Strona 1 z 1

[D2 00 2.5TDI ] Ślizganie

: 24 sie 2014, 15:27
autor: doncamillo
Witam wszystkich jestem nowym użytkownikiem forum jak i AUDI A8 AKE 180 KM. Mój problem polega na tym iż skrzynia czy to jazda automatem czy tipem, na 2 i 3 biegu ślizga się przez jakies 3 bądź 4 sekundy po czym ustaje i samochód wraca na takie obroty jak powinny być, z innymi biegami nie mam takich problemów sprawdzałem skrzynie VAGiem i błędów też nie ma. Czytałem tu troche o tych skrzyniach dodam ze samochod ma 260 000 przebiegu, nie mam zielonego pojęcia czy olej był kiedykolwiek wymieniany. Zanim to zrobię chciałbym usłyszeć wasze zdanie na ten temat. Bo napewno bez mechanika się nie obejdzie moim skromnym zdaniem.

: 24 sie 2014, 16:47
autor: ernesto
doncamillo, Z tego co rozumie to jadąc na poszczególnym biegu dajmy na to na 2 lub 3 dodajesz gazu, obroty rosną po czym załapuje i spadają do prawidłowej wartości.
Najprawdopodobniej będzie to wina sprzęgła hydrokinetycznego inaczej nazywając konwerter.
Czas, przebieg robią swoje. Sprawdź jeszcze pod górę jak się zachowuje z niskich obrotów jak zblokujesz skrzynię na TIP na 2 lub 3.
Podejrzewam że zmiana oleju może nie pomóc.

Ślizganie

: 24 sie 2014, 17:28
autor: doncamillo
Dzieje się tak na 2 i na 3 biegu jeszcze nie probowalem zblokowac biegi ale zrobie to i napisze odczucia.

: 24 sie 2014, 17:36
autor: ernesto
Jadąc pod górę przejdź na TIP by był na 2 i od niskich obrotów daj w podłogę, to samo na 3.
Wtedy nie zredukuje biegu. Możesz sprawdzić to samo na 4 i 5 na 1 nie ma sensu bo jest za duże przełożenie i nie będzie czuć małego uślizgu.
Możesz też jadąc np 100 km/h zdjąć nogę z gazu i zobacz jak się zachowuje obrotomierz jeśli jego wartość nagle opadnie to będzie wnioskowało ślizganie

: 25 sie 2014, 20:45
autor: doncamillo
Witam ponownie odniosłem się do twoich wskazówek Ernesto i tak na zblokowanej 2 pod górke samochód rusza ale widać na obrotomierzu uślizg nie jest on co prawda bardzo długi ale jest, 3 bieg to samo co poprzedni. Dodam tylko ze 4 i 5 bieg wszystko jest ok. Obrotomierz normalnie reaguje na zdjęcie nogi z gazu nie ma z tym problemu. Nagrałem krótki filmik ukazujący to myślę że pomoże on w rozwiązaniu problemu. Oto link:

: 25 sie 2014, 21:19
autor: krzychu22.p1i
Dobra rada, nie zarzynaj już skrzyni, podepnij vaga i sprawdź błędy.

: 26 sie 2014, 06:49
autor: tomek808
Witam ,podepnę pod temat bo mam problem ze ślizganiem na tip ..na d ciągnie ładnie do czerwonego pola tylko przy ostrym jeżdżeniu jakby zapinał 5 bieg, w tip powyżej 2,5 tyś jest jakby chwilowa zmiana biegu ,delikatnie zwolni i znów przyspiesza normalnie do czerwonego pola Błędów brak a skrzynia nie szarpie i jest super. Czy z takimi objawami można jeździć ? Czy zaszkodzi to skrzyni i czy to konwerter na 100% ? Mi te objawy nie przeszkadzają bo jeźdzę tylko na d i raczej spokojnie ale jak ma rozsypać się skrzynia to lepiej to naprawić..

: 26 sie 2014, 07:54
autor: ernesto
doncamillo, Nagraj jeszcze jeden filmik, z tym że nie blokuj skrzyni w pozycji 4,3,2 na pionowym wybieraku selektora tylko przejdź na +/- wyskoczy Ci podświetlenie 12345 i przejdziesz na ręczną zmianę biegów.
Rusz spokojnie na 1 potem + daj na 2 pod górę i wciśnij gaz w podłogę
To samo zrób dochodząc do 3. 1 + 2 spokojnie + 3 i gaz w podłogę.

Ewidentnie widać że podczas zdejmowania nogi z gazu obroty spadają i sprzęgło się ślizga

: 26 sie 2014, 18:04
autor: doncamillo
Robiłem tak jak mówisz i obroty wzrastają przez pewien czas a potem wracaja na takie jakie powinny być. Ewidentnie widać że coś jest nie tak ze sprzęgłem. Postaram się nagrać filmik. A mam VAGa niedawno zakupiłem i na skrzyni nie pokazuje mi błędów.

: 27 sie 2014, 06:30
autor: ernesto
doncamillo pisze:Robiłem tak jak mówisz i obroty wzrastają przez pewien czas a potem wracaja
ewidentnie to konwerter.

Ślizganie

: 27 sie 2014, 17:06
autor: doncamillo
Dzięki za pomoc wkrótce wrócę do tematu i powiem jak się skończyło.