Strona 1 z 10

[D2 FL ALL ] Wibracje samochodu powyżej 130km/h

: 05 maja 2015, 14:16
autor: grzybek86
Witam. Od niedawna zauważyłem że samochód powyżej 130 zaczyna strasznie wibrować, w mniejszych predkościach chyba tego nie ma albo jest tak delikatne zę prawie nie wyczuwalne ze wzgledu na stan dróg w mojej okolicy. zrobiłem kilka testów i z mojej opini wynika ze gdzieś sa luzy na przeniesieniu napedu.

Mogłby ktoś mi powiedzięc ile jest przegubów, krzyżaków itp. bo zastanawiam sie nad wymiana wszystkiego, zeby potem co chwila nie robic po kolei.

aha dodam ze opony mam nowe a koła były wyważane

: 05 maja 2015, 14:36
autor: Gość
O wibracjach tu juz ksiązki pisano. Podpore sprawdzałes? przeguby,poduchy także tylnego dyfra?

Re: Wibracje samochodu powyżej 130km/h

: 05 maja 2015, 19:28
autor: pawelbtw
grzybek86 pisze:
Mogłby ktoś mi powiedzięc ile jest przegubów, krzyżaków itp. bo zastanawiam sie nad wymiana wszystkiego, zeby potem co chwila nie robic po kolei.
Przegubów łącznie masz 8, po 2 na każdą półoś. Jeśli zdecydujesz się na wymianę półosi, to postaraj się razem z przegubami. Mi drgania ustały, właśnie po wymianie przegubu wewnętrznego z tym, że u mnie działo się to w mniejszym przedziale prędkości.

Ale tak jak kolega wyżej napisał, multum rzeczy ma na to wpływ :)

: 05 maja 2015, 20:39
autor: Gość
Przegubów jest 10 bo wał ma jeszcze dwa.

: 05 maja 2015, 22:25
autor: r4q
i mimo, że opony i koła wykluczyłeś to warto jeszcze dodać do listy pierścienie centrujące - u mnie to stwarzało problem w podobnym przedziale prędkości :)

: 06 maja 2015, 21:36
autor: grzybek86
u mnie jest podpora do wymiany i zobaczymy co jeszcze, bo wyczaiłem ze jak szybko zahamuje i dam gaz to jak uderzenie czyli gdzies bedzie spory luz juz

: 06 maja 2015, 22:14
autor: ernesto
grzybek86, Poduszki tylnego mostu polecam jeszcze sprawdzić

: 25 maja 2015, 18:45
autor: grzybek86
no i tak wymienione 2 półośoski bo były luzy i nadal jest pukniecie ale naprawde znikome ale wibracje nie ustąpiły.
jeszcze obstawiam czy czasami tarcze juz nie beda biły bo kwalifikuja sie do wymiany ale te pierścienie ktore ktos opisał wyzej

: 25 maja 2015, 21:02
autor: CINEK
o le dobrze pamiętam do danishow miał takie objawy i przesmarował na nowo wszystkie przeguby i pomogło.

U mnie natomiast była przyhamowana opona i lekko podgięta felga. Felge wyprostowałem a opony tak pozamieniałem miejscami że teraz tylko przy 110-120km/h mam lekkie wibracje a poza tym smiga jak "cza" .Albo mi sie zetrze ta jedna opona albo bede musiał kupić inną <niewiem> zobaczymy

: 25 maja 2015, 22:04
autor: grzybek86
no ja koła bym wykluczyl bo na poczatku roku z autem bylo wszystko ok i zaczeło sie robic na zimowkach przekladka na letnie nie rozwiazala problemu. jedynie albo pierscienie albo tarcze bo juz zjechane sa

: 25 maja 2015, 22:26
autor: CINEK
Jeśli wibracje są podczas jazdy to nie tarcze. Jeśli bije przy hamowaniu to wtedy na 80% tarcze.

: 25 maja 2015, 22:29
autor: grzybek86
no tak przy krzywych tarczach bicie jest na kierownicy odczuwalne. a u mnie na kierze nic tylko cale auto wpada w rezonans brak mi juz pomyslow. a dyfer?

: 25 maja 2015, 22:30
autor: grzybek86
no tak przy krzywych tarczach bicie jest na kierownicy odczuwalne. a u mnie na kierze nic tylko cale auto wpada w rezonans brak mi juz pomyslow. a dyfer?

: 26 maja 2015, 18:57
autor: grzybek86
no i jak chłopaki ewentualne luzy na dyfrze moge miec wpływ ze samochów wpada w wibracje?

: 26 maja 2015, 22:18
autor: CINEK
Może mieć jeśli podpora boczna lub tylna będzie wywalona. Tylną jeszcze można z kanału zobaczyć, jak wygląda, w jakim stanie są gumy, ale z tą boczną to już gorzej.

Posciągaj osłony przegubów szczególne wewnętrznych zobacz w jakim są stanie i je na nowo przesmaruj.