Strona 1 z 1

[D2 99 2.8PB/LPG ] Czasami tryb awaryjny

: 07 maja 2014, 16:25
autor: bazzzyl
Cześć.
Od wczoraj zacząłem mieć problemy ze skrzynią biegów.
A wszystko zaczęło się tak:
- po przejechaniu kilku kilometrów zatrzymałem się na postój (P) i załączył się tryb awaryjny;
- wyłączyłem zapłon, tryb awaryjny znikł;
- pojechałem z Wawy do Łodzi bez problemów, zmiana biegów bez żadnych objawów usterki;
- już podczas drogi powrotnej w Łodzi gdzieś na któryś światłach wrzuciłem wsteczny, a następnie ruszyłem do przodu (D). Po chwili zorientowałem się, że skrzynia nie wrzuca wyżej jak "jedynka".
- zatrzymałem się w zatoczce, znowu wyłączenie zapłonu, ruszyłem i skrzynia już do Wawy dojechała bez problemów.
- na parkingu już w Wawie włączyłem P, odczekałem chwilę, żeby zobaczyć, czy włączy się awaryjny - nie włączył się.
- dzisiaj rano dojazd do pracy - zapłon, włączyłem R, następnie D i do pracy dojazd bez problemu.
- powrót do domu: włączyłem R, następnie D i znowu tylko "jedynka". Wyłączenie zapłonu i dojazd do domu bez problemu.

Proszę o pomoc, od czego zacząć sprawdzanie. Na moje oko coś z elektroniką, bo podczas jazdy normalnie wybiera biegi (góra i dół), ale oczywiście mogę się mylić.

: 07 maja 2014, 16:43
autor: krzychu22.p1i
bazzzyl pisze:Proszę o pomoc, od czego zacząć sprawdzanie.
Od podpięcia naszego maga czyli tutejszego VAGa :-D

Oby to nie był kosz lub tłok wstecznego.

: 07 maja 2014, 16:46
autor: ernesto
Bartek zobacz pod podszybiem czy nie stoi woda. Widzę że masz tlenek gazotu. U mnie skrzynia wpadła w tryb awaryjny jak utitrał się kabelek odpowiadający za położenie przepustnicy do ECU. Posprawdzaj kable, może gdzieś na połączeniach zimne luty się zrobiły.

A komp? Podpinałeś?

: 07 maja 2014, 16:55
autor: bazzzyl
Na razie nie było potrzeby podłączać VAG, chociaż kabelek mam zakupionym, nowiuśki w opakowaniu. :)
Jutro przygotowuję laptopa i sprawdzam. Pod windowsem 8 odpali się?

Co do wilgoci, to rzeczywiście majówką sporo padało w Wawie, będę sprawdzał.

Dzięki za szybką reakcję! <kocham>

: 09 maja 2014, 00:51
autor: kosovo
Mojemu znajomemu włączał się tryb awaryjny z powodu zbyt niskiego stanu oleju, też można by to sprawdzić :)

: 09 maja 2014, 13:16
autor: bazzzyl
Vagina podpięta, błąd:

17090 - Transmission Range Sensor (F125) Implausible Signal
P0706 - 35-10- -- Intermittent

Dodatkowo sprawdziłem sobie inne komponenty i przy ABS/ESP znalazłem:

01119 - Gear Recognition Signal
35-10- -- Intermittent

: 09 maja 2014, 22:00
autor: sylwekr
Miałem bardzo podobne objawy, też zdarzyło się ze 2 - 3 razy, że skrzynia została na 1-ce, czasami tryb awaryjny. Problem rozwiązany i do dnia dzisiejszego nie powrócił:


http://www.a8team.pl/d2-99-28pb-lpg-blad-17090-efekt-tryb-awaryjn-vt4071.htm?highlight=f125

: 16 maja 2014, 21:03
autor: bazzzyl
Po dwóch dniach cyrków do tej pory odpukać wszystko OK.

: 05 lut 2015, 10:24
autor: bazzzyl
Problem niestety powraca jak bumerang (raz na 1-2 miesiące).
Czy wymiana tego F125 to zwykłe wpięcie i wypięcie?

: 06 lut 2015, 19:19
autor: beyer28
bazzzyl, Bartek masz skrzynię po remoncie z tego co pamiętam. Jak się widzieliśmy mówiłem Ci, że może wartoby było olej wymienić... ;)

: 06 lut 2015, 20:06
autor: mmd317
Moim zdaniem to prawie na 99% F125 .Spróbuj np. jeżeli musisz cofnąć nie wrzucać na D tylko przejchać cała skale aż do 2 i wrzucić na R, to samo tyczy się pozycji D ,Jeżeli skrzynia nie wejdzie w tryb awaryjny to na pewno ten czujnik, badz instalacja zwiazana z nim, przerabiałem ten temat kilka lat temu, niestety zainstalowałem uzywke i ostatnio problem zdazyl sie kilka razy powtórzyć