Strona 1 z 2
[S8 D2 99 LPG
] skrzynia biegów
: 17 sty 2014, 16:36
autor: gacuś
witam.od niedawna jestem posiadaczem s8 i mam mały problem,otóż jak samochód jest zimny to ciężko chodzi lewarek biegów,przy przeżucaniu na jakikolwiek bieg czuć wyraźny opór,jak auto sie zagrzeje lewarek chodzi dużo lżej.czy ktoś miał podobny przypadek,lub mógłby nakierować mnie gdzie szukac ewentualnej przyczyny? <niewiem>
: 17 sty 2014, 16:39
autor: emdzej
Kiedy olej wymieniany albo sprawdzany jego stan? Od tego bym zaczął.
: 17 sty 2014, 17:59
autor: Gorthammer
Kiedyś to była norma jak selektol albo hipol zalałeś ale to była era ollei mineralnych nikt nie słyszał o syntetykach.Moim zdaniem powinieneś olej wymienić
: 17 sty 2014, 18:38
autor: SenatorS8
Kolego
Pomiedzy lewarkiem a skrzynia elementem ktory laczy te dwa miejsca jest linka w pancerzu.
Pewnie jest jej sucho.
Sprawdz tez sam wybierak na skrzyni-popsikaj na poczatek jakims WD potem olejem w sprayu.
Re: skrzynia biegów
: 17 sty 2014, 19:11
autor: beyer28
gacuś pisze: jak samochód jest zimny to ciężko chodzi lewarek biegów,przy przeżucaniu na jakikolwiek bieg czuć wyraźny opór
A może zostawiasz go na minimalnym wzniesieniu. Ja miałem podobny problem, ale tylko przy przerzucaniu z p na r. U mnie pod blokiem są "krzywe" parkingi i zawsze auto stoi na "małej górce". Skrzynia jest naprężona i lewarek później chodzi z małym oporem. Ja robie tak, że gdy parkuję (noga jeszcze na hamulcu) od razu zaciągam ręczny i tak zostawiam. Dzięki tamu skrzynia nie jest naprężona. Na drugi dzień nie ma problemu i wszystko wchodzi gładko. Sprawdź to, nawet jak stoisz na prostym. Mi to też na początku nie dawało spokoju, a jest wsio ok
: 18 sty 2014, 01:49
autor: Gość
beyer28, wsio ok ale zima na recznym sie nie zostawia. Czytalem o tym wiele ze na spadku trza z recznym ale w moich automatach nigdy nie bylo problemu z wrzuceniem biegu jak stal na wzniesieniu.
: 18 sty 2014, 07:07
autor: daro72
Apophis pisze:beyer28, wsio ok ale zima na recznym sie nie zostawia.
Ja jestem tego samego zdania. U mnie żonka w zeszłym roku po przyjeździe z pracy przy temperaturze około -15 stopni przyjechała z czerwoną tarczą. Czasami bywa tak, że przy przednim napędzie można tylną oś ciągnąć na włok.
: 18 sty 2014, 07:42
autor: pb41ns
po to jest ręczny by go używać, a jeżeli wam nie odbija to po prostu macie coś nie tak, albo linki albo zaciski do wymiany
: 18 sty 2014, 08:33
autor: krystek78
W automacie recznu musi byc używany.zostawiajac bez recznego skrzynia jest obciążona masa samochodu.potem skrzynia strzela jak zrzucamy z P.skrzynia dostaje po dupie!
: 18 sty 2014, 08:35
autor: daro72
Tak tylko jak ci klocki przymarzną do tarczy to jest wtedy problem. Ewentualnie przy zachlapanych zaciskach przymarzają do zacisku i wtedy dopóki nie złapią temperatury to trzymają jak nie wiem.
: 18 sty 2014, 09:03
autor: danielos8
to wniosek jest taki zeby przy wiekszych mrozach nie zostawiac na recznym
ja zostawiam zawsze na recznym a najwiekszy mroz to z -10 zostawiłem i nic sie nie stalo
: 18 sty 2014, 09:24
autor: Hjeniu
Pozycja P uruchamia w skrzyni mechaniczną blokadę. W przypadku nie zaciągnięcia ręcznego na górce cały mechanizm się napręża i gdy próbujemy wrzucić na inne położenie gwałtownie go odprężamy co nie wpływa dobrze na ilość opiłków w skrzyni.
Pamiętam raz też jak znajomemu bujałem autem bo mu się skrzynia zakleszczyła
: 18 sty 2014, 13:44
autor: beyer28
Apophis pisze:beyer28, wsio ok ale zima na recznym sie nie zostawia. Czytalem o tym wiele ze na spadku trza z recznym ale w moich automatach nigdy nie bylo problemu z wrzuceniem biegu jak stal na wzniesieniu.
U mnie też nigdy nie było problemu z wrzuceniem, ale jak zostawiałem na wzniesieniu bez ręcznego, to opór był, podkreślam delikatny. Po zaciągnięciu ręcznego chodzi gładko. Jak do tej pory ręczny jeszcze nie przymarzł
Ciężki temat-zostawiasz na ręcznym, źle, bo może przymarznąć. Zostawiasz bez ręcznego-też źle, bo skrzynia może się zakleszczyć
Chyba jedynym wyjściem w moim przypadku jest zmiana mieszkania, na takie, gdzie budynek dysponuje "prostymi" parkingami
: 18 sty 2014, 15:00
autor: gacuś
Gorthammer pisze:Kiedyś to była norma jak selektol albo hipol zalałeś ale to była era ollei mineralnych nikt nie słyszał o syntetykach.Moim zdaniem powinieneś olej wymienić
no właśnie nie wiem jaka podjąć decyzję bo poczytałem trochę,że niektórym po wymianie padła skrzynia.
Re: skrzynia biegów
: 18 sty 2014, 15:01
autor: gacuś
beyer28 pisze:gacuś pisze: jak samochód jest zimny to ciężko chodzi lewarek biegów,przy przeżucaniu na jakikolwiek bieg czuć wyraźny opór
A może zostawiasz go na minimalnym wzniesieniu. Ja miałem podobny problem, ale tylko przy przerzucaniu z p na r. U mnie pod blokiem są "krzywe" parkingi i zawsze auto stoi na "małej górce". Skrzynia jest naprężona i lewarek później chodzi z małym oporem. Ja robie tak, że gdy parkuję (noga jeszcze na hamulcu) od razu zaciągam ręczny i tak zostawiam. Dzięki tamu skrzynia nie jest naprężona. Na drugi dzień nie ma problemu i wszystko wchodzi gładko. Sprawdź to, nawet jak stoisz na prostym. Mi to też na początku nie dawało spokoju, a jest wsio ok
stoje na prostym,ale spróbuje z tym ręcznym.mam jeszcze takie coś,że jak auto zimne to przy wrzucaniu biegu jest dość mocne szarpnięcie.