Strona 1 z 1

[D2 00 4.2PB/LPG ] uszczelnienie tylnej półosi

: 20 sty 2014, 21:12
autor: beyer28
Panowie potrzebuję porady i informacji. Otóż poci mi się delikatnie tylna lewa półoś, na łączeniu z dyfrem, uszczelniacz do wymiany najprawdopodobniej. Mam kilku znajomych mechaników, jeden mówi trzeba zrobić, zaś drugi nie ruszać jeśli nie cieknie. U mnie nie cieknie tylko się poci, wycieków na ziemię nie zauważyłem. Jak myślicie? brać się za to, czy narazie wymienić olej w tylnym dyfrze i zostawić? Sam nie wiem...
Jeszcze odnośnie uszczelniacza. Ma ktoś może numer i wymiary tego uszczelniacza, zamiennik np. elringa poradzi, czy zamawiać oryginał z aso?
A odnośnie oleju ma być mobilube 75w90? Ile go wchodzi w tylny dyfer 0,7l? Jeszcze ciekawi mnie konsystencja obecnego oleju, czy aktualne mrozy mogą mieć wpływ na ilość spuszczonego oleju, tzn. czy nie gęstnieje on pod wpływem ujemnych temp., bo jeśli ma się zlać tylko część, to raczej niechciałbym go mieszać ze świerzym.
Jak myślicie brać się za to, czy na razie w cholerę to zostawić? <onie>

: 21 sty 2014, 11:11
autor: Gość
beyer28 pisze:Jeszcze ciekawi mnie konsystencja obecnego oleju, czy aktualne mrozy mogą mieć wpływ na ilość spuszczonego oleju, tzn. czy nie gęstnieje on pod wpływem ujemnych temp., bo jeśli ma się zlać tylko część, to raczej niechciałbym go mieszać ze świerzym.
Ale tu nie widze problemu bo zawsze wszelkie oleje sie zlewa gdy sa nagrzane więc dokonaj czynności po trasie jakiejś i mróz nie ma nic do rzeczy.

: 21 sty 2014, 16:09
autor: beyer28
Apophis pisze:Ale tu nie widze problemu bo zawsze wszelkie oleje sie zlewa gdy sa nagrzane więc dokonaj czynności po trasie jakiejś i mróz nie ma nic do rzeczy.
Ok dzięki Maciek. A jak myślicie, jeśli nie cieknie z półosi tylko trochę się poci, to wymieniać uszczelniacz, czy wymienić tylko olej, narazie zostawić i obserwować <hmm>

: 21 sty 2014, 16:29
autor: tomek808
u mnie jest zapocone z prawej strony ale nie ruszam tego , olej sprawdziłem jest stan tylko brudny jakiś i należało by go wymienić

: 21 sty 2014, 18:14
autor: sylwekr
Według mnie nie ruszać. Ja bym wymienił tylko olej. Jak zacznie ubywać to wtedy wziąść się za uszczelnienie.

: 21 sty 2014, 21:12
autor: pb41ns
sylwekr pisze:Według mnie nie ruszać. Ja bym wymienił tylko olej. Jak zacznie ubywać to wtedy wziąść się za uszczelnienie.
dokładnie, jak nie leci nie kapie to nie ruszać, sprawdzić tylko stan oleju

: 21 sty 2014, 23:13
autor: k44761
Właśnie u mnie tez się poci w tym samym miejscu. Od dwóch latek nawet nie chce mi się tam zaglądać. Podejrzewam, że już tam oliwy nie ma. Zmotywowałeś mnie do działania tym postem.
Jak ustalisz namiary na uszczelniacz - napisz jakie i gdzie dostępne. O ile mnie pamięć nie myli w serwisie nie są dostępne, ale nie jestem tego pewien.



O, już znalazłem w ETCE:
uszczelniacz lewy i prawy są identyczne, numery 016409399B, wymiary 45X60X8. Cena ~10 euro ~45pln.

: 27 sty 2014, 22:45
autor: czarny
U mnie też sie pociło wiec nie zaglądałem do tego aż raz profilaktycznie sprawdziłem i był juz uszczelniacz do wymiany wiec lepiej albo regulanie sprawdzać albo wymienic bo koszt 50zł niewielki a problem masz juz z głowy i o nim nie myslisz ;)

: 06 lut 2014, 19:29
autor: beyer28
pb41ns pisze: dokładnie, jak nie leci nie kapie to nie ruszać, sprawdzić tylko stan oleju
Tak też zrobiłem, olej nie leci, zapocenie nie powiększa się. Sprawdziłem tylko olej, stan wzorowy, konsystencja również, pozostałe dyfry podobnie. A więc na tym na razie zakończe uszczelnianie ;) pozdro

: 16 mar 2016, 15:49
autor: krzychu22.p1i
beyer28 pisze:mobilube 75w90
Mobilube shc nie spełnia specyfikacji g052145, dużo szukałem bo miałem zalewać coś budżetowego ale... znalazłem.. Fuchs titan sintopoid sae 75w90, ten spełnia powyższą specyfikację i ma lepszą lepkość (taka jak powinna być dedykowana). Piszę dla potomności.

Boczne uszczelniacze są w zamienniku, centralny tylko aso (jest nietypowy, 43x75x10 i produkowany przez SABO). Wymieniając centralny trzeba zaopatrzyć się w uszczelnienie i nową nakrętkę kontrującą.

: 16 mar 2016, 18:54
autor: beyer28
krzychu22.p1i, przecież jeden i drugi jest 75w90. Już ponad rok latam na mobilube we wszystkich dyfrach i jest ok. Chociaż ostatnio wysrał się lewy przedni uszczelniacz, wymienione na ZF'a i znów mobil poszedł. Ja wiem, czy to taka budżetówa...40zł za litr :)

: 16 mar 2016, 19:08
autor: krzychu22.p1i
Popatrz na specyfikację wszystkich 3 i wyciągnij wnioski, który jest najbliżej OE. Pisałem budżetowego bo mam w domu 20l hipolu gl4 75w90 i niby ok ale nie do końca..

: 16 mar 2016, 20:39
autor: beyer28
Pewnie wiesz co piszesz, ja tam nic nie będę porównywał, ale swego czasu przeczytałem na forum o wymianie oleju w dyfrach chyba wszystko i kierując się zdaniem zdecydowanej większości użytkowników... Mobil Mobilube SHC 75W90.