Strona 1 z 2
[D2 94 4.2PB/LPG
] Ślizganie się skrzyni podczas jazdy
: 23 sty 2014, 14:44
autor: Chowix
Witam,
jako, że jest to mój pierwszy post w dziale technicznym wytłumaczę pokrótce o co mi chodzi
Zakupiłem auto i powoli usuwam mankamenty kolejny już zaawansowany i potrzebuje Waszej pomocy. Jadąc autem dodając gazu nieregularnie zaczyna się jakby ślizgać na skrzyni. Tak jakby w manualu kończyło się sprzęgło.
Tak czytając forum dowiedziałem się że może być to:
- Olej w skrzyni
- Konwerter - sprzęgło hydrokinetyczne
Czy możecie nieco mi przybliżyć w co można by było celować ? Od czego zacząć ?
: 23 sty 2014, 15:10
autor: krystek78
Stan oleju i podpiac vaga czy nie ma bledow.jak wrzucisz na d i puscisz hamulec auto jedzie?
: 23 sty 2014, 15:11
autor: Chowix
Wrzucam na D auto normalnie rusza. Dziś podepnę vaga i zobacze czy są błędy !
: 23 sty 2014, 16:42
autor: ernesto
Sprawdź błędy w skrzyni biegów. Najprawdopodobniej wyskoczy Ci błąd konwertera. Czy ślizganie masz na wszystkich biegach czy tylko na poszczególnych? czy dzieje się to tylko na zimnym czy na ciepłym również.
: 23 sty 2014, 16:43
autor: Lukasz4441
Przerzuć na tiptronic i dodawaj gwałtownie gazu na każdym z 4-ech biegów. Jeżeli na pierwszym biegu jest ok, a na 3 i 4 (przykładowo) wyczuwasz poślizg tzn. że spalone są tarczki w jednym z koszy, który akurat na pierwszym biegu jest rozpięty.
Mogą to być też pierwsze objawy słabego konwertera, a w przypadku 4 biegowej skrzyni myślę że największy moment obrotowy działa na konwerter na 2gim i 3cim biegu.
Zapnij Drive wciśnij hamulec lewą nogą mocno i dodaj gazu, obroty w przypadku zdrowego konwertera nie powinny przekroczyć 1700rpm, niby do 2500rpm to jeszcze jest dobrze ale jak pójdą na 4000 tzn że jest do wymiany.
Tyle z własnego doświadczenia z automatami mogę doradzić. Pzdr.

: 23 sty 2014, 18:30
autor: tutenhamon
A jak długo jeździsz na tym poślizgu? Myślę że dolewanie czy też wymiana oleju nie pomoże , a jeżeli to tylko doraźnie i chwilowo . Konwerter oddaj do regeneracji ,skrzynia na stół w dobrym warsztacie albo jak wolisz nie pewną używkę .W moim aucie było to samo ; na początek śliznł się na 4 biegu jeździłem jeszcze pół roku .Po czym zaczęła się ślizgać na wszystkich po kolei aż przestała ciągnąć.
: 23 sty 2014, 20:11
autor: krystek78
Jak konwektera poczatki zlego to trza wymienic bo skrzynie dojedzie
: 23 sty 2014, 21:52
autor: Chowix
Witam. Zrobiłem ten test z dnia na dzień i ruszeniem na hamulcu. Nie doszło nawet do 2tys tak kolo tysiąca obrotów.
Boje się to nie będzie konwerter. Na ile jest to pewne. W sumie ślizga na wszystkich biegach na 1 nie sprawdzałem. Na zimnym jest lepiej a na ciepłym gorzej.
: 23 sty 2014, 22:04
autor: Lukasz4441
Brak oleju raczej objawiał by się nie przerzucaniem biegów na wyższe lub przeciąganiem. Ale różnie to jest, ja bym zaczął od uzupełnienia stanu.
