[D2 97 4.2PB/LPG ] Uderzenie i szarpanie skrzyni.
: 12 mar 2015, 22:40
Witam.
Koledzy, borykam się z problemem skrzyni już od ponad roku przez co auto stoi nie jeżdżone.
Przy zmianie z P na R czuć mocne uderzenie całą budą, tak samo się dzieje przy zmianie na D. Do tego dochodzą szarpania skrzyni dość odczuwalne przy zmianach przełożeń z 3 na 4 i z 4 na 5 oraz przy redukcji na powyższych biegach a na dodatek zauważyłem iż przy zmianie z 3 na 2 czuć też mocne uderzenie. Skrzynia to 5hp24 DTD. Najśmieszniejsze jest to, że ponad rok temu regenerowałem skrzynie i wtedy objawy te się pojawiły z tym, że uszkodzony był jeszcze konwerter. Udało mi się dorwać taką samą skrzynie wraz z konwerterem oraz sterownikiem skrzyni (nie jestem pewien czy to ten właściwy - obok komputera pod maską, po prawej stronie od pasażera.) Po wymianie skrzyni uderzenie jakie były takie pozostały z tym, że na starej skrzyni uderzenie z P na R i D następowało po ok.1-2s wtedy gdy bieg się załączył a po wymianie skrzyni bieg wskakuje natychmiast a co za tym idzie, uderzenie czuć odrazu. Wymieniałem już olej, wał napędowy, pół osie wraz z przegubami i dalej nic. W pobliżu mnie, nie ma żadnej naprawy ASB, a wydawać kolejne tysiące na walkę z tym autem mi brzydnie. Szarpania wydają się nasilać na gazie, na benzynie nie jest to aż tak mocno odczuwalne.
Czy ktoś już walczył z podobnym problemem? Starą skrzynie mam cały czas w garażu jest sprawna, a obecna skrzynia była naprawiana przez właściciela miesiąc przed wypadkiem po którym ją kupiłem.
Koledzy, borykam się z problemem skrzyni już od ponad roku przez co auto stoi nie jeżdżone.
Przy zmianie z P na R czuć mocne uderzenie całą budą, tak samo się dzieje przy zmianie na D. Do tego dochodzą szarpania skrzyni dość odczuwalne przy zmianach przełożeń z 3 na 4 i z 4 na 5 oraz przy redukcji na powyższych biegach a na dodatek zauważyłem iż przy zmianie z 3 na 2 czuć też mocne uderzenie. Skrzynia to 5hp24 DTD. Najśmieszniejsze jest to, że ponad rok temu regenerowałem skrzynie i wtedy objawy te się pojawiły z tym, że uszkodzony był jeszcze konwerter. Udało mi się dorwać taką samą skrzynie wraz z konwerterem oraz sterownikiem skrzyni (nie jestem pewien czy to ten właściwy - obok komputera pod maską, po prawej stronie od pasażera.) Po wymianie skrzyni uderzenie jakie były takie pozostały z tym, że na starej skrzyni uderzenie z P na R i D następowało po ok.1-2s wtedy gdy bieg się załączył a po wymianie skrzyni bieg wskakuje natychmiast a co za tym idzie, uderzenie czuć odrazu. Wymieniałem już olej, wał napędowy, pół osie wraz z przegubami i dalej nic. W pobliżu mnie, nie ma żadnej naprawy ASB, a wydawać kolejne tysiące na walkę z tym autem mi brzydnie. Szarpania wydają się nasilać na gazie, na benzynie nie jest to aż tak mocno odczuwalne.
Czy ktoś już walczył z podobnym problemem? Starą skrzynie mam cały czas w garażu jest sprawna, a obecna skrzynia była naprawiana przez właściciela miesiąc przed wypadkiem po którym ją kupiłem.