Strona 1 z 2

[S8 D2 98 LPG ] szarpanie skrzyni

: 24 kwie 2015, 16:53
autor: gacuś
witam,wpisywałem w szukajkę-szarpanie skrzyni i wychodzi mi ponad 500 tematów,dlatego postanowiłem załozyc ten temat.zauważyłem ostatnio takie zachowanie skrzyni,jak auto zimne to przy przełożeniu z P na R,albo D,występuje znaczące szarpnięcie,z tym że z P na R mocniejsze,natomiast jak auto sie zagrzeje to szarpnięcia znaczaco ustają.i druga sprawa która zauwazyłem,to jak jadę dlużej,np.autostradą i przycisnę mocniej gaz żeby skrzynia zredukowała bieg to zdarza się,że redukcja nastepuje z mocnym metalicznym uderzeniem.natomiast przy krótszych odcinkach z domu do pracy,albo z powrotem biegi zmienia płynnie.i teraz nie wiem czy powinienem sie juz martwić?robiłem niedawno dwie wymiany oleju w skrzyni statyczne.

: 24 kwie 2015, 17:35
autor: maaster
podpinam sie do kolegi, przy przelaczeniu z D na R czuc ewidentnie szarpnięcie i z luzu na D również, jeśli chodzi o jazde ciagła to biegi zmieniaja sie płynnie nie wazne czy przy redukcji czy na drive czy na tip. Za to zauważylem ostatnio ze przy dojezdzaniu do krzyzowki jak jade spokojnie to przy wsrzuceniu przez automat czuc 1 biego uderzenie - to ostatnie zdarza sie sporaadycznie ale sie zdarza.

Wydaje mi sie ze to normalne ze zdarzają mu sie pomyłki ale chciałbym usłyszec od uzytkowników ze to normalny obiaw i mam sie nie martwić :D

Skrzynia rowniez po wymianie olei i filtrów w aso z fakróra na prawie 2k ;)

: 24 kwie 2015, 17:37
autor: Gość
4hp sa takie niekulturalne przy wstecznym i spokojnej jeździe i wiele o tym pisano już. 5 i 6 hp ma cykac bez najmniejszego szarpania.

: 24 kwie 2015, 18:06
autor: gacuś
no ale moja,to jest już 5hp.

: 24 kwie 2015, 18:07
autor: gacuś
i wogóle wydaje mi się,że na tipie pracuje jakoś bardziej kulturalnie.

: 24 kwie 2015, 18:07
autor: michalwruszak
Zawieszenie skrzyni i tylnego mostu do sprawdzenia , u mnie jest tak ze jak zaciagne ręczny to przejscie z P na R jest praktycznie niewyczuwalne a bez recznego czuć szarpnięcie .

: 24 kwie 2015, 20:35
autor: gacuś
może cos w tym jest,bo jak stoję w korku,to jak na jedynce daję trszkę gazu to nie rusza płynnie tylko szarpnie,jak odpuszcze,znowu szarpnie.

: 24 kwie 2015, 20:36
autor: gacuś
na tylnym moście sa jakies poduszki?a może to wał?

: 24 kwie 2015, 20:37
autor: Gość
Są poduszki. Na samym tyle.

: 24 kwie 2015, 23:22
autor: ernesto
niekulturalne ?
Wręcz są nieuprzejme i pyskate.
Sprawdź wszystkie połączenia gumowo-metalowe:
Poduszki skrzyni biegów, tylnego mostu, silnika
Tuleje ławy silnika i tylnego mostu

U mnie szarpanie przy wybieraniu selektorem nie ma. Za to potrafi czasami zrobić ostre przywalenie w plecy podczas redukcji z 3->2 lub zapinania 3->4
U mnie do wymiany mam poduszkę tylnego mostu i poduszki prawe silnika i skrzyni.

: 25 kwie 2015, 04:47
autor: Pawulon_90
Moim zdaniem winna bedzie plyta sterujaca kanaliki beda pozapychane itd sam tak mam i bd ja wymienial i zobaczymy czy bd roznica

: 25 kwie 2015, 09:22
autor: gacuś
to najpierw posprawdzam te poduchy.

: 23 cze 2015, 18:36
autor: Kolmax1992
Nie będę zakładał nowego tematu, więc się zapytam. Posiadam 4hp24 i fakt nie jest kulturalna w pracy ale działa bez zarzutu. Pytanie czy bawić się w wymianę oleju? Czy dopiero jak się będzie coś jej robić. Po wymianie oleju mogą wystąpić jakieś wycieki...
Jeśli olej to jaki polecacie? Wymianę mogę sam przeprowadzić ?

: 23 cze 2015, 19:40
autor: Gość
I znowu to samo....

Tak trza sie bawic w wymiane i możesz zrobic to wraz z filtrem sam a jak to poczytaj na forum.

: 27 cze 2015, 10:01
autor: gacuś
Pawulon_90 pisze:Moim zdaniem winna bedzie plyta sterujaca kanaliki beda pozapychane itd sam tak mam i bd ja wymienial i zobaczymy czy bd roznica
to daj znac czy się coś poprawiło.