Później pojedź do kogoś kto ma trochę pojęcia, podłącz pod kompa i sprawdźcie różnice prędkości na czujniku przy wejściu do skrzyni oraz na wałku wyjściowym. Jeżeli będą to proporcje 6:1 tzn że tarczki do wywalenia - proporcje podaje przykładowo a w rzecz. jest chyba ok. 650 na wejściu więc po puszczeniu ham. Na wyjściu powinno być ok 500 bo konwerter ma 10% poślizgu więc jak będzie 650:100 to jest lipa... -
cały ten zabieg na rozgrzanej skrzyni
Może się okazać że w skrzyni nie ma prześlizgu, a jest on na konwerterze, wtedy zaoszczędzisz 2000zł więc warto sprawdzić
Jak zadzwonisz do warsztatu co naprawia skrzynie nie spodziewaj się innej odp. jak remont skrzyni i regeneracja sprzęgła hydrokinetycznego. Pzdr.
Nie piszemy z caps lockiem.
: 23 sty 2014, 22:07
autor: Lukasz4441
Nie widziałem kolego poprzedniego postu bo pisałem... Jeżeli trzyma 1000rpm to jest raczej zdrowy.
Jeżeli na zimnym jest lepiej wszystko wskazuje na koniec któregoś z koszy, czyli prześlizg na tarczkach - to już jest remont skrzyni.
: 23 sty 2014, 22:07
autor: Mucholejkolator
Kolego jak chcesz ja będę swoją skrzynię miał na sprzedaż - wkładam manuala od A6 2.5 TDI. Moja skrzynia jest w bardzo dobrym stanie. Sam ją kupiłem z auta sprowadzonego z Niemiec 2 lata temu. Miała niski przebieg i jest po 3 wymianach statycznych oleju i filtra. Pozakładane ma wszędzie nowe uszczelniacze. Olej w skrzyni jak kupiłem był czysty i nieprzepalony. Wymiana oleju jej nie zaszkodziła więc polata jeszcze długo

Jeśli jesteś zainteresowany to pisz na PW.
Pozdrawiam
: 24 sty 2014, 08:19
autor: Chowix
Z relacji kolegi 1 ogień, 2 lekko szarpie, 3 i 4 ślizga. Co do tej skrzyni kolegi to 400km mam do Ciebie i niestety muszę poszukać bliżej albo kurier.. ale to na pewno nie w lutym tylko zapewne w marcu..
: 24 sty 2014, 13:23
autor: tutenhamon
Dobra rada starych klubowiczów ! Nie dobijać uszkodzonej skrzyni bo zniszczenia będą większe a koszty napraw wyższe .
: 24 sty 2014, 13:27
autor: Chowix
Na ten czas autko stoi i czeka na diagnozę - ale raczej wymienię skrzynię niż pakować bez sensu kasę
Dzis jeszcze przetestuje czy na zimnym jest ok i potestuje każdy bieg, sprawdzę vagiem błędy przed jazdą i po jezdzie
Dzwoniłem do serwisu z mysłowic chcą 100zł za sprawdzenie kablem i 800 za rozbrojenie skrzyni i sprawdzenie. Koszt remontu 5500zł.
: 24 sty 2014, 17:22
autor: Chowix
Błędy na vagu:
sKRZYNIA
1 Znalazłem Błąd:
00526 - ćônW%\Ô~ľ}h;(%In{*$
03-00 - Unknown Error Elaboration
SILNIK
4 Znalazłem Błąd:
00750 - 6o˘JD_H.x$V
31-00 - Unknown Error Elaboration
00532 - 9&qKş_XôqY j|@OÁ
06-10 - Unknown Error Elaboration - Intermittent
16500 - 4Oźa ‚&jaČJˇ_ŢHUĽRtS,(Bq_$ł¨©v"–QXk0.=~TXNF}Ey,AY>rY
35-10 - Unknown Error Elaboration - Intermittent
17799 - {&wg9wsŽ«ëqhQÂaĽz«y6p‹2p)›`xew]-fgcOOĄEmµFvw6~jśtMWAH”
35-10 - Unknown Error Elaboration - Intermittent
WSKAZNIKI
1 Znalazłem Błąd:
00771 - cy>#~h~^_:H?):/-e}uX
30-10 - Unknown Error Elaboration - Intermittent