Strona 1 z 1
[D2 95 4.2PB/LPG
] Uzupełnianie oleju w ASB CML
: 11 maja 2014, 21:44
autor: Artur 84
Witam , po zakupie samochodu miałem problem ze skrzynią biegów, auto gasło podczas gwałtowniejszego zatrzymywania się. Przestudiowałem forum A8 Klub i doszedłem do wniosku że sprawdzę poziom oleju w asb. Postępowałem zgodnie z wskazówkami znalezionymi tutaj,tzn
samochód zapalony , vag podpięty auto na równym podłożu , odkręciłem śrubę kontrolną i nic się nie leje wiec zakupioną wcześniej strzykawką z wężykiem uzupełniłem litr oleju , nie przelewało się wiec zamówiłem jeszcze litr na drugi dzień. Zakręciłem śrubę kontrolną i na zapalonym silniku pozmieniałem po mału biegi .Pojechałem na jazdę testową i od razu problem znikł , autko nie gaśnie , zmienia płynniej biegi , jest wyraza poprawa płynności jazdy. Na drugi dzień uzupełniłem jeszcze litr. i dalej się nie wylewa. Moje pytanie brzmi , co się mogło stać gdy dolewałem oleju do skrzyni podczas gdy olej w niej miał temperaturę 60-70 stopni.I czy można przesadzic z dolaniem tzn. czy można go wlać za dużo. Dziękuje i pozdrawiam wszystkich miłośników a8.
: 11 maja 2014, 22:08
autor: Gabriel
Kolego, jak postępowałeś zgodnie z instrukcją z forum to jest wszystko ok. Po prostu oleju miałeś za mało. Uzupełnij aż przy odpowiedniej temp. będzie się wylewać i tak zostaw.
: 11 maja 2014, 22:11
autor: 123mielony
Jak się olej nie wylewał przy temperaturze 60-70stopni to zdecydowanie było go za mało.Stan oleju sprawdza się przy bodajże 45 stopniach.
: 12 maja 2014, 10:31
autor: Artur 84
Chodziło mi o to że w jednej instrukcji pisze że najpóżniej przy 45 stopniach należy zakręcic korek, chciałem wiedziec dlaczego.
: 12 maja 2014, 12:25
autor: chicken20091986
koledzy a jaki olej do cml zalac? i procedura sprawdzania stanu jak powinna wygladac zaczynając od momentu zimnego silnika
: 12 maja 2014, 13:05
autor: Artur 84
Ja wlałem febi nr.G 052 162 A2 , taki mi wyszedł po numerze vin. Tu masz procedure
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=76853
: 12 maja 2014, 14:26
autor: chicken20091986
niedawno wróciłem od auta i odpaliłem silnik odkręciłem śrubę czołową kontrolną , wydobywał się z otworu olej temp. oleju ok 30 st. czyli wszystko ok. A im wyzsza temp. tym bardziej olej bedzie się wylewał? bo temp. tak na oko wybadałem nie mam przy sobie vaga
: 12 maja 2014, 19:24
autor: gtfan
chicken20091986 pisze:niedawno wróciłem od auta i odpaliłem silnik odkręciłem śrubę czołową kontrolną , wydobywał się z otworu olej temp. oleju ok 30 st. czyli wszystko ok. A im wyzsza temp. tym bardziej olej bedzie się wylewał? bo temp. tak na oko wybadałem nie mam przy sobie vaga
Na vagu temperatury oleju w skrzyni nie sprawdzisz, bo w 4hp nie ma czujnika temp. U siebie przy wymianie przyklejałem termometr elektroniczny do miski ;-)
: 12 maja 2014, 19:31
autor: tomek808
dziwne bo niedawno zmieniałem i na vag pokazywało temp oleju więc jak to mozliwe ...a mam ten sam rocznik
: 12 maja 2014, 21:40
autor: marekp750
Artur 84 pisze:Chodziło mi o to że w jednej instrukcji pisze że najpóżniej przy 45 stopniach należy zakręcic korek, chciałem wiedziec dlaczego.
Ponieważ oleje do skrzyni biegów zwiększają swoją objętość pod wpływem temperatury.
Jeżeli zacznie ciec z otworu olej przy 70 st C i zakręcisz to będziesz miał go za mało.
"należy zakręcić korek" pod warunkiem, że leci z niego olej ze skrzyni
: 13 maja 2014, 09:29
autor: gtfan
tomek808 pisze:dziwne bo niedawno zmieniałem i na vag pokazywało temp oleju więc jak to mozliwe ...a mam ten sam rocznik
A w którym bloku pomiarowym patrzyłeś? Jak w bloku 001 druga pozycja, to obserwowałeś temp. płynu chłodniczego w silniku ;-)
: 13 maja 2014, 09:32
autor: marekp750
Tak jak pisze GTFAN, CML nie ma czujnika temp. VAG nie ma co czytać...
Trzeba używać zewnętrznego.
A jak się ma troche doświadczenia to czuć ręką kiedy mamy 40-45 st. C.
Druga sprawa odmierzanie tego oleju nie jest czynnością aptekarską.
Jak go będzie 0,5 litra mniej to i tak skrzyni się nic nie stanie.
Znam skrzynie, któe w miare pracowały jak brakowało 3 litrów...
Przy ostrzejszym hamowaniu dopiero objaw się pojawiał.
W CML'ach jak jest mało oleju to najszybciej lock-up przestaje działać.
Jak ktoś ma doświadczenie z tym to od razu to wyczuje.
: 25 maja 2014, 22:51
autor: tomek808
temp płynu pokazywało 90 st a 2 temp była w tym czasie 35 a pod koniec uzupełniania 48 więc myslałem że to jest w skrzyni ale kłucił się nie bede ,teraz jak bede sprawdzał to mam miernik z kablem i pomiarem temp więc będzie dokładnie ..