Strona 1 z 6

[D2 00 4.2PB ] Problem ze skrzynią biegów....

: 07 gru 2014, 19:25
autor: Maroonio
Witam
Kupiłem sobie A8 z problemem skrzyniowym :P Jednak nie jestem do końca przekonany, że padł kosz FWD. Objaw jest taki, że przełączam bieg i od razu wrzeszczy serwis. Tak po za tym nie dzieje się nic. Żadnych szarpnięć, walnięć, chrupnięć po prostu nic. Na Vagu wychodzi jeden standardowy błąd "Incorrect gear ratio". Czasami skrzynia zaskakuje bez problemu i biegi wchodzą idealnie.
Zastanawiam się czy może to nie elektrozawory albo pozycjoner ? Czy się nie łudzić i wywalać skrzynię do remontu?

: 07 gru 2014, 20:31
autor: krzychu22.p1i
Podaj dokładny kod błędu. Czy skrzynia miała już remont w przeszłości?

: 07 gru 2014, 20:33
autor: Maroonio
Dokładnie to jest taki błąd: p0730 incorrect gear ratio
Nie wiem czy skrzynia miała remont.

: 07 gru 2014, 20:43
autor: krzychu22.p1i
Dane ROSStecha:
17114/P0730/001840 - Gear Ratio Monitoring: Incorrect Gear Ratio
Possible Symptoms

Malfunction Indicator Light (MIL) ON

Possible Causes

Transmission Fluid contaminated
Transmission faulty (Mechanical Problem)

Possible Solutions

Check Transmission Fluid (Color and Contamination)
Replace Transmission Fluid when necessary
Check Transmission Mechanics

Z powyższego wynika, że olej jest zanieczyszczony albo uszkodzenie mechaniczne.


17114 - nieprawidłowe przełożenie, albo brakuje oleju albo uszkodzenie mechaniczne skrzyni, ew uszkodzony kosz forwardu.

17114 - Kontrola biegów / przełożenia skrzyni, błędny współczynnik przełożenia. Komputer sterujący skrzyni biegów poprzez kontrolę biegów sprawdza współczynnik przełożenia przez porównanie liczby obrotów wyjściowych silnika i wyjściowych skrzyni biegów.

Co może być tego przyczyną.
1 - Nieprawidłowy poziom płynu ATF.
2 - Zanieczyszczony płyn ATF.
3 - Hamulec obraca się z poślizgiem [ jest uszkodzony lub zawór
elektromagnetyczny jest zanieczyszczony / uszkodzony].
4 - Uszkodzony czujnik liczby obrotów wejściowych skrzyni biegów (G182).
5 - Uszkodzony czujnik liczby obrotów wyjściowych skrzyni biegów (G195).
6 - Nieprawidłowy lub źle zakodowany komputer sterujący automatycznej
skrzyni biegów (J217).
7 - Uszkodzone sprzęgło hydrokinetyczne.

Sprawdź na początek, poziom zapach i klarowność płynu. Spróbuj też go wymienić może pomoże.

Wątki podobne do Twojego:
- http://www.a8team.pl/d2-98-42pb-lpg-bla ... vt8244.htm
- http://www.a8team.pl/d2-01-42pb-lpg-bla ... t12314.htm
- http://www.a8team.pl/s8-d2-97-tip-5hp24 ... vt3165.htm
- http://www.a8team.pl/d2-98-42pb-lpg-try ... vt4505.htm
- http://www.a8team.pl/a6-02-42-300km-asg ... vt5978.htm
- http://www.a8team.pl/s8-d2-00-skrzynia- ... vt9554.htm
- http://www.a8team.pl/d2-01-42pb-lpg-tip ... 885,15.htm
- http://www.a8team.pl/s8-d2-98-lpg-odczy ... vt5936.htm
- http://www.a8team.pl/d2-all-zamkniete-s ... vt4031.htm
- http://www.a8team.pl/d2-95-42pb-lpg-tip ... 915,15.htm

: 07 gru 2014, 20:54
autor: Maroonio
Tyle to i ja w gogle znalazłem :)
Zastanawiam się czy lać nowy olej do skrzyni czy od razu ją rozbierać i nie tracić 300 zł na zestaw filtr/olej/uszczelka

: 07 gru 2014, 20:59
autor: krzychu22.p1i
Gdybym to ja był na Twoim miejscu to darłbym skrzynię. W tamtych tematach był wymieniany olej, filter a nawet konwerter i była lipa.

: 07 gru 2014, 21:06
autor: Maroonio
Zastanawia mnie tylko dlaczego raz jest ok a raz nie. No ale pewnie skończy się jednak rwaniem skrzyni tak czy inaczej.

Tak po za tym , to w większości przypadków z tym błędem, występuje jeszcze drugi który wskazuje uślizg na konkretnym biegu. U mnie tego nie ma i dlatego łudzę się, że to nie kosz ;)

Re: Problem ze skrzynią biegów....

: 07 gru 2014, 22:09
autor: kriss77
Maroonio pisze:Witam
Objaw jest taki, że przełączam bieg i od razu wrzeszczy serwis. Tak po za tym nie dzieje się nic. Żadnych szarpnięć, walnięć, chrupnięć po prostu nic. Na Vagu wychodzi jeden standardowy błąd "Incorrect gear ratio". Czasami skrzynia zaskakuje bez problemu i biegi wchodzą idealnie.
Sprawdź kolego :
1. Kodowanie w sterowniku ASB jakie masz
2. pozycjoner

: 07 gru 2014, 22:19
autor: Maroonio
No właśnie, tylko jak sprawdzić ten pozycjoner? Miernik, Vag? Naprawdę wolę wykluczyć wszystko niż tą krowę wyciągać ;)

: 07 gru 2014, 22:28
autor: RA__________
Daleko nie masz do MidParts tam by zdiagnozowali chyba uczciwie.

: 11 gru 2014, 01:49
autor: rollo_tomasi
Przecież MidParts stawia zawsze jedyną, słuszną diagnozę: "Skrzynia do remontu, cena 7k".

: 11 gru 2014, 08:12
autor: Maroonio
Dokładnie :) No ale już zdiagnozowałem sobie sam - skrzynia do remontu :D
Klasyczny przykład, działa jak zimna, po rozgrzaniu gubi gdzieś ciśnienie i przestaje pracować....jednak nie dam za naprawę 7 tyś bo to chore jest, więc sam ją rozbiorę i naprawię ;)

: 11 gru 2014, 08:28
autor: CINEK
Maroonio pisze:jednak nie dam za naprawę 7 tyś bo to chore jest, więc sam ją rozbiorę i naprawię
powodzenia !! <hihi> oby sie udało. Mój mechanior był ostatnio na jakimś szkoleniu i ASB chwilowo omawiali...podobno naprawa tych skrzyń jest niczym w porównaniu z jej wyjęciem i włożeniem :D

: 11 gru 2014, 16:20
autor: krzychu22.p1i
martin_rs4 pisze:podobno naprawa tych skrzyń jest niczym w porównaniu z jej wyjęciem i włożeniem :D
200kg waży ten rodzynek :D potrzeba troszkę siłowni i pomyślunku przy wyciąganiu i wkładaniu aby się nie namęczyć i przepukliny nie dostać ;) Sam robiąc za 7tys to parę gratów wymienisz w niej.

Ja bym regenerował od razu konwerter, paletę zaworów, wymienił na nową pompę oleju, kosz na ten wzmacniany, wszelkie uszczelki, olej, filtr tłok wstecznego. Powinna posłużyć wtedy małpa.

Mnie to będzie czekać w przyszłym roku bo 4 i 5b na małych obrotach buczy już, lock up nie trzyma i podbija co chwila obroty 200-400obr :P

Re: Problem ze skrzynią biegów....

: 11 gru 2014, 19:31
autor: beyer28
Maroonio pisze:Witam
Kupiłem sobie A8 z problemem skrzyniowym :P Jednak nie jestem do końca przekonany, że padł kosz FWD. Objaw jest taki, że przełączam bieg i od razu wrzeszczy serwis.
Kolego, a może to po prostu włącza Ci się komunikat przypominający na chama o inspekcji serwisowej-przeglądzie, a to przecież kompletnie nie dotyczy skrzyni :D U mnie też to jest, bo tak audi ustawiło żeby na czas przyjeżdżać na service. Jeśli po przejściu z p na r lub d coś takiego wyskakuje z sygnałem dźwiękowym to pewnie to :)