikami abs??zachowuje sie tak jakby byl zespawany na sztywno :-(

: 04 paź 2013, 20:35
autor: Gość
pumba22 pisze:aaa nie cos z czujnikami abs??zachowuje sie tak jakby byl zespawany na sztywno :-(
Ja nie mam ESP i tej blokady dyfra więc u mnie ten problem odpada-jesli masz u siebie to może być problem czujników co dają błedne sygnały-byo to niedawno opisywane.

: 06 paź 2013, 20:01
autor: pumba22
wlasnie nie mam nic esp tylko abs podstawa ii nie wiem co sie dzieje jest to dosc denerwujace i zarazem boje sie zeby cos sie nei stalo z tym...

: 06 paź 2013, 23:08
autor: Gość
POdnies tyłek i pokręc kołami na luzie i sprawdź czy cos niepokojacego słychać i jakie sa luzy na moście. U mnie było ładnie widac i słychac że tam cos sie sypło. Nie wiem jeszcze co bo nie było czasu rozbierac.

: 07 paź 2013, 09:06
autor: stan
Apophis pisze:Ja nie mam ESP i tej blokady dyfra więc u mnie ten problem odpada
Tu nie chodzi o ESP tylko o czujniki ABS (pewnie brudne), które źle odczytują obroty kół i próbują włączyć blokadę.

: 07 paź 2013, 11:09
autor: Gość
No tak ale nie każdy ma te blokadę szczególnie w pierwszych przedliftach jej nie było za dużo. Ja nie mam ESP ani blokady.

: 10 paź 2013, 09:56
autor: pumba22
czyli jednak najlepiej skoncentrowac sie na czujniakch abs i mzoe wtedy sie uspokoi :mrgreen:

: 10 paź 2013, 11:41
autor: Gość
Może tak być. Ale ja sie nie koncentrowałem ze wzgledu na oczywisty brak elektroniki w moim dyfrze :)

: 10 paź 2013, 13:24
autor: gtfan
Apophis pisze:No tak ale nie każdy ma te blokadę szczególnie w pierwszych przedliftach jej nie było za dużo. Ja nie mam ESP ani blokady.
Jesteś tego pewien? EDL - ta pseudo blokada była wyposażeniem standardowym od początku produkcji A8.

: 10 paź 2013, 13:29
autor: Gość
gtfan, Z tego co czytałem to blokada sterowana elektronicznie a do mojego dyfra nie szła i nie ma w poblizu zadnej wiązki.
Poprzedni temat był związany z problemami powodowanymi przez zabrudzone lub uszkodzone czujniki ABSu i one dawały błedny sygnał do dyfra. U mnie nie moga dawac żadnego sygnału więc stad wniosek że nie ma tam blokady.

: 10 paź 2013, 16:11
autor: gtfan
Bo to tak nie działa, w dyferencjale nie ma żadnej blokady, wszystko ogarnia ABS.
W zwykłym dyferencjale bez szpery (taki jest w A8) większość momentu obrotowego jest przekazywana na to koło, które ma mniejszą przyczepność. EDL działa na takiej zasadzie, że gdy jedno koło traci przyczepność i kręci się szybciej od pozostałych, to jest przyhamowywane przez abs. Dzięki temu wytwarza się na nim sztuczna przyczepność i dyferencjał może przekazywać równomiernie moment obrotowy na oba koła na danej osi.

: 10 paź 2013, 20:23
autor: karol208
Dobrze jest to przedstawione tutaj, z tego co wyczytałem to działa do 40km/h a w quatro do 80km/h

: 11 paź 2013, 00:08
autor: Gość
Ano to sie by zgadzało ale w tym wypadku śmiało mozna podnieśc tyłek i organoleptycznie posprawdzac tylną cześc napędu na zgaszonym aucie-u mnie były te same dzwieki co w czasie jazdy i problem z dyfrem.