Strona 1 z 4
[D2 96 4.2PB/LPG
] zrzuca bieg z szarpnięciem
: 18 lut 2014, 11:40
autor: chicken20091986
witam , moja skrzynia 4hp24a cml jak dojeżdzam do skrzyżowania zrzuca z 3 na 2 z dosyc mocnym szarpnięciem a przy maksymalnym rozpędzaniu przy 200 km/h w momencie zmiany z 3 na 4 bieg również jest szarpnięcie . Co może to powodować, błędów nie ma .
: 18 lut 2014, 14:14
autor: marekp750
Temat nie jest prosty do zdiagnozowania.
Napisz więcej. Od początku jak masz auto to było? Pojawiło się niedawno?
Zmianiełaeś olej w skrzyni?
Wjechałeś autem na podnośnik i sprawdziłeś luzy na półośkach i wale, tylnym dyfrze?
Sprawdziłeś stan oleju w skrzyni...
Zobacz ile tego jest... teraz Twoja kolej.
: 18 lut 2014, 17:41
autor: ernesto
Czy na TIP jest to samo? Dojeżdżasz do skrzyżowania, hamujesz i w granicach 30 km/h skrzynia zrzuca bieg z 3 na 2. Spróbuj to zrobić na TIP ale przy większej prędkości około 40 może 50 i czy też wystąpi szarpnięcie.
Podczas spokojnej jazdy przy wrzucaniu z 3 na 4 masz szarpnięcie?
Wykonaj taki manewr że kiedy wyczujesz że skrzynia chce wrzucić już 4 bieg delikatnie dodaj gazu, dosłownie ciutke. I czy szarpnięcie wystąpi czy nie?
Najprawdopodobniej będzie to wina luzy w zawieszenia układu napędowego. Poduszka, podpora, luzy w zawieszeniu. Sprawdź dokładnie poduszki.
: 18 lut 2014, 18:07
autor: chicken20091986
na tipie jest podobnie też szarpie przy zrzucaniu biegu, jak normalnie rozpędzam auto to 4 wchodzi spokojnie jak by na 2 razy słuchając obciążenia silnika. Przy większej prędkości na tipie tego nie ma , olej był zmieniany ok. 6mc temu , nie sprawdzałem stanu oleju i nie sprawdzałem luzów , ale tak jak piszesz z tymi luzami to może i to , tylny dyfer się odzywa przy zmianie z D na R itp.
: 18 lut 2014, 20:08
autor: beyer28
chicken20091986 pisze: tylny dyfer się odzywa przy zmianie z D na R itp.
W jaki sposób to się uwidacznia?poprzez te szarpnięcia?czy podejrzane dźwięki?
: 19 lut 2014, 00:19
autor: ernesto
Lewarkiem operujesz pomału czy szybko i raptownie? Podejrzewam że gdy pomału zmienisz bieg z D na R to nie będzie słychać uderzenia. Spróbuj zmieniać spokojnie. Nie jednym ruchem tylko przechodząc pomału z D na N i potem na R i zobacz czy szarpnie ( uderzy ) czy lekko ruszy budą. Delikatne przejście powinno być czuć aby to nie było Jebut.
Jeśli będzie tak jak piszę to stawiam na luzy
: 19 lut 2014, 07:27
autor: pepi
albo za wysokie obroty motoru

: 19 lut 2014, 09:30
autor: gacuś
u mnie jest podobnie,a zwłaszcza wystepuje mocne szarpnięcie z P na R albo D jak silnik zimny.byłem u mechesa który zajmuje sie skrzyniami i powiedział że w dużej mierze odpowiadaja za to jakies zaworki w skrzyni co puszczaja olej,wystarczy ja wymienić i podobno będzie ok.koszt ok.600-700 zeta.
: 19 lut 2014, 17:48
autor: tutenhamon
No tak z P na R postuka z pół roku i wywali w końcu tłok od wstecznego w mojej starej skrzyni uszkodził się cały kosz .
: 20 lut 2014, 10:19
autor: gacuś
ale myślisz,że to może byc wina tych zaworków czy może szukać problemu gdzie indziej?
: 20 lut 2014, 21:09
autor: Hjeniu
gacuś pisze:ale myślisz,że to może byc wina tych zaworków czy może szukać problemu gdzie indziej?
tak
: 21 lut 2014, 09:13
autor: tutenhamon
Powiem tak; moje problemy ze skrzynia zaczęły się od innych objawów ale pod koniec jej żywota też zaczęła stukać przy wrzucaniu na R .po rozmontowaniu całej skrzyni okazało się że ostatni kosz rozsypał się na wałku , ale do czego dążę - jak obejrzałem płytę sterującą to jeden z kanałów był praktycznie zabity opiłkami alu czuję że to tez miało jakiś wpływ na pracę a w konsekwencji na awarie .
: 21 lut 2014, 10:25
autor: gacuś
czyli trzeba jak najszybciej sie tym zająć,żeby w konsekwencji uniknąć roboty całej skrzyni.
: 21 lut 2014, 12:38
autor: tutenhamon
No myślę że tak , wszyscy wiedzą i doradzają że nawet przy najmniejszych zmianach pracy skrzyni należy jak najszybciej dostarczyć auto do dobrego i najlepiej znanego i polecanego warsztatu ASB , co pozwoli nam na szybkie wykrycie usterki a za czym idzie zmniejszenie kosztów naprawy .
: 21 lut 2014, 12:58
autor: tomek808
do wymiany zaworków trzeba demontować skrzynie ?