Strona 1 z 9

[S8 D2 98 ] Drgania w przedziale 90-140 km/h

: 02 mar 2015, 21:47
autor: Pretorian
Witam wszystkich. Może tu znajdę pomoc w temacie mojego problemu. Mianowicie odczówam drgania auta w przedziale prędkości od 90 do 140km/h. Częstotliwość drgań zwieksza sie wraz ze wzrostem predkosci. Na 20 calowych felgach drgania sa mocniejsze na 18 calowych zimowkach mniejsze. Na zimie praktycznie nie wyczuwalne. Co najdziwniejsze ze drgania nie pojawiaja sie zawsze. Zazwyczaj sa odczuwalne ale zdarzaja sie poranki i czas podrozy do pracy gdzie auto "płynie". Dodam ze słyszę charakterystyczne pukniecie sztućcem w wal napędowy przy ruszaniu. Wymienialem mocowanie dyferecjału bez skutku. Dodam ze opony na 20 calach nowe dunlop, wyważone perfekcyjnie i felgi sa proste.

: 02 mar 2015, 22:13
autor: CINEK
zuzyty ktorys element / wahacz zawieszenia, krzywa piasta, zuzya podpora walu...

: 02 mar 2015, 22:20
autor: ernesto
Pretorian,
Identyczny post napisałeś w tym temacie:
http://www.a8team.pl/s8-d2-00-podpora-w ... vt2506.htm
Został wykasowany.
Nie dublujemy postów na forum, zmieniam też tytuł Twojego tematu bo tytuł "Delirki" kojarzy się nie z autem a z chorobą medyczną.

: 02 mar 2015, 22:31
autor: duddy
Miałem podobną sytuację koło 100km/h drgania na kierownicy i do tego jak hamowałem strasznie biło. W moim przypadku okazał się zacisk hamulcowy. Po wymianie wszystkich klocków i rozruszaniu zacisku przedniego lewego wszystko ustało.

: 02 mar 2015, 22:49
autor: Pretorian
Drgania czuc na środku auta. Tarcze przod i tyl z klockami nowe. Tyle ze któryś element jest zużyty to juz sie sam domyslilem i nie zajelo mi to duzo czasu. Chodzi mi o konkrety, moze ktos juz sie z tym spotkal u siebie. Ja stawiam na podpore walu ale chce byc pewny bo nie sposób wymieniać wszystko po koleji.

: 03 mar 2015, 06:57
autor: CINEK
jesli chodzi o drgania na srodku auta to tez moim zdanim moze byc podpora od czego mozesz zaczac...jesli to nie pomoze, to zostaja jeszcze przeguby na wale, ale jesli mowisz ze:
Pretorian pisze:Dodam ze słyszę charakterystyczne pukniecie sztućcem w wal napędowy przy ruszaniu.
moze to byc rowniez krzyzak, ktory ma juz luz ;) Co by nie bylo przynajmniej wiesz ze masz wal do przegladu...

: 03 mar 2015, 18:33
autor: Pretorian
chyba najlepiej bedzie wymienic kompletny wal na uzywke. Widac tego sporo na allegro. Orientujesz sie czy wal od A8 4,2 bedzie pasowal do S8?

: 03 mar 2015, 19:20
autor: CINEK
Pretorian pisze:Orientujesz sie czy wal od A8 4,2 bedzie pasowal do S8?
bedzie ten sam...z tego co wiem roznica jest miedzy FL i PreFL na laczeniu - patrz krzyzaku...ale dlugosci powinny byc te same.

: 03 mar 2015, 19:29
autor: Pretorian
Ok dzieki, czas zacząć szukac wału.

: 03 mar 2015, 19:48
autor: CINEK
dla pewnosci wejdz pod auto i obejrzyj sobie jak wyglada laczenie walu bo moze byc takie:

* prefl

Obrazek

* fl

Obrazek

: 03 mar 2015, 19:54
autor: michalwruszak
Dla S8 prefl pasuje wał od A8 prefl ABZ z 5 biegowym automatem , wał z aut poliftowych moim zdaniem nie bedzie pasowac .

: 03 mar 2015, 20:02
autor: CINEK
michalwruszak pisze:wał z aut poliftowych moim zdaniem nie bedzie pasowac
tez jestem tego zdania :)

: 03 mar 2015, 20:09
autor: pawelbtw
Miałem to samo. Raz drgało a raz nie (częściej drgało) ale zawsze ustawało po przekroczeniu 140 km/h !. Wymieniłem masę rzeczy, m.in. tylny dyferencjał, opony i felgi, tylni wał, tulejki i wahacze, podporę wału i dalej nic . Po raz kolejny posłuchałem kolegów z forum i wymieniłem tylne półosie z przegubami wewnętrznymi (koledzy radzili, żeby wymienić same przeguby ale kupiłem je razem z pół osiami wiec powędrowały całe ). Po wymianie, jak ręką odjął. Co do stukania przy ruszaniu, sprawdź podporę wału, u mnie pomogło. Wymiana całych półosi z przegubami kosztowała mnie 300 zł, a zabawy z dyferencjałami, oponami i felgami itd oraz nieudolność mechanika, kosztowała 5k. Jeśli przestaje ci drgać budą powyżej 140km/h , na 95% stawiam na przeguby wewnętrzne. Ucz się na moich błędach i pierw je wymień :)

: 03 mar 2015, 20:15
autor: CINEK
pawelbtw pisze:a zabawy z dyferencjałami, oponami i felgami itd oraz nieudolność mechanika, kosztowała 5k.
..ale popatrz ile masz rzeczy wymienionych o ktore sie juz (narazie) nie musisz martwic :D nie martw sie, ja mialem tak samo jak wpadlem w dziure i zanim doszedlem co bylo przyczyna telepawki auta, wymienilem "pol przodu" ...

: 03 mar 2015, 20:15
autor: adrian949
Ja tam żadnej różnicy nie widzę w wałach, mam dwa od lifta od a8 i s8 wyglądają identycznie.