Strona 1 z 1

[D2 ALL ] rozłożenie momentu

: 28 sty 2015, 10:24
autor: shultz
mam pre FL, wcześniej jeździłem s6 2,2t
powiedzcie mi proszę jak wygląda tutaj rozłożenie momentu ile na przód ile na tył?
w tamtym aucie miałem elektroniczną szperę do ok 40 km/h przy mocnym starcie był spięty dyfer. jak to wygląda w a8..?

pozdrawiam

: 28 sty 2015, 10:41
autor: ernesto
IV generacja Quattro

Rozłożenie mocy jest w stosunku 40% przód i 60% tył


Gdy Audi wprowadziło kolejną generację Quattro, system rozświetnił napęd i markę jeszcze bardziej w oczach całego świata. System był produkowany od 1995 roku w A4, S4, RS4, A6, A6 Allroad, S6, RS6, A8, S8 i był niezastąpiony aż do 2005 roku. W kolejnych latach powoli był wypierany przez kolejną generacje.

System posiadał:

Dyferencjał centralny: TorSen typ 1,
Dyferencjał tylnej osi: Otwarty z elektroniczną blokadą, z ang. Electronic Differential Lock (EDL),
Dyferencjał przedniej osi: Otwarty z elektroniczną blokadą, z ang. Electronic Differential Lock (EDL),
Tak to działa w praktyce:

samochód nie będzie w stanie ruszyć, jeżeli wszystkie cztery koła stracą przyczepność do podłoża. Jednakże w warunkach lekkich tras off-road’owych samochody Audi się nie sprawdzą. TorSen i EDL po prostu nie dają sobie rady z przeniesieniem momentu na koła posiadające lepszą przyczepność w cięższych warunkach drogowych,

Czwarta generacja „wypchnęła” centralny dyferencjał Torsen T-1 który został zastąpiony Torsen’em II generacji. Natomiast w tylnej osi zastosowano system EDL czyli elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego. Taki system współdziała z układem ABS i hamulcami przyhamowując koła ,które zaczyna buksować. System ten pracuje do 40 km/h a w sportowych modelach S nawet do 80 km/h. Czasy świetności quattro IV przypadają na lata 1994-2001r.



http://www.a8team.pl/d2-fl-all-jak-dzia ... t11218.htm

: 28 sty 2015, 10:50
autor: shultz
wielkie dzięki!

nie znalazłem jednak informacji o procentowym rozłożeniu napędu. tam miałem 30% przód, 70 tył. czy tutaj nie mozna mówić o czymś takim, bo w zależności od warunków każde koło może mieć inny?

czy spięcie dyfrów działą zawsze do 40 km/h czy tylko przy mocnym starcie?

EDL - przy starcie, ESP - różnicuje moment podczas jazdy. dobrze rozumuję?

pozdrawiam

: 28 sty 2015, 11:01
autor: ernesto

: 28 sty 2015, 15:28
autor: shultz
jesteś moim idolem na ten tydzień!

najbardziej podobała mi się tabelka: wady, a w niej wyłącznie zapis o większym zuzyciu paliwa:) genialne w swojej prostocie:)

masz jeszcze podobną lekturę odnośnie automatycznych skrzyń biegów? to moje pierwsze auto z taką skrzynią, więc doświadczenie zerowe:/

pozdr

: 28 sty 2015, 15:45
autor: pytlar
u mnie w S8 w manualu znaczny napęd idzie na tył :) w na ślizgim asfalcie wciśniecie gazu w podłoge na niskim biegu skutkuje tym, że mimo wszystko tył próbuje wyprzedzić przód :P ale za to bardzo fajnie bokami lata... <amasz> na suchym zabawy nie ma, za bardzo sie trzyma...

: 28 sty 2015, 16:00
autor: krzychu22.p1i
shultz pisze: czy spięcie dyfrów działą zawsze do 40 km/h czy tylko przy mocnym starcie?
eSka ma do 60 albo 80km/h

: 28 sty 2015, 18:47
autor: ernesto
shultz pisze:czy spięcie dyfrów działą zawsze do 40 km/h czy tylko przy mocnym starcie?
(...) W tylnej osi zastosowano system EDL czyli elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego. Taki system współdziała z układem ABS i hamulcami przyhamowując koła ,które zaczyna buksować. System ten pracuje do 40 km/h a w sportowych modelach S nawet do 80 km/h. (...)