Strona 1 z 1
[D2 99 4.2PB/LPG
] Skrzynia ślizga
: 05 lip 2015, 14:23
autor: j3drek
Witam, mam takie pytanie. Skrzynia 5HP24. Podczas jazdy na 5biegu kiedy próbuję normalnie przyśpieszyć tak żeby skrzynia nie zbiła biegu na niższy, występuje coś takiego że obroty podnoszą się o około 500 i wtedy auto zaczyna przyśpieszać. Na niższych biegach jest podobnie. Czy to normalny objaw? Jeśli po przełączeniu na Tipa nie ma takiego uślizgu. Nie wygląda to na ślizganie skrzyni, to tak jakby skrzynia zbiła bieg na niższy, ale dalej zostaje na tym samym biegu. Jakiś półbieg czy coś?
: 05 lip 2015, 15:06
autor: ernesto
Jest to prawidłowe zachowanie sprzęgła wyposażonego w blokadę Lock-up. Inaczej mówiąc Auto porusza się po prostej drodze na 3, 4 czy 5-tym biegu, nagle napotyka wzniesienie lub wymusisz na nim potrzebę przyspieszenia. W ten czas Lock-up rozłącza się. Jest to odczuwalne właśnie takim podniesieniem obrotów. Jeśli natomiast wzniesienie będzie na tyle strome lub długie lub wymuszenie przyspieszenia na aucie duże wtedy skrzynia stwierdzi że na rozłączonym Lock-upie nie poradzi sobie i redukuje w dół.
Zapinanie Lock-up jest od trzeciego biegu w górę czyli na 3,4,5 biegu.
Pierwszy i drugi ma uślizg cały czas.
Możesz to sprawdzić też jadąc spokojnie na D, po załączeniu 3 biegu wyczujesz że zapina go na 2x. Pierwszy raz jest z uślizgiem i następnie zapina się blokada Lock-up ( wyczuwalny delikatny spadek obrotów )
Lock up jest funkcją skrzyni i powoduje jej całe wyłączenie z pracy i w efekcie przekazanie momentu obrotowego bezpośrednio (na sztywno) z wału korbowego na wał pędny.
Moment jego uruchomienia widać wyraźnie w trakcie powolnego rozpędzania auta, kiedy włącza się bieg trzeci, chwile po tym wskazówka obrotomierza lekko opada o 100-200 obr bez widocznej zmiany na liczniku prędkości. Bardzo pożyteczna funkcja: sprawność skrzyni wynosi ok 75% - lock up eliminuje częściowo tę przypadłość.
Jeśli nie będziesz miał objawów że podczas normalnej jazdy sprzęgło się nie zapnie na sztywno i obroty będą falować w górę i w dół to nie masz się czym martwić.
: 05 lip 2015, 15:32
autor: j3drek
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź
wszystko się zgadza tak jak napisałeś.
pozdrawiam
: 05 lip 2015, 23:40
autor: danishow
ernesto pisze:Zapinanie Lock-up jest od trzeciego biegu w górę czyli na 3,4,5 biegu.
Pierwszy i drugi ma uślizg cały czas.
W FL też i 2-gi bieg ma Lockup
...i w FL nie ma poślizgu skrzyni, jak nie daje rady to redukuje.
j3drek, masz FL czy preFL ?
: 06 lip 2015, 10:45
autor: Gość
danishow pisze:W FL też i 2-gi bieg ma Lockup
...i w FL nie ma poślizgu skrzyni, jak nie daje rady to redukuje.
Ciekawe bo tego nie zauwazyłem jeżdząc. Szybciej 5hp redukuje to fakt...
: 06 lip 2015, 20:22
autor: danishow
Nawet bym rzekł z mojego odczucia, że na jedynce też zapina Lock-Up. Mam 5HP19, może 5HP24 inaczej pracują ale nie sądzę ...trochę czasu jeździłem S6, a tam też siedzi 5HP24 i pracowała tak jak moja.
: 06 lip 2015, 20:44
autor: Gość
Nie pamiętam juz ale ktoryś z majstrów od ASB mi kiedyś mówił że 4hp ma lockup na 3i4 a 5hp na 3,4,5
: 06 lip 2015, 20:48
autor: danishow
To albo kiepscy majstry byli, albo moja skrzynia jakaś z kosmosu
: 06 lip 2015, 20:54
autor: Gość
Wiesz smigałem wieloma liftami i nie odczułem tego zapinania-to by powodowało szybsze zuzycie sie sprzegła. No ale łba se nie dam uciąć. Trza by popatrzeć w specyfikacje techniczne
falowanie
: 08 lis 2015, 12:37
autor: SteFUN
Witam mam podobny problem mianowicie podczas jazdy ze stałą prędkością najlepiej wyczuwalne w przedziale 60-90km/h na najwyższym biegu mam coś w rodzaju falowania obrotów jakby skrzynia chciała zrzucić bieg a tego nie robi, tak jakbym wciskał i puszczał sprzęgło czy ktoś może mi pomóc w tym problemie?
: 08 lis 2015, 13:10
autor: krzychu22.p1i
A silnik i lpg jest OK? Jeśli tak to wymiana oleju w ASB, kiedy była i jaki kolor/ zapach.
Przeważnie konwerter nie trzyma i się dzieje co się dzieje.
.
: 11 lis 2015, 20:15
autor: SteFUN
Silnikowo OK a olej z filtrem wymieniałem bo myślałem że on jest powodem