Strona 1 z 1
[S8 D2 98 LPG
] Zmiany biegów
: 22 paź 2013, 18:13
autor: kmicic-lt
Mam pytanko odnosnie zmiany biegów. Podczas jazdy na LPG mam czasami wyczówalne zmiany biegów (w górę i w dół), natomiast na PB jest ok. Byłem u gazownika i według niego to nie jest wina gazu - w co nie chce mi sie wieżyć. Do tego czasem dojezdzając do świateł na LPG auto potrafi zgasnąć - nie wiem czy to normalne.
Czy u was przy jezdzie na LPG macie jakies wyczówalne zmiany biegów, jest jakaś różnica miedzy LPG a PB (nawet przy ostrej jeździe)?
: 22 paź 2013, 20:11
autor: Gość
Może to być wina gazu.
: 22 paź 2013, 21:16
autor: jdz1
Był ten temat omawiany juz chyba na forum. Przy czym na LPG to auto nie powinno gasnąć wogóle. Tu juz napewno wina LPG. Spróbuj przejechać ze 20 - 30km na samej benzynie i przełącz na LPG, zobacz czy jest poprawa. Podobno na LPG rozjeżdzają się nastawy sterownika skrzyni i powinno się czasem pojeździć na PB żeby wróciły do normy.
: 22 paź 2013, 21:23
autor: kmicic-lt
No nie wiem czy ten temat był omawiany, troszke szperałem - moze za słabo. Jeżdziłem na PB nawet i 100km i nic. Spróbuje odłączyć aku na jakieś 20 min i potem pojezdzić cały dzionek na PB, może to pomoże - tak mi kolega z forum doradził.
: 23 paź 2013, 10:51
autor: jdz1
Sprawdź jeszcze czy steronik LPG nie masz podpięty pod sterownik skrzyni biegów. Podobno częstym błędem jest podpinanie sterownika LPG pod sterownik skrzyni biegów przez monterów instalacji LPG a nie pod sterownik silnika.
: 23 paź 2013, 13:28
autor: pepi
a po co pod sterownik skrzyni podpinać ?
jak tam poza plusem po stacyjce nie ma niczego potrzebnego
jak mam interfejs to zobacz jakie auto korekty ma na paliwie i na gazie i one ci prawdę powiedzą
ale na 99% wina jest lpg
: 24 paź 2013, 11:58
autor: Pepeka
a po co pod sterownik skrzyni podpinać ?
jak tam poza plusem po stacyjce nie ma niczego potrzebnego
Widzisz , kolega pisząc o tym miał 100% racji, gdybyś pilnie słuchał w szkole to wiedział bys że
prąd nie płynie z "+" do "-" i że masa to nie do końca " - " , a każde urządzenie wpięte w instalację MUSI mieć własne przyłącze zasilające . Jest to sakramentalne, jeśli ma podpięty sterownik na wspólny punkt, musi to rozdzielić
: 25 paź 2013, 20:10
autor: hipcio
Sprawdz blok 10 w ecu. Na lpg i pb powinny być takie same wartości. jesli nie są to lpg do regulacji i problem zniknie.
Co do gaśnięcia to przyczyn może być kilka, najlepiej podłączyć się pod sterownik lpg i sprawdzić co się dzieje. Według mnie należy sprawdzić czy wtryskiwacze nie popuszczają, zanik impulsu obrotów, zawór bezpieczenstwa w reduktorze i podciśnienie oraz czujnik temperatury lpg i map sensor czy podaje prawidłowe ciśnienie gazu.