Strona 1 z 1

[D2 preFL ALL ] Przy jakich obrotach skrzynia zmienia bieg

: 02 lut 2015, 22:42
autor: Bugalon
Mam pytanie przy jakich obrotach (przy jezdzie na D) skrzynia zmienia Wam bieg na wyzszy przy wcisnietym pedale gazu w podloge? Mam wrazenie ze zmienia mi za wczesnie bo gdzies przy 6100-6200 RPM a powinna pociagnac przeciez spokojnie ze 200-300 obrotow wyzej. To samo mam na Tipie. Przy ogladaniu innych aut zaobserwowalem dokladnie to samo, nie wiem czy to norma czy mam sie czyms martwic.

: 03 lut 2015, 00:59
autor: ernesto
Dobrze Ci zmienia. Komp nie pozwala przekroczyć pewnych obrotów i wrzuca dla bezpieczeństwa wyższy bieg. A z drugiej strony po co kręcić silnik wyżej jak wyżej już nie ma nic. Lawinowy spadek mocy i momentu.

: 03 lut 2015, 07:35
autor: Bugalon
Dobra, to sie nie martwie

Chodzi o to zeby po zmianie biegu nie wypadac za bardzo z mocy. Nawet jak przekrece silnik powiedzmy do 6400 i zmienie bieg to po zmianie ląduje na charakterystyce mocy duzo niżej niż przy przekręceniu prawie pod odcinke (tam gdzie moc i moment faktycznie spadaja ale sa i tak duzo wyzsze niz po zmianie biegu)

: 03 lut 2015, 07:49
autor: ernesto
Bugalon pisze:Dobra, to sie nie martwie

Chodzi o to zeby po zmianie biegu nie wypadac za bardzo z mocy.
Skrzynia na to nie pozwoli, co innego manual kręci do końca, ale są też przypadki gdzie na TIP-e można ciągnąć do odcinki.

: 03 lut 2015, 09:06
autor: karol208
Max moment jest chyba przy 3500RPM.
Ja na tipie do odcinki podciągne

: 03 lut 2015, 13:12
autor: Gość
I mój tip nie zmienia biegu tylko ciągnie do odcinki natomiast na D maxymalnie dochodzi do czerwonego pola i zmiana. Nawet nie wiem ile tam dokładnie jest rpm :)

: 03 lut 2015, 14:20
autor: Bartul
To widzę że 4hp24 na tipie można kręcić do odcinki a 5hp24 zmieni bieg sam <onie>

: 03 lut 2015, 14:46
autor: karol208
Apophis pisze:I mój tip nie zmienia biegu tylko ciągnie do odcinki natomiast na D maxymalnie dochodzi do czerwonego pola i zmiana. Nawet nie wiem ile tam dokładnie jest rpm :)
6200 RPM, chyba tak samo na tipie przy bucie w podłogę nie zrzuci niżej tylko muli na zadanym biegu

: 03 lut 2015, 15:15
autor: CINEK
Bartul pisze:To widzę że 4hp24 na tipie można kręcić do odcinki a 5hp24 zmieni bieg sam
dokładnie..u mnie czy na D czy na TIP zawsze przy czerwonym polu 6200obr. ASB zmieni sama bieg na wyższy....bądź przy wciśnięciu Kicka zmieni sama na niższy.

: 03 lut 2015, 18:37
autor: Bugalon
Straszny kibel z tym pulapem obrotow. Silniki VW ktore sa zbudowane w zasadzie z polowy takiej V8 kreca sie spokojnie do 7k na hydraulice w serii (nie mowie o plytkach jak w S8 prefl) a tutaj az 800 obrotow mniej. Przeciez to normalne celowe dlawienie silnika :)

Ale nawet sie ciesze ze to napisaliscie bo myslalem ze mam cos zepsute a tu widze norma :)

: 03 lut 2015, 18:55
autor: CINEK
Bugalon pisze:Przeciez to normalne celowe dlawienie silnika :)
to nie dlawienie silnika tylko dla jego ochrony jest odciecie obrootow. W A4 z silnikiem V6 mialem to samo (tylko w manualu) jak doszedlem do konca obrotow to wskazowka rowno stala na 6200rpm i nawet nie drgnela ;)

: 03 lut 2015, 19:57
autor: meir
ej no ludziska to nie honda :) tutaj na dużo niższych obrotach mamy max moc więc nie ma sensu cisnąć go do odcinki :) u mnie też tip sam przerzuca na wyższy

: 03 lut 2015, 20:03
autor: CINEK
meir pisze:u mnie też tip sam przerzuca na wyższy
A redukuje na TIPie też sama po wciśnięciu kick downa?

: 03 lut 2015, 22:21
autor: meir
o i tu mnie zabiłeś pytaniem :) jutro sprawdzę ale chyba nie redukuje :) jutro napisze :)

OK dzisiaj sprawdzone na Tipie przy kick downie redukuje o 2 biegi niżej . Jechałem sobie trase około 120 5 bieg kick i zrzucił na 3