Strona 1 z 1

[D2 FL ALL ] jak działa (EDL) blokada dyferencjału

: 28 lis 2013, 16:23
autor: lohr
Witam.
Wie ktoś jak działa ta blokada elektroniczna "EDL" W IV generacji quattro jest blokada przedniego i tylnego dyferencjału ,wiem że jest to powiązane z czujnikami ABS/ESP ale jak działa to praktycznie i technicznie to nie mogę pojąc bo jeśli działa elektrycznie/elektronicznie to czemu niema żadnych kabli elektrycznych w tylnym dyferencjale.


Tez czytałem o tych dziwnych draganiach przy skręcie zwłaszcza maksymalnym że niby zablokowany jest dyfer.
To skoro jest zablokowany to jak go rozłączyc? odłączałem wszytko co jest związane z abs/esp i nic się nie zmienia.

: 28 lis 2013, 16:37
autor: uszek
Chodzi o to ze wykrywany jest sygnał predkosci obrotowej koła z czujnika ABS, jesli jedno się kręci szybciej niz drugie to system daje sygnał na pompe na przyhamowanie tego koła które szybciej się kreci. Po to mamy pompe z tyloma sekcjami zeby kazde koło mogłobyć osobno dohamowane. W quattro cięzko to poczuć, ale miałem takie coś w ośce VR6 (EDS) i tam faktycznie było czuć że się system włącza

EDS

Z tego co pamietam to działa to poniżej 30 km/h

: 28 lis 2013, 21:48
autor: karol208
uszek pisze: Z tego co pamietam to działa to poniżej 30 km/h
Z tego co ja wyczytałem to poniżej 50km/h a autach sportowych poniżej 80km/h

: 28 lis 2013, 23:24
autor: k44761
w poliftowej ósemie na standardowym kodowaniu eds działa do 70km/h

: 30 lis 2013, 12:21
autor: lohr
no to jasne dzięki za info

: 02 gru 2013, 13:01
autor: Druss
k44761 pisze:w poliftowej ósemie na standardowym kodowaniu eds działa do 70km/h
A można to zmienić i ustawić wyższą prędkość ??

A z tego o kojarze to S8 ma 80 albo 90 km/h - gdzieś tutaj czytałem o tym i chyba nawet FOSS to pisał ale ręki sobie nie dam uciąć.

: 03 gru 2013, 00:20
autor: k44761
W niektorych sterownikach mozna nizsza. W S8 jest taki sam sterownik abs jak w A8 i eds dziala tak samo. Im wyzsza prędkość tym mniej przewidywalnie auto sie zachowuje (dohamowywujac kola) i tym wiecej zużywają sie Hamulce.

: 05 gru 2013, 23:20
autor: FOSS
k44761 pisze:W S8 jest taki sam sterownik abs jak w A8 i eds dziala tak samo.
W S8 ta prędkość jest wyższa...... nie pamiętam już konkretów ale chyba nawet w instrukcji obsługi to było albo jakimś zeszycie serwisowym.

: 06 gru 2013, 08:16
autor: k44761
No wlasnie sprawdzalem w zeszycie serwisiwym :)

: 06 gru 2013, 12:24
autor: gtfan
Info z Elsy
ABS/EDL Bosch 5.0 and ABS/EDL/TCS Bosch 5.0, for FWD, from MY 1994 to MY 1997 ABS/EDS Bosch 5.0, for 4WD, from MY 1994 to MY 1996

EDL is standard equipment on vehicles with 4WD. While EDL acts on all four wheels in vehicle with 4WD on vehicles with FWD it acts only on the front wheels. A mechanical differential lock is not required.

The EDL control function can be initiated at road speeds up to 40 km/h.
Bosch ABS/EDL 5.3 for 4WD vehicles from MY 1997 onwards Bosch ABS/EDL/TCS 5.3 for FWD vehicles from MY 1998 onwards

The EDL control function can be initiated at road speeds up to 40 km/h. Once EDL has been activated it cuts out automatically at a predetermined upper speed threshold of 40 km/h on vehicles with FWD and 80 km/h on vehicles with four wheel drive.

: 06 gru 2013, 22:10
autor: k44761
To jest od przedlifta. W polifcie sterowniki są inne.

: 06 gru 2013, 22:41
autor: FOSS
Apropos prędkości...... bezpośrednio z instrukcji obsługi ↓↓↓↓↓

Obrazek


Czytałem też gdzieś, że w A8 jest to 40km/h a w S8 właśnie te powyższe 80km/h ale nie kojarzę gdzie to było i nie mam serca wertować teraz całej instrukcji obsługi ;-)

: 06 gru 2013, 23:19
autor: gtfan
k44761 pisze:To jest od przedlifta. W polifcie sterowniki są inne.
Bosch 5.3 był w polifcie. Chociażby sterownik 8E0614111E ;-)

: 07 gru 2013, 00:33
autor: ernesto

: 07 gru 2013, 07:14
autor: k44761
Faktycznie 5.3 byl. Mój babol :) Tylko ten Bosch w polifcie ma Can a w przedlifcie nie. Wniosek jest jeden - kazdy ma inne dane z innych źródeł i nic z tego nie wiadomo :)