Strona 1 z 4
[D2 02 4.2PB/LPG
] Po wymianie oleju sypie się skrzynia
: 05 sty 2014, 15:45
autor: swiezak1111
Witam od jakiegoś czasu jeździłem na trybie awaryjnym podkreślam że skrzynia w tym trybie pracowała idealnie jak nowa. komputer wywalał błąd
18152 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
18265 Sygnał obciążenia
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
i mechanik mi powiedział że u niego pokazuje na vagu też sterownik skrzyni lub sterownik tiptronic jeśli jest coś takiego.
Kolejne objawy auto na wyższych obortach jak by się wysprzęglało i nie ciągneło zdarzyło się tak może ze 3,4 razy jednorazowo i później znów było wszytko okej.
Od dwóch dni przy ruszaniu, ale tylko czasami mocniej szarpnie i puknie coś w skrzyni ale
to jest sporadycznie.. dalej się pali tryb awaryjny. Coraz częściej się dzięją dziwne rzeczy ze skrzynią.
Olej w skrzyni wymieniłem miesiąc temu.
: 05 sty 2014, 20:09
autor: Unknown
zaraz zaraz, jezdzisz na trybie awaryjnym ??? czyli, że wszystkie biegi na fisie świecą sie na czerwono ?
a wiesz o tym, że wtedy skrzynia dziala na jednym biegu tylko? chyba 3 albo 4 z tego co mi wiadomo.
jazda po mieście w ten sposob napewno spowodowała zagotowanie skrzyni.
mi jak wracałem swoją w trybie awaryjnym wystarczylo 50km trasy (DK4) by skrzyni podniosła się temp.
jeżeli się myle, niech mądrzejśi mnie poprawią.
: 05 sty 2014, 20:25
autor: CINEK
swiezak1111 pisze:Witam od jakiegoś czasu jeździłem na trybie awaryjnym podkreślam że skrzynia w tym trybie pracowała idealnie jak nowa
w ogole to jakos jedno wyklucza drugie
a poza tym to błędy>
18152 P1744 Schalter für Tiptronic, Erkennung (F189), Kurzschluss nach Masse / Tiptronic Switch Recognition, Circ. Short to Ground - mi się wydaje, że to problem czujnika pozycji lewarka Tiptronica - zwarcie do masy.
18265 P1857 Lastsignal Fehlermeldung vom Motor-Steuergerät / Load Signal Error Message from ECU - błąd o przeciążeniu sterownika silnika
w każdym razie nic dobrego...
: 05 sty 2014, 20:28
autor: Pepeka
swiezak1111, 18265 ten bład to na sto procent uszkodzony przepływomierz, albo jakaś nieszczelnośc dolotu (czesto też wystepuje wraz z kontrolkami ABS ESP)
18152 do sprawdzenia F189 czyli przełącznik tiptronika ( jak naprawisz to nie jeździj z ręką na lewarku
![:]](https://a8team.pl/images/smilies/kwadr.gif)
)
: 06 sty 2014, 07:49
autor: krystek78
w trybie awaryjnym tyle czasu jezdzenia to zagotujesz olej i skrzynia kaput.jak sie nie myle na 3 biegu zostaje
: 06 sty 2014, 08:10
autor: Pepeka
krystek78, przy błedzie przełącznika F189 nie ma trybu jednego biegu skrzynia działa w zakresie rozpoznanego położenia wybieraka
: 06 sty 2014, 12:14
autor: k44761
Pepeka dobrze napisał. Idź w tym kierunku.
krystek78, nic nie zagotuje

Od jeżdzenia w trybie awaryjnym nic w skrzyni się nie uszkadza. Poza tym kolega swierzak1111 ma polifta, a tam jest przekonstruowany układ chłodzenia oleju.
Ja kiedyś swoim przedliftem jeździłem bez załączonego lockupa po 200-220km/h autostradą z Legnicy do Krakowa kilkanaście razy, temperatura oleju dochodziła do 130stopni i nic się ze skrzynią złego nie działo.
Lockup mi się wytarł, więc wyłączyłem sobie obsługę w oprogramowaniu sterownika skrzyni. Auto paliło 2L więcej LPG/100km, ale skrzynia stała się bezawaryjna.
: 06 sty 2014, 14:24
autor: krystek78
kumpel jezdzi w trybie awaryjny chyba na 3 biegu i zajechal skrzynie tym sie sugerwalem
: 06 sty 2014, 23:55
autor: swiezak1111
Pepeka pisze: (czesto też wystepuje wraz z kontrolkami ABS ESP)
)
Tak jak mówisz paliły mi się kontrolki abs i esp przez kilka dni teraz już nie palą.
: 07 sty 2014, 00:00
autor: swiezak1111
Pepeka pisze: ( jak naprawisz to nie jeździj z ręką na lewarku
![:]](https://a8team.pl/images/smilies/kwadr.gif)
)
dlaczego ?
: 07 sty 2014, 00:26
autor: krzychu22.p1i
Abyś przypadkiem podczas jazdy na D nie wrzucił N

: 07 sty 2014, 00:46
autor: swiezak1111
nie rozumiem waszych żartów Pany ;p To poważna sprawa.
A co do tiptronica to jest tak:
jak odpalam auto na zimnym lewarek wrzucam na D to na fisie palą mi sie biegi 1,2,3,4,5 z tiptronica i swieci sie na skrzyni plus i minus i D a powinno tylko D. Kiedy wrzuce na tiptronic to moge normalnie bezawaryjnie jechac na tipie i ani nie ma trybu awaryjnego i też nic sie nie dzieje ze skrzynia ale jak wrzuce na chwile z D na N albo z D na inny położenie to odrazu wskakuje tryb awaryjny. Szaleje coś
: 07 sty 2014, 08:38
autor: Pepeka
swiezak1111, no to już Ci napisałem co masz robić ,a awaria naprawdę nie jest poważna. Przy odrobinie chęci sam ją usuniesz, a w przypadku napotkanych problemów każdy Ci tu pomoże . Potem będzie czas na piwo którego będziesz fundatorem

pzdr
: 07 sty 2014, 08:44
autor: uszek
Byles na akcji serwisowej wybieraka? czy to nie ma nic z tym wspólnego? Probowałeś zamienić wybierak na jakiś inny?
: 07 sty 2014, 09:55
autor: swiezak1111
byłem na akcji w gdańsku jakiś miesiąc temu. Wymienili .