Strona 1 z 2
[D2 99 4.2PB/LPG
] Problem ze skrzynią- tryb awaryjny
: 08 lip 2014, 17:21
autor: bombowozista
Witam jak w temacie.
Dzisiaj po raz pierwszy po przejechaniu 100 km przy tych upałach skrzynia zaczęła szarpać.
z P na R N D jest takie szarpnięcie i taki lekki stuk oraz podczas redukcji z 5 na 4 też jest odczuwalne szarpnięcie zarówno na auto jak i na tiptronicu. Wydumałem sobie, że to może być olej bo go jeszcze nigdy nie wymieniałem <jezu> . Wieczorem jak ostygnie auto to sprawdzę czy szarpanie jest nadal.
Jakieś sugestie???
: 08 lip 2014, 17:37
autor: mdamian
bombowozista, A czy auto jak ruszasz na wstecznym, to robi (jak by to powiedzieć) pauzę i dopiero po chwili rusza ??
Jeśli tak to obstawiam tak samo jak ty "Olej" .
Miałem taki sam objaw jak wymieniałem chłodnice , wyleciało mi trochę oleju i zaczęło się szarpanie .
Po dolaniu oleju skrzynia wróciła do normalnej pracy .
: 08 lip 2014, 17:43
autor: bombowozista
Jak wrzucę wsteczny to auto stoi a rusza dopiero po dodaniu gazu po chwili. Pierwszy raz mam taki przypadek
: 08 lip 2014, 17:45
autor: mdamian
bombowozista pisze:Jak wrzucę wsteczny to auto stoi a rusza dopiero po dodaniu gazu po chwili. Pierwszy raz mam taki przypadek
Dolej olej do ASB , albo tym bardziej wymień skoro nie wiesz kiedy był ruszany olej w ASB .
Kup 2L oleju do skrzyni i dolej .
Jeśli to nie pomoże to z wymianą też będzie lipa , zostaje remont skrzyni .
: 08 lip 2014, 17:49
autor: bombowozista
Ja to dumam sobie tak, że ten olej jest już stary rzadki (a wys. temp. go jeszcze bardziej rozrzedza) i po wymianie na nowy + filtr wszystko wróci do normy.
A olej do skrzyni to rozumiem że ten: Mobil ATF LT 71141
: 08 lip 2014, 18:00
autor: mdamian
bombowozista pisze:A olej do skrzyni to rozumiem że ten: Mobil ATF LT 71141
Tak jest

: 08 lip 2014, 18:06
autor: bombowozista
Teraz jeszcze tylko najważniejsze MECHANIK, który to zrobi i to jest chyba najtrudniejsza część zadania <jezu>
: 08 lip 2014, 18:19
autor: mdamian
bombowozista pisze:Teraz jeszcze tylko najważniejsze MECHANIK, który to zrobi i to jest chyba najtrudniejsza część zadania
Oj tak , bo nie każdy to potrafi , jak pojechałem na pierwszą wymianę oleju w ASB to też mechanik chciał to robić na kanale , a nie można , bo muszą być koła w powietrzu + odpalony silnik , żeby olej rozszedł się po całej skrzyni .
Zabrałem auto i pojechałem gdzie indziej , tam wiedzieli jak to się robi

: 08 lip 2014, 18:44
autor: bombowozista
jadę nad morze jutro więc może uda się umówić z mechanikami z Miszewka

i problem by się rozwiązał
: 08 lip 2014, 21:55
autor: Gość
mdamian, W kilku serwisach ASB bywałem i tak jeszcze żaden nie zmieniał oleju. Podmianka oleju prosta sprawa-zlewasz i wlewasz a wymiana dynamiczna raczej już nie praktykowana jest. Więc po co te koła w powietrzu jak bedziesz i tak jechał potem?

: 08 lip 2014, 22:18
autor: pebo
Z zachowania obstawiam brak oleju. Przekładnik ma go za mało (a przecież cały czas pracuje pompa), więc nie ma czego rzucać na łopatki i powstaje zbyt mały moment obrotowy. Przede wszystkim uzupełnij olej. Nie jest potrzebne podwieszanie auta, tylko powinno stać w poziomie. Na forum jest sporo materiałów o wymianie czy podmianie oleju i da się to zrobić w domowych warunkach (tzn. jeśli masz kanał). W razie wątpliwości pisz.
: 09 lip 2014, 11:41
autor: mdamian
Apophis pisze:mdamian, W kilku serwisach ASB bywałem i tak jeszcze żaden nie zmieniał oleju. Podmianka oleju prosta sprawa-zlewasz i wlewasz a wymiana dynamiczna raczej już nie praktykowana jest. Więc po co te koła w powietrzu jak bedziesz i tak jechał potem?
Do dolania oleju nie trzeba go podnosić , ale na wymianę raczej tak .
Żeby olej rozszedł się po całej skrzyni , tego się trzymam jak wymieniam olej i skrzynia nie szaleje .
Wymiany Dynamicznej się nie praktykuje (jeśli o to nie poprosisz) lepiej skasować za wymianę statyczną (nie wiem czy dobrze napisałem) mniej zabawy , a podobne pieniądze .
W tym czasie można skasować 2 lub 3 klientów za jakieś inne pierdoły , Taka jest prawda .
Dynamiczna wymiana zajmie około 1-2 godź , a zwykłe spuszczenie i dolanie oleju to około 15-30min roboty .
: 09 lip 2014, 15:55
autor: Gość
No ale jak wymienisz olej w ASB jesli nie dynamicznie lub statycznie na kilka razy?? NIe bardzo rozumię.
: 10 lip 2014, 13:41
autor: pebo
Wymiana dynamiczna nie jest praktykowana w skrzyniach z "uczącą" się elektroniką, bo wymiana oleju jednak dość istotnie zmienia parametry pracy skrzyni i potrzebna jest wówczas adaptacja (ok. 80 minut). Z kolei dolanie (uzupełnienie) oleju musi być wykonane do odpowiedniego poziomu, więc auto musi stać poziomo, ale nie koniecznie musi być podniesione. Czy olej uzupełnia się, czy wymienia, czy podmienia - wskazane jest aby skrzynia pracowała. Procedura przewiduje przełączanie skrzyni na każdy zakres pracy (przy jałowych obrotach silnika) i pracę na każdym przełożeniu przez co najmniej 10 sekund. Później na "N" i na 60 sekund obroty silnika na 2000 obr/min., a następnie na "P" i znów sprawdzamy poziom oleju.
: 13 lip 2014, 23:06
autor: bombowozista
Olej wymieniłem 10.07. przejechałem 150 km i dzisiaj skrzynia się posypała. Po włączeniu na D ślizga się i przechodzi w tryb awaryjny. Pomału można ruszyć ale jest tylko 5 bieg i wsteczny <jezu> CZAS na wydatki !!!!!!
Może zna ktoś dobrego fachowca od automatów na mazurach lub podlasiu ???????? coby zajął się moim autem???