Wszystko zależy od Twojego stylu jazdy. Skrzynia, a raczej jej komp uczy się twojego stylu i w takim o to sposobie zmienia biegi.
Czy jest to niezależne ?
Czy np jak położysz nogę na pedale gazu nieruchomo, nie manipulując nią w górę czy w dół i na równej powierzchni 1 -> 2 -> 3 zmienia do 2000 obr/min a 3 -> 4 -> 5 Przeciąga
Piszesz że nic złego się nie dzieje, znaczy się skrzynia nie szarpie itp.
Test na początek: rozpędź auto do prędkości około 50 km/h przejdź z D na tip czyli +/- w ten sposób skrzynia nie zredukuje biegu.
I dodaj gazu. Patrz jak się będzie zachowywać wskazówka od obrotomierza. Czy będzie raptownie podskakiwać w miarę dodawania gazu i opadać przy odejmowaniu.
To samo zrób też na 4 biegu.
Podstawa temperatura silnika ma być niższa niż 70 stopni. To znaczy najlepiej to zrobić chwilę po ruszeniu. Lub po osiągnięciu wskazówki temperatury do 50 stopni.
Daj znać jak się zachowywał obrotomierz. Czy jego wskazówka skakała czy równomiernie szła do góry wraz z prędkością silnika. Inaczej czy np nagle z obrotów 1500 skoczyła na 2000 i stanęła w miejscu a prędkość rosła, czy jej podnoszenie było równomierne do prędkości pojazdu.
Sprawdzimy czy przypadkiem sprzęgło się nie ślizga w ten sposób.
Następną sprawą jest dokładne sprawdzenie szczelności dolotu. Cały, od filtra powietrza aż do przepustnicy, podciśnienia itp.
Takie same objawy wiałem podczas nieszczelności kolektora ssącego.
Przeciąganie skrzynie z 3 -> 4
Zmieniała bieg wtedy kiedy chciała, nie chciała wrzucić 4 kiedy zdjąłem nogę z gazu na 3 w granicach 2000 tylko musiałem ją przeciągnąć powyżej 2000 dopiero takim uślizgnięciem wrzuciła 4.
Tu masz temat ->
http://www.a8team.pl/d2-96-42pb-lpg-drg ... t13911.htm w nim zobaczysz czego szukać dokłądnie
Ja walczyłem z czymś innym ale natrafiłem na coś przypadkiem co poprawiło mi kulturę pracy skrzyni biegów.
Szczelność dolotu ma ogromne znaczenie jeśli chodzi o pracę skrzyni
Sprawdź też dokładnie gumę tą co jest przy przepustnicy. Czy jest dobrze założona i czy nie jest pęknięta.