Strona 1 z 1

[D2 98 4.2PB/LPG ] Jaka ASB pod silnik ABZ?

: 19 lis 2014, 22:04
autor: kriss77
Witam.

Jak w temacie, czy ktoś z Kolegów może mi powiedzieć, jakie oznaczenie kodowe ASB można oprócz mojego (oryginalnie mam 5HP24 kod: DTD) do tego silnika jeszcze dopasować? Z góry dziękuję za odpowiedź.

: 19 lis 2014, 22:56
autor: karol208
Ja mam u siebie 4hp24a

: 19 lis 2014, 23:18
autor: kriss77
karol208 pisze:Ja mam u siebie 4hp24a
Tylko to jest skrzynia Kolego 4 biegowa i wymagana w tym wypadku jest wymiana sterownika (w ogóle inne bebechy w środku i sterowanie). Masz A8 z 1994 i 4HP24 wychodziły do A8 do końca 1997. Szukam alternatywy dla 5HP24. Wiem, że mając okrągłą kostkę sterowania można coś więcej pokombinować z kodami ASB.

: 19 lis 2014, 23:25
autor: gtfan
CUE ma takie same przełożenia jak DTD. Przy innych musiałbyś w komplecie ze skrzynią wymienić tylny most.

: 19 lis 2014, 23:55
autor: kriss77
gtfan pisze:CUE ma takie same przełożenia jak DTD. Przy innych musiałbyś w komplecie ze skrzynią wymienić tylny most.
Dzięki za pomoc w temacie ;) Pytanie tylko która trwalsza? DTD czy CUE?

: 20 lis 2014, 00:04
autor: gtfan
Obstawiam, że DTD - była montowana w późniejszych rocznikach niż CUE, więc pewnie ma wprowadzone jakieś poprawki.

: 20 lis 2014, 05:41
autor: dice111
CUE byly od 96r (ale jako modelowy juz 97r)

: 20 lis 2014, 08:35
autor: kriss77
Skrzynia 5HP24A CUE:

przełożenie dyfra przedniego: 2,909 2,727 2,909
przełozenie centralnego na przód: 1:1
przełożenie centralnego na tył: 0,784 0,737 0,784
przełozenie dyfra tylnego: 3,7

Skrzynia 5HP24A DTD:

przełożenie dyfra przedniego: 2,727 2,909 2,727
przełozenie centralnego na przód: 1:1
przełożenie centralnego na tył: 0,737 0,784 0,737
przełozenie dyfra tylnego: 3,7

alternatywa dla potomnych:

A8 D2
pre-LIFT (1997-1998) ZF 5HP24A QT kody ASB:

CUE, DPZ, DSL, DSM, DTD, DTE, ELZ, EDG, FBE, FBF, FUM,FUN, GLA

Przy ewentualnej wymianie ASB, powyższe kody ASB podejdą plug & play, tj bez zmiany sterownika i dyfra.

: 22 lut 2016, 09:36
autor: Pszendza
nie chce zakładać nowego tematu a jest to troche powiązane z tym.

Kolega ma audi s8 1997 r. Kupił ją z rzężącą skrzynią. Biegi chodziły wmiare dobrze ale nie było tez wstecznego. po zdjęciu miski było pełno opiłków.
W między trafił rozbita a8 300 PS z 1998r. z tego co wygooglowałem to w niej była skrzynia z przełożeniem 3,7.
Do s8 trafiła skrzynia i konwerter ze zwykłej 300 KM. Ze względu na przełożenie zmieniony został też dyfer z a8.
Sterowanie po wyczyszczeniu przez skrzyniarza poszło oryginalne z s8 do tego nowy olej.

Auto jeździ, ma moc płynnie zmienia biegi ale z 3 na 4 bieg strasznie opornie przechodzi, można jechać na 3 biegu z obrotami 2000-2800 obr/min przez godzinę i nie zmieni biegu. ok 3000 tys obr już normalnie włącza 4 a 5 już normalnie ok 2000.
Tip tronickiem od 2000 obr można 4 wrzucić.

Próbowałem zrobić reset wartości wyuczonych ale nic to nie zmieniło.

Teraz pytanie od czego zależy to że automat sam zmienia bieg, jeśli od obciążenia to biorąc pod uwagę że przepustnica jest na lince to najbardziej przepływomierz okresla obciążenie chyba że w przepustnicy jest potencjometr.

Może to kwestia płyty wyczyszczonej, albo trzeba gdzies wprowadzić przełożenie, bo inne przełożenie oznacza chyba inną prędkość przy tych samych obrotach ale największy problem jest na 3 biegu.

Może ktoś ma jakiś pomysł. Najgorsze jest to że skrzynia była kupiona w ciemno, sterowanie było rozbierane no i różni sie to przełożenie.

: 22 lut 2016, 13:56
autor: Gość
Przemku jak sprawna skrzynia to 5hp z cywila bedzie jechało z 5hp z eSki. Oczywiście obie to 5hp24a. Eskowa ma inne przełożenia i konwerter bodajże mocniejszy ale wytrzymałośc mechaniczna obu jest taka sama.

Jedyne co się może jakoś gryźc to elektronika pomiedzy ecu z A8 i Ecu silnika z S8. Najprościej to sprawdzić jak się zachowa na sterze z S8 i jak z A8 jesli sa problemy być może trza się wgłebić w kodowania.

Zrob loga i sprawdź czy wychodzi sygnał do zmiany biegu wczesniej niz zmienia bieg. Jesli go nie ma to wiadomo że skrzynia nie zmieni.

: 22 lut 2016, 13:58
autor: Pszendza
Gdzie i jak sprawdzi czy wychodzi sygnal

: 22 lut 2016, 14:02
autor: Gość
Wchodzisz Vagiem w ASB i musisz znaleźć ten kanał gdzie masz pokazane kiedy wychodzi sygnał do mechatroniki i czy zbiega się ze zmiana biegu. Niestety nie pomoge ci ktory to kanał jest bo robiłem to w CMLu dawno....

: 01 sty 2017, 13:49
autor: Kondek25
Siema, a jak wygląda sytuacja ze zmianą skrzyni w prefl 97rok 5HP24 DSL na skrzynię z 2000rok 3.3 TDI o ile dobrze pamiętam ESX? Też wymienić komplet z tylnym dyfrem i zagra to wszystko?

: 20 cze 2017, 00:33
autor: Lajosz77
witam mam podobne pytanie czy jesli mialem skrzynie 5hp24 dtd to musze szukac identycznej tez dtd czy np te skrzynie podejda co wymienil kolega kriss 77 w poscie i czy wtedy wystarczy wymienic sama skrzynie czy trzeba tez sterownik i dyfer ??