Strona 1 z 3

[D2 97 4.2PB/LPG ] Tryb awaryjny skrzyni

: 17 lut 2014, 15:00
autor: dziku88
witam Panowie
ratujcie poradą
mianowicie wsiadam rano do auta a tu tryb awaryjny wywaliło ciagle 3 bieg
i dwa błędy

17087
P0703
Torque Converter/Brake Switch B Circ Malfunction

17145
P0761
Shift Solenoid C Performance or Stuck Off

co robic ?
dodam ze skrzynia lekko poszarpywała z 3 na 4
i tydzień temu wymieniłem olej i filtr

: 17 lut 2014, 15:54
autor: danielos8
pare tematow jest na temat skrzyń..
JAk Ci szarpało wcześniej to rózne przyczyny mogą być albo konwerter albo za mało oleju albo zły olej
JAk po wymianie jest tryb awaryjny to pewnie znany scenariusz, ze skrzynia do roboty ; /

: 17 lut 2014, 16:32
autor: ernesto
17087 P0703 42BF Przełącznik światła hamulca > błąd elektryczny w przepływie prądu
Pierwszy błąd wyskakuje zawsze kiedy auto jest podłączane do VAGa bez wciśniętego hamulca. Zawsze trzymaj wciśnięty hamulec i ten błąd się nie pokaże.

17145 - - - - - 42F9 Zawór przełącznika 3=> cewka 3 N90 - otwarty obieg/ zwarcie do masy

Podobne ale nie do końca:
http://www.a8team.pl/d2-01-33tdi-tip-bl ... ?highlight

Coś mi się wydaje że ta wymiana przyspieszyła tylko nieuniknione. Poczytaj o trybach awaryjnych powiązanych z wymianą oleju. Sporo było o tym na forum.

: 17 lut 2014, 17:55
autor: dziku88
kurde siedziałem teraz w kanale bo postanowiłem sprawdzić ile ten mechanior oleju wlał bo wydawało mi sie ze mało z 8 L które mu dałem jeszcze 3 mi oddał wiec miałem zapas

i wyszlo na to ze jeszcze około litra dolałem przy temp oleju 35 stopni

czy brak tego litra mógł to spowodować ??
tak na chłopski rozum chyba nie mogło sie zapowietrzyc nie ?
moze jakis brud sie oderwał i zatrzymal zawór ?

jak myslicie jak bym wykrecił płyte sterujaca i wyczyscił ewentualnie ja wymienił to teoretycznnie w jednym z tych zaworków lezy problem nie ?

: 17 lut 2014, 20:22
autor: Łukasz10
Witam. Ja miałem podobny problem w trakcie jazdy zapaliła mi się kontrolka od oleju auto jechało normalnie i zachowywało się normalnie ale jak zrobiłem 3 godzinny postój to już ruszyć ponownie miało ciężko a jak ruszyło to przeszło w tryb awaryjny i chodziło tylko na 3 biegu, co później się okazało że rozwaliło koszyczek i musiałem generalke skrzyni zrobić

: 17 lut 2014, 22:10
autor: dziku88
zastanawiam sie nad wymiana tego zaworku 3 - N90
zobacze czy nic sie nie poprawi przez dwa dni zamówie go zleje olej wyciagne płyte sterujaca i go wymienie i ewentualnie wyczyszcze płyte.
problem moze byc z uszczelka pomiedzy płytami :/ bo sam takiej napewno nie dotne

pytanie tylko takie czy ktos jest w stanie mi powiedziec ktory to zawór ?

poleca ktos jakies dobre warsztaty ASB w okolicy Zielonej góry ?? najblizej i jedyny jaki znam to w bytomiu odrzanskim chyba

: 17 lut 2014, 22:32
autor: krzychu22.p1i
Zawór n90 jest do regulacji ciśnienia. Zaglądnij tutaj: http://forum.a8parts.co.uk/showthread.php?t=7323
Powinieneś sprawdzić zawór MV3. Patrząc na tą fotkę to powinien być ten ostatni po prawej stronie. Zamień je miejscami i zobacz czy błąd przeskoczy.

: 18 lut 2014, 06:42
autor: dziku88
dzięki kolego krzychu22.p1i
bardzo przydatny link jako ze jestem elektronikiem i lubię grzebać w aucie z zamiłowania :)

jak narazie nie dotykam bo błąd ustąpił pod wpływem takiego manewru ze uzupełniłem olej w skrzyni (teraz już wiem ze mechanik któremu oddałem do wymiany tego nie umie bo brakowało około litra) i odłączyłem klemę na cala noc :)

wsiadam rano i mile zaskoczenie bo biegi się znalazły :)

: 18 lut 2014, 08:32
autor: ernesto
dziku88, kontroluj czy nie masz jeszcze wycieku oleju. I... już wiesz jak to jest z mechanikami.

: 18 lut 2014, 10:35
autor: dziku88
wiem wiem jak to z nimi jest
wierzyć ze jest dobrze zrobione można niestety tylko sobie

sam chciałem wymienić olej, bo nie jest to wielce skomplikowane jak się wie co i jak ale ktoś kiedyś miskę złożył na jakąś maść i żadna z tych wszystkich śrub na misce nie chciała się ruszyć dlatego postanowiłem oddać do warsztatu żeby się pomęczyli

: 18 lut 2014, 14:20
autor: tomek808
u mnie brakowało też litr oleju ale jest mały wyciek i postanowiłem sprawdzić ,przed dolaniem było tak samo jak po dolaniu , może bardziej miękko wchodzą .

: 18 lut 2014, 16:25
autor: piotrek1980
oby to było tylko to,że oleju było mało bo ceny za naprawę tych skrzyń są naprawdę spore.Sam się o tym jakis czas temu przekonałem

: 24 lut 2014, 15:39
autor: dziku88
witam koledzy
muszę jednak przeprosić mechanika
wczoraj skrzynia znowu weszła w awaryjny odkręcam kolek a tam echo
dolałem 700ml oleju znowu odłączyłem aku na noc i wróciły biegi

najgorsze to ze nie widać jakiegoś strasznego wycieku :/ a tu znika 100ml na dzień
ale zauważyłem dzisiaj krople oleju na korku wlewowym

pytanie czy oring na tym korku można wymienić czy nowy korek trzeba kupić ?

: 24 lut 2014, 16:18
autor: ernesto
dziku88, zostaw na noc pod autem spory karton. Tak żeby obejmował wypust wału, skrzynię i kawałek silnika. Jak już go podłożysz to odpal autko i pobaw się troszkę biegami, niech rozprowadzi olej po układzie. Skoro znika stówka dziennie to na pewno na kartonie coś się pojawi. Będziesz widział gdzie szukać wycieku. Przy wlewie czasami może być delikatne zapocenie bo nie każdy wyciera do sucha po dolewce i może Ci się też wydawać że tam ucieka.
Archaiczny sposób ale czasami pomaga.
Pozdrowionka ;)

: 24 lut 2014, 17:00
autor: beyer28
dziku88 pisze:pytanie czy oring na tym korku można wymienić czy nowy korek trzeba kupić ?
W wlewowym wystarczy oring wymienić, z reguły tylko korek spustowy się wymienia w całości. A jeśli miałeś miskę założoną na pastę, to mechanik złożył to w ten sam sposób? tzn. uszczelnił. Bo może miska trochę krzywa, nie dał uszczelnienia i leje się na łączeniu, rzuć okiem, czy nie zapocone.