Strona 1 z 2
[S8 D2 98 LPG
] Problem z zmianą biegu (manual)
: 28 paź 2013, 07:31
autor: Motomaks
Witam,
mam pojawił się następujący problem, a po szukajkach go nie znalazłem by był omawiany.
Mianowicie jadąc normalnie nie ma problemu by zmienić bieg ale jak chce np ostro przyspieszyć czy zredukować szybko np z 4 na 3 bieg nie mogę przerzucić biegu - lewarek wychodzi z biegu w pozycje luz i dalej nie rusza, tak jak by była blokada jakaś czy coś, dopiero jak silnik zejdzie z obrotów jest możliwa zmiana biegu. Sprzęgło było wymieniane i problemu nie było żadnych po tej wymianie. Co to może być????????
: 28 paź 2013, 09:43
autor: Gabriel
A olej sprawdzałeś w skrzyni czy poziom jest odpowiedni?
Wygląda to jak by synchronizator nie wyrównywał prędkości i dynamiczna zmiana biegu jest utrudniona.
Miałem podobnie w skrzyni, tyle że zgrzytała przy redukcji, ale poprawiało się jej jak się mocno rozgrzała. Winny był właśnie pierścień synchronizatora (zużyty).
Przetestuj przy jakich obrotach występuje problem jak skrzynia całkowicie zimna i czy zmienia się to jak skrzynię rozgrzejesz.
: 28 paź 2013, 10:14
autor: Pepeka
Pewnikiem przyatakowany wałek sprzęgłowy, uszkodzenie wysprzęglika hyd. ( bo taki chyba posiadasz) ewentualnie padniete sprzęgło
: 28 paź 2013, 10:48
autor: karol208
Wg mnie synchronizator. Zobacz czy wyrównywanie prędkości obrotowej silnika względem skrzyni pomaga.
: 28 paź 2013, 13:08
autor: Gabriel
Motomaks pisze:dopiero jak silnik zejdzie z obrotów jest możliwa zmiana biegu
No to wskazuje że
karol208 pisze:wyrównywanie prędkości obrotowej silnika względem skrzyni pomaga
: 28 paź 2013, 14:02
autor: Pepeka
W żadnym razie nie chce sie wymądrzać , ale co? Wszystkie synchro. mu poszły ? (bo jak pisze, żadnego biegu nie włoży) Po za tym jak pada synchronizator (patent VW czyli blokujacy) to po prostu będzie niemiłosiernie zgrzytało, skrzynia działa dalej ,a biegi trzeba wrzucać z miedzygazem .Gdyby synchro. blokowało włożenie biegu to znaczy, że tylko jednego ,byłby dramat i skrzynia jest do remontu .
Takie jest moje widzimniesie.
Dodam jeszcze, że mozna w fusach zobaczyć , cięgna zm. b. ,zerwany kołek ustalający pod osłoną mechanizmu wybieraka na skrzyni itd... Jedź kolego do warsztatu bo trzeba to palcami zobaczyć .
: 28 paź 2013, 16:21
autor: Motomaks
i jestem w kropce. Mechanik który zajmuję sie eSką mówi żeby wymienić olej.
Sprawdziłem to wszystko co napisaliście i tak.
Czy rozgrzana czy zimna problem jest, narasta wraz z wzrostem temperatury - praktycznie nie możliwe jest wrzucenie wstecznego wtedy. Problem ustaje kiedy silnik spadnie do około 2.3-2.7rmp.
: 28 paź 2013, 16:29
autor: Pepeka
Motomaks pisze:i jestem w kropce. Mechanik który zajmuję sie eSką mówi żeby wymienić olej.
Sprawdziłem to wszystko co napisaliście i tak.
Czy rozgrzana czy zimna problem jest, narasta wraz z wzrostem temperatury - praktycznie nie możliwe jest wrzucenie wstecznego wtedy. Problem ustaje kiedy silnik spadnie do około 2.3-2.7rmp.
Wymiana na pewno nie zaszkodzi, natomiast wg. mnie problem nie leży w oleju.
Skrzynia do zrzucenia , mam przeświadczenie jak Ci wspomniałem ,że problem masz w sprzegle - łożysko, docisk, wysprzeglik. Miałem raz paska z takim problemem i okazało sie że po prostu nie wysprzeglał, a czym bardziej się zagrzał tym bardziej był przyatakowany
: 28 paź 2013, 17:06
autor: karol208
Pepeka pisze: Wszystkie synchro. mu poszły ? (bo jak pisze, żadnego biegu nie włoży)
Nigdzie nie doczytałem że wszystkie biegi.
Teraz doszedł jeszcze problem ze wstecznym więc twoja teoria sprzęgła bardziej do mnie przemawia.
: 28 paź 2013, 17:45
autor: Pepeka
karol208 pisze:Pepeka pisze: Wszystkie synchro. mu poszły ? (bo jak pisze, żadnego biegu nie włoży)
Nigdzie nie doczytałem że wszystkie biegi.
Teraz doszedł jeszcze problem ze wstecznym więc twoja teoria sprzęgła bardziej do mnie przemawia.
Cóz czytałem wg standardów nowej edukacji co drugie słowo :mrgreen: i wywnioskowałem "wszystkie" z tego co napisał "
lewarek wychodzi z biegu w pozycje luz i dalej nie rusza "
: 30 paź 2013, 17:50
autor: ernesto
Mi to wygląda na sprzęgło. Na postoju dzieje Ci się to samo? Wygląda to tak jak by sprzęgło nie rozłączało zespołu do końca. wyjąć lewar wyjmiesz, nawet podczas jazdy, zdejmiesz nogę z gazu i jesteś w stanie wybić bieg ale nie zrobisz tego w odwrotny sposób. Spróbuj odpowietrzyć sprzęgło, może pomoże.
Jeszcze pytanie pedał bierze wysoko czy bardziej w podłodze? Podczas delikatnego wciskania ( bardzo powolnego ) czujesz chrobotanie na nodze? takie dziwne przeskakiwanie jak by chodził ocierając?
: 16 sie 2014, 23:48
autor: pytlar
a ja mam troche z kolei inny problem... jak silnik zimny musze delikatnie obchodzić się z biegami, bo inaczej przy zmianie 1 na 2 będzie niemiłosierny świst i zgrzyt skrzyni... jak jade spokojnie to jest okej, a tak zmienić bieg powyżej 5tys obrotów nie ma szans... tak samo przy zmianie na 3 zgrzyt odczuwalny jest na lewarku biegów, ale nie słychać go... im skrzynia bardziej się nagrzeje tym słabsze są objawy, ale nie giną całkowicie....
teraz powiedzcie mi dobrzy ludzie czy idzie takiego manuala naprawić?? czy w normalnych cenach idzie dostać synchronizatory i hamulce biegów??
bo podejrzewam, że jakiś baran używał mojej aktualnej eSki do ścigania się z pod świateł i takie efekty...
a sprzęgło robione rok temu jak by co
: 17 sie 2014, 08:37
autor: adrian949
Mi się wydaje że coś z synhronizatorem jes coś nie tak.
: 17 sie 2014, 10:30
autor: wilku
100 % synchronizatory jeszcze troche i na każdym biegu będzie słychać
: 17 sie 2014, 12:24
autor: Gabriel
Miałem to samo, jak kupiłem skrzynię. Pierścień synchronizatora zużyty. Na internecie można dostać nowy w niewygórowanej cenie. Mi krzyknęli w warsztacie 650zł robotę i części, jak skrzynię przywiozę już zdemontowaną